Demokrasinin İşleyişinde Yargının Rolü ve Meşruiyeti - Mehmet Fatih Hüner
Demokrasinin İşleyişinde Yargının Rolü ve Meşruiyeti - Mehmet Fatih Hüner
% 10 İndirim
90,00
100,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Nisan 2012
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 184
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 0
Barkod 9786055336981
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

Bu çalışmada, demokrasinin işleyişinde yargının rolü ve meşruiyeti tartışılmaktadır. Demokrasinin tarihi her ne kadar iki bin beş yüz yıl öncesine dayanıyorsa da, demokrasinin neyi ifade ettiği hususu bugün dahi tartışmalıdır. Bu durum, demokrasi üzerine yapılacak çalışmaların her dönemde güncel bir ihtiyaca cevap vereceği anlamına gelmektedir. İşte günümüzdeki demokrasi tartışmalarına güncellik katan en önemli unsur, demokrasi ve yargı ilişkisi olmaktadır. Özellikle İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra, yargının demokrasilerdeki rolü değişime uğramıştır. Bu dönemle birlikte, siyasi iktidarları sınırlama ihtiyacına cevap verebilecek en uygun çözümün, yargı yoluyla denetim olduğu fikri kabul görmeye başlamıştır. Böylece Anayasa Mahkemeleri aracılığıyla, yargıya siyasi rolün biçildiği bir döneme girilmiş olmaktadır. 
Demokrasi-yargı ilişkisini incelemeye değer kılan tek unsur elbette Anayasa Mahkemelerinin varlığı değildir. Yargıda yaşanan bütün sorunların bir şekilde demokratik sisteme zarar verdiği söylenebilir. Aynı şekilde, sağlıklı işleyen bir yargı düzeninin varlığı da, demokrasinin sağlıklı biçimde işlemesi için zorunlu olmaktadır. Bu durum, yargıya ilişkin kurumsal düzenlemelerin ve uygulamadan kaynaklanan sorunların incelenmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu incelemeler ışığında, demokrasilerde yaşanan yargı kaynaklı sorunların önüne geçilmesi mümkün olabilir. Öte yandan, yargı kaynaklı sorunların gerçekten yargı kaynaklı olup-olmadığının anlaşılması için de yargının geniş biçimde incelenmesi gerekmektedir. Çünkü yargı kaynaklı olduğu düşünülen bazı sorunların aslında, siyasi iktidarlardan veya ilgili ülkedeki siyasi kültürden kaynaklanması söz konusu olmaktadır.

 
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • DEMOKRASİ KAVRAMI VE GENEL OLARAK YARGI FAALİYETİ
  • I. -DEMOKRASİ KAVRAMI-5
  • A. -Demokrasinin Tanımlanması-5
  • 1. -Demokrasinin Tanımlanmasında Yöntem-5
  • 2. -Demokrasinin Dinamizmi ve Kırılganlığı-7
  • 3. -Demokrasinin Moral Değerlerle İlişkisi-8
  • 4. -Demokrasiyi Alternatifleriyle Anlamak-13
  • B. -Demokrasinin Asgari Şartları-17
  • 1. -Siyasi Eşitlik-17
  • 2. -Çoğunluk İktidarı-20
  • C. -Demokrasi Biçimleri-26
  • 1. -Doğrudan Demokrasi-27
  • 2. -Temsili Demokrasi-29
  • a. -Temsil Sorunu ve Çözüm Yolları-31
  • b. -Denetim Sorunu ve Çözüm Yolları-37
  • aa. -Siyasi Denetim-37
  • bb. -Kamuoyu Denetimi-38
  • cc. -İdari Denetim-39
  • dd. -Yargı denetimi-42
  • D. -Anayasal Demokrasilerin Temel Özellikleri-42
  • 1. -Hukuk Devleti-45
  • 2. -İnsan Hakları-50
  • a. -Genel Olarak-50
  • b. -İnsan Haklarının Anayasalarda Yer Alan Tasnifi-53
  • aa. -Negatif Statü Hakları-54
  • bb. -Aktif Statü Hakları-55
  • cc. -Pozitif Statü Hakları-55
  • 3. -Kuvvetler Ayrılığı-58
  • 4. -Tarafsız Devlet-61
  • 5. -Çoğulculuk-63
  • II. -GENEL OLARAK YARGI FAALİYETİ-64
  • A. -Yargı Organı ve Yargı Faaliyeti-64
  • B. -Yargı Sistemleri-65
  • 1. -Yargı Birliği-66
  • 2. -Yargı Ayrılığı-66
  • C. -Yargı Türleri-67
  • 1. -Adli Yargı-67
  • 2. -İdari Yargı-67
  • 3. -Askeri Yargı-69
  • 4. -Anayasa Yargısı-71
  • a. -Anayasa Mahkemelerinin Ortaya Çıkışı-74
  • b. -Anayasa Mahkemelerinin Görevleri-75
  • aa. -Kanunların Anayasaya Uygunluğunun Denetimi-76
  • bb. -Anayasanın Yorumlanması-78
  • cc. -Diğer Görevleri-83
  •  
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • DEMOKRASİ YARGI İLİŞKİSİNDE TEMEL PRENSİPLER VE DÜZENLEMELER
  • I. -YARGILAMAYA HÂKİM OLAN TEMEL İLKELER-85
  • A. -Yargı Bağımsızlığı-86
  • 1. -Kurumsal Bağımsızlık-87
  • 2. -Kişisel Bağımsızlık-87
  • B. -Yargı Tarafsızlığı-90
  • C. -Aleni Yargılama İlkesi-94
  • D. -Makul Sürede Yargılama İlkesi-95
  • E. -Diğer İlkeler-97
  • II. -YARGI MENSUPLARINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER-97
  • A. -Yargı mensuplarının Niteliksel ve Niceliksel Yeterliliği-97
  • B. -Hâkim ve Savcıların Mesleğe Kabulü ve Yükselmeleri-100
  • C. -Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun Sağladığı Güvenceler-101
  • 1. -Kurulun Görevi-101
  • 2. -Kurulun Yapısı-102
  • III. -YARGININ YORUM YETKİSİ-104
  • A. -Yargının Yorum Tekeli-104
  • B. -Yorum Yöntemleri-106
  • 1. -Lâfzî Yorum-107
  • 2. -Tarihsel Yorum-107
  • 3. -Amaçsal Yorum-108
  • 4. -Sistematik Yorum-109
  • C. -Yorumun Yetkisinin Sınırları-110
  •  
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
  • MEŞRUİYET SORUNU AÇISINDAN DEMOKRASİ - YARGI İLİŞKİSİ
  • I. -MEŞRUİYET KAVRAMI-113
  • A. -Bir -Üst Kavram- Olarak Meşruiyet-113
  • 1. -Kanunilik Hukukilik Ayrımı-115
  • 2. -Hukukilik Meşruluk Ayrımı-116
  • B. -Meşruiyetin Güncel Temelleri-118
  • 1. -Meşruiyet - Demokrasi İlişkisi-118
  • 2. -Meşruiyet - İnsan Hakları İlişkisi-119
  • II. -YARGIDA MEŞRUİYET SORUNU-121
  • A. -Genel Olarak-121
  • B. -Yargıda Meşruiyet Sorununun Nedenleri-121
  • 1. -Yüksek Mahkemelerin Yapısı-126
  • a. -Üye Profili-126
  • b. -Üyelerin Seçilme Şekli-128
  • 2. -Yargısal Aktivizm-130
  • a. -Yargısal Aktivizmin Nedenleri-131
  • aa. -Mahkeme Üyelerinin Tutumları-131
  • bb. -Yürürlükteki Anayasa/Kanunlar-134
  • cc. -Ülkedeki Siyasi Kültür-136
  • b. -Yargısal Aktivizmin Sonuçları-138
  • aa. -Siyasi Sonuçlar-138
  • bb. -Hukuki Sonuçlar-138
  • SONUÇ-141
  • EKLER-145
  • Bangalor Yargı Etiği İlkeleri-145
  • Hâkimlerin Rolü, Etkinliği ve Bağımsızlığı Konusunda Avrupa Konseyi Üye Devlet Bakanlar Komitesi Tavsiye Kararı-161
  • Birleşmiş Milletler Yargı Bağımsızlığının Temel İlkeleri-169
  • KAYNAKÇA-173
  • MAHKEME KARARLARI-182
  • KAVRAM DİZİNİ-183
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.7 TL 95 TL
32.42 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
46.27 TL 93 TL
31.44 TL 94 TL
24.05 TL 96 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.59 TL 95 TL
31.91 TL 96 TL
24.46 TL 98 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.67 TL 95 TL
32.43 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.67 TL 95 TL
32.47 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Ceza Davaları Başvuru Kitabı - İbrahim Burak Şen
2.000,00
1.800,00
% 10 İndirim
İş Hukukunda İbraname (İş Hukuku Monografileri) - Begüm Vatansever Yanık
390,00
351,00
% 10 İndirim
Yasaman Şirketler Hukuku - Hamdi Yasaman
1.400,00
1.260,00
% 10 İndirim
Şirket Pay Devir Sözleşmesinde Ayıptan Sorumluluk - Başak Başar
540,00
486,00
% 10 İndirim
Farklı Yönleriyle Marka Hukuku - Cafer Eminoğlu
515,00
463,50
% 10 İndirim
İfade Hürriyeti Kapsamında RTÜK\'ün İdari Yaptırımları - Tuba Tarhan Başpınar
430,00
387,00
% 10 İndirim
Hukuk-ı Ceza - Krikor Zöhrab
390,00
351,00
% 10 İndirim
Kamu Görevlileri Sendikaları Hukuku - Berke Kaan İmancı, Sezgi Öktem Songu
510,00
459,00
% 10 İndirim
Vergi Hukuku Genel Hükümler ve Türk Vergi Sistemi - Uğur Yiğit
975,00
877,50
% 10 İndirim
Vergi Hukuku Kapsamında Mülkiyet Hakkı - Aslıhan Taşer
550,00
495,00
% 10 İndirim
Sosyal Devlet İlkesi 1961 Anayasası - Eren Akarçay
200,00
180,00
% 10 İndirim
Özel Hukukta Kamu Düzeninin Genel Teorisi - Huriye Reyhan Demircioğlu
600,00
540,00
% 10 İndirim
Medeni Usül Hukuku Uygulamaları Görev, Yetki - Anıl Köroğlu
750,00
675,00
% 10 İndirim
Trafik Sigortası ve Tazminat Davaları - Hüseyin Tuztaş
2.250,00
2.025,00
% 10 İndirim
Avrasya Devletleri Siyasi Sistemleri - Yunus Yoldaş, Medihanur Argalı
545,00
490,50
% 10 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.