Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması - Mustafa Artuç
Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması - Mustafa Artuç
% 10 İndirim
72,00
80,00
  • Genel özellikler
  • Baskı tarihi
  • Ocak 2010
  • Baskı sayısı
  • 3.baskı
  • Sayfa sayısı
  • 504
  • Ebat
  • 16x23
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 1
Barkod 9786055633448
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması kitabımızın ikinci baskısı da çok hızlı bir şekilde tükendi, uygulayıcılarımıza göstermiş oldukları teveccühten dolayı çok teşekkür ediyoruz. Hükmün açıklanmasının geri bırakılması kurumu ile ilgili uygulama gün geçtikçe oturmakta, istikrar kazanmaktadır. Bu kurumun uygulaması ile ilgili hemen hemen tüm sorunlar çözülmüş durumdadır. Özellikle Yargıtay Ceza Genel Kurulu nun 2009/13 esas sayılı kararıyla, bu konudaki çoğu sorun halledilmiştir. Önemi nedeniyle anılan CGK kara-rının ilgili bölümünü buraya almakta fayda görüyoruz. Ceza Genel Kurulu;
-1- 5728 sayılı Yasanın Geçici 1. maddesi hükmü, Yargıtay Ceza Genel Kurulu ve Özel Dairelerin istikrar kazanmış kararları ile kurumun karma niteliği nazara alındığında, hükmün açıklanmasının geri bırakılması kurumunun kesinleşmiş infaz edilmekte olan ve hukuki yararı bulunması koşuluyla infaz edilmiş hükümlere de uygulanabileceği, 
2- Kesinleşmiş hükümlerde, hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararının, hükmü veren mahkemece, objektif koşulların değerlendirilmesiyle sınırlı bir inceleme yapılacak ahvalde evrak üzerinde, subjektif koşulların değerlendirilmesi gereken hallerde ise duruşma açılarak yapılması gerektiği, 
3- Birden fazla suçtan mahkumiyet halinde hükmün açıklanmasının geri bırakılması koşullarının, her suç yönünden ayrı ayrı değerlendirilmesinin zorunlu olduğu, 
4- Kesinleşmiş hükümlerde, hükmün açıklanmasının geri bırakılması veya reddine ilişkin kararlara karşı başvurulabilecek yasa yolunun 5728 sayılı Yasanın Geçici 1, 5275 sayılı Yasanın 101 ve 5271 sayılı Yasanın 231/12. maddesi uyarınca itiraz olduğu, 
5- Kesinleşmiş hükümlerde, yasa yolu merciince incelemenin evrak üzerinde ve 5271 sayılı Yasanın 231. maddesinin koşullarının belirlenmesi ile sınırlı bir şekilde yapılacağı, hükümdeki hukuka aykırılıkların, bu aşamada denetlenemeyeceği, 
6- Kesinleşmiş hükümlerde, 647 sayılı Yasanın 4 ve 6 veya 5237 sayılı Yasanın 50 ya da 51. maddelerinin uygulanıp, uygulanmamasının hükmün açıklanmasının geri bırakılması konusunda değerlendirme yapmaya engel oluşturmayacağı, 
7- Eski yasa döneminde işlenip, adli sicilden silinme koşulları oluşmuş olan mahkumiyetler ile ertelenmiş ve vaki olmamış sayılmasına karar verilen mahkumiyetlerin hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına yasal engel oluşturmayacağı, yeni dönemde işlenen suçlar açısından ise infazdan sonra 5237 sayılı Yasanın 58. maddesinde belirtilen tekerrür sürelerinin esas alınmasının hakkaniyete uygun bir çözüm olacağı, 
8- Suçun işlenmesiyle mağdurun veya kamunun uğradığı zararın, aynen iade, suçtan önceki hale getirme veya tamamen giderilmesinde zarar yönünden, kanat verici basit bir araştırma ile belirlenecek maddi zararların esas alınması, manevi zararların bu kapsama dahil edilmemesi gerektiği;- sonuçlarına ulaşmıştır. 
Ayrıca kitabımızın bir önceki baskısında, imar kirliliğine neden olma suçlarında hükmün açıklanmasının geri bırakılması kurumunun uygulanıp uygulanmayacağının tartışmalı olduğunu söylemiştik. Bu suça bakan 4. Ceza Dairesinin bu konudaki kararları artık oturmuş durumdadır, imar kirliliğine neden olma suçunda da, hükmün açıklanmasının geri bırakılması uygulanabileceği kabul edilmektedir. 
Bu kitabımızda da dairemiz hakimi Mine ARISOY kitabın tamamını okuyarak bilgi yanlışı, bilgi eksikliği vb. konularda bize çok büyük destek sağlamıştır. Kendisine buradan teşekkür ediyorum. 
Kitabın yazımı aşamasında beni hep destekleyen, teşvik eden eşim Leyla ARTUÇ ve oğlum Ahmet Buğra ARTUÇ ile kardeşim Duran ARTUÇ a ve çok sevgili arkadaşım Baki Güneş e; kitabın dizgisini gerçekleştiren Aşkın SARIAYDIN, Nuray TORAMAN ve Bilgin TEREN E, kitabı yayın hayatına kazandıran ve bizi bilimsel konularda sürekli destekleyen Adalet Yayınevi sahibi sayın Hakan KARAASLAN ile editör Tevfik SARISOY başta olmak üzere tüm çalışanlarına sonsuz teşekkürlerimi sunarım. 
Kitabımızın tüm uygulayıcı arkadaşlara yararlı olmasını diliyor ve olumlu olumsuz eleştirilerini bekliyorum.

 

  • I. -GENEL OLARAK-1
  • II. -HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASI KURUMUNUN UYGULANMAYACAĞI SUÇLAR-9
  • a--İnkılap Kanunlarında Yer Alan Suçlar-9
  • aa. -3 Mart 1340 Tarihli ve 430 Sayılı Tevhidi Tedrisat Kanununda Yer Alan Suçlar-11
  • ab. -25 Teşrinisani 1341 Tarihli ve 671 Sayılı Şapka İktisası Hakkında Kanun unda Yer Alan Suçlar-12
  • ac. -30 Teşrinisani 1341 Tarihli ve 677 Sayılı Tekke ve Zaviyelerle Türbelerin Seddine ve Türbedarlıklar ile Bir Takım Ünvanların Men ve İlgasına Dair Kanun da Yer Alan Suçlar-13
  • ad. -17 Şubat 1926 Tarihli ve 743 Sayılı Türk Kanunu Medenisiyle Kabul Edilen, Evlenme Akdinin Evlendirme Memuru Önünde Yapılacağına Dair Medeni Nikah Esası İle Aynı Kanunun 110 uncu maddesi Hükmü-14
  • ae. -20 Mayıs 1928 Tarihli ve 1288 Sayılı Beynelmilel Erkamın Kabulü Hakkında Kanunda Düzenlenen Suçlar-16
  • af. -1 Teşrinisani 1928 Tarihli ve 1353 Sayılı Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki Hakkında Kanunda Düzenlenen Suçlar-16
  • ag. -26 Teşrinisani 1934 Tarihli ve 2590 Sayılı Efendi, Bey, Paşa gibi Lakap ve Ünvanların Kaldırıldığına Dair Kanun-16
  • ah. -3 Kanunuevvel 1934 Tarihli ve 2596 sayılı Bazı Kisvelerin Giyilemeyeceğine Dair Kanunda Düzenlenen Suçlar-17
  • b--5739 Sayılı Yasa İle Getirilen Sınırlamalar-18
  • c--Karşılıksız Çek Keşide Etmek Suçları-21
  • d--Disiplin ve Tazyik Hapsini Gerektiren Fiiller-23
  • e--İmar Kirliliğine Neden Olma Suçunda Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılıp Bırakılmayacağı Sorunu-28
  • f--Uyuşturucu veya Uyarıcı Madde Satın Almak, Kabul Etmek veya Bulundurmak Suçlarında Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması-33
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kurumunun Uygulan-mayacağı Suçlar İle İlgili Yargıtay Kararları-37
  • III. -HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILABİLMESİİÇİN ÖN ŞART-74
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılabilmesi İçin Ön Şart İleİlgili Yargıtay Kararları-80
  • IV. -HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASI KARARI VERİLEBİLMESİ İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR-98
  • a--Sanığın İşlediği Suça Verilecek Cezaya İlişkin Şartlar-98
  • b--Faile İlişkin Şartlar-101
  • ba. -Sanığın Daha Önce Kasıtlı Bir Suçtan Mahkum Olmamış Olması-101
  • bb. -Sanığın Yeniden Suç İşlemeyeceği Hususunda Kanaat Gelmiş Olması-108
  • bc. -Suç Nedeniyle Uğranılan Zararın Giderilmesi-111
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kararı Verilebilmesiİçin Gerekli Koşullar İle İlgili Yargıtay Kararları-121
  • V. -HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASINDA USUL-252
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılmasında Usul İle İlgili Yargı-tay Kararları-263
  • VI. -HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASI KARARI-NA KARŞI BAŞVURULACAK YASA YOLU-327
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kararına Karşı Başvu-rulacak Yasa Yolu İle İlgili Yargıtay Kararları-336
  • VII. -HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASI KARA-RININ SONUÇLARI-413
  • VIII. -DENETİM SÜRESİNİN İYİ HALLİ OLARAK GEÇİRİLMESİ VE DENETİMLİ SERBESTLİK TEDBİRİNİN GEREKLERİNE UY-GUN DAVRANILMASI-416
  • IX. -DENETİM SÜRESİ İÇERİSİNDE SANIĞIN KASITLI BİR SUÇ İŞLEMESİ VEYA DENETİMLİ SERBESTLİK TEDBİRİNİN GE-REKLERİNE AYKIRI DAVRANILMASI-417
  • a--Sanığın Denetimli Serbestlik Tedbirinin Gereklerine Aykırı Davranması-417
  • b--Denetim Süresi İçerisinde Sanığın Kasıtlı Bir Suç İşlemesi-418
  • X. -KESİNLEŞMİŞ HÜKÜMLERDE, HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GE-Rİ BIRAKILMASI KURUMUNUN UYGULANMASI-421
  • Kesinleşmiş Hükümlerde, Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kurumunun Uygulanması İle İlgili Yargıtay Kararları-426
  • XI. -HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASI KURU-MUNUN KİMİ MÜESSESELERDEN FARKLARI-449
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kurumunun KimiMüesseselerden Farkları İle İlgili Yargıtay Kararı-456
  • HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASI KARARI ÖRNEĞİ-457
  • Adli Sicil Kayıtlarının Silinmesi-458
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılmasının Sonuçları İle İlgili Danıştay Kararı-470
  • Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kararının Memuriyetine Etkisine İlişkin Adalet Bakanlığı Görüşü-474
  • KAYNAKÇA-487
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
38.16 TL 76 TL
25.94 TL 78 TL
19.85 TL 79 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
37.02 TL 74 TL
25.15 TL 75 TL
19.24 TL 77 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
38.07 TL 76 TL
25.53 TL 77 TL
19.57 TL 78 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
38.14 TL 76 TL
25.94 TL 78 TL
19.86 TL 79 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
38.06 TL 76 TL
25.85 TL 78 TL
19.81 TL 79 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Tüm Yönleriyle Avukatların Vergilendirilmesi - Oğuzhan Aslan
% 10
590,00
531,00
Bankacılık Zimmeti Suçları - Oğuzhan Mete
% 10
250,00
225,00
Güvenliği Yeniden Okumak - Harun Arıkan, Ali Gök
% 10
550,00
495,00
Dijitalleşme Çağında Hukuk - Nasuh Buğra Karadağ
% 10
280,00
252,00
Dijital Dönüşüm ve Hukuk - Ziya Akıncı, Yasin Ekmen
% 10
400,00
360,00
Fikir ve Sanat Eserleri Yoluyla Kişilik Hakkı İhlalleri - Engin Erdil
% 10
580,00
522,00
Yükleniciye İşten Elçektirme - İlker Hasan Duman
% 10
300,00
270,00
Geçici Koruma Statüsüne İlişkin İdari Prosedürler ve Yargı Süreçleri - Serdar Özgüney
% 10
300,00
270,00
Türk Ticaret Hukukunda Reklam Yoluyla Haksız Rekabet - Hilal Betül Güngüneş Şahin
% 10
270,00
243,00
Pay Alım Teklifine Dayalı Çıkarma ve Satma Hakkı - Firdevs Arslan
% 10
420,00
378,00
Türk Ticaret Kanunu Kapsamında Belediye Şirketlerinde Sayıştay Denetimi - Necip Turguter
% 10
640,00
576,00
İdari Yargıda Miktar Artırımı - Selin Ardıç
% 10
340,00
306,00
Aşırı Yararlanma (Gabin) - Halil Polat
% 10
790,00
711,00
Vergi Hukuku (Genel) Ders Notları - Selami Demirkol
% 10
599,50
539,55
Sigorta Tahkim Yargılaması - Fatma Tülay Parlak
% 10
600,00
540,00