Adliye Yönetimi - Ali Altıntaş
Adliye Yönetimi - Ali Altıntaş
% 10 İndirim
180,00
200,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Temmuz 2013
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 744
  • Ebat
  • 16x23
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 1
Barkod 9786051461854
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

-Yargı Bağımsızlığı Bağlamında Karşılaştırmalı Hukukta ve Türk Hukukunda Adliye Yönetimi- konusu, akademik ilginin, yasama ve yürütme ilişkilerine yoğunlaştığı, yargının, diğer iki erke nazaran belirli olaylar özelinde, dönemsel ilgiye mazhar olabildiği ülkemizde, dikkatleri yargı bağımsızlığı ve onun önemli bir unsuru olduğuna inandığımız adliye yönetimi olgusu üzerine çekmek amacıyla üzerinde çalışılmaya değer bulunmuştur. Çalışmayı hazırlarken kapalı anlatımlarda bulunmamaya, her şeyi tüm açıklığıyla yazmaya çalıştık.

 
  • GİRİŞ-1
  • Birinci Bölüm
  • TÜRK YARGI ÖRGÜTÜ VE ADLİYE TEŞKİLATI
  • 1. 1. -Türk Yargı Örgütü-13
  • 1. 1. 1. -Adli Yargı-13
  • 1. 1. 1. 1. -İlk Derece Mahkemeleri-14
  • 1. 1. 1. 1. 1. -Hukuk Mahkemeleri-14
  • 1. 1. 1. 1. 2. -Ceza Mahkemeleri-23
  • 1. 1. 1. 2. -Üst Derece Mahkemeleri-33
  • 1. 1. 1. 2. 1. -Bölge Adliye (İstinaf) Mahkemeleri-33
  • 1. 1. 1. 2. 2. -Yargıtay-35
  • 1. 1. 2. -İdari Yargı-38
  • 1. 1. 2. 1. -İlk Derece Mahkemeleri-39
  • 1. 1. 2. 1. 1. -İdare Mahkemeleri-39
  • 1. 1. 2. 1. 2. -Vergi Mahkemeleri-39
  • 1. 1. 2. 2. -Üst Derece Mahkemeleri-40
  • 1. 1. 2. 2. 1. -Bölge İdare Mahkemeleri-40
  • 1. 1. 2. 2. 2. -Danıştay-41
  • 1. 1. 3. -Askeri Yargı-45
  • 1. 1. 3. 1. -Askeri Ceza Yargısı-46
  • 1. 1. 3. 1. 1. -İlk Derece Mahkemeleri-46
  • 1. 1. 3. 1. 2. -Üst Derece Mahkemesi: Askeri Yargıtay-49
  • 1. 1. 3. 2. -Askeri İdari Yargı: Askeri Yüksek İdare Mahkemesi-51
  • 1. 1. 4. -Uyuşmazlık Yargısı-52
  • 1. 1. 5. -Anayasa Yargısı-53
  • 1. 2. -Adliye Teşkilatı-57
  • 1. 2. 1. -Cumhuriyet Başsavcılığı-58
  • 1. 2. 1. 1. -Tanımı-58
  • 1. 2. 1. 2. -Kuruluşu-61
  • 1. 2. 1. 1. 1. -Mahkeme Yanında Savcı-62
  • 1. 2. 1. 1. 2. --Mahkeme Yanında- Konumunda Savcı-62
  • 1. 2. 1. 1. 3. -Üst Savcılık-63
  • 1. 2. 1. 3. -Tarihsel Gelişimi-64
  • 1. 2. 1. 3. 1. -Batı’da Savcılık Teşkilatı-64
  • 1. 2. 1. 3. 2. -İslam Hukukunda Savcılık-70
  • 1. 2. 1. 3. 3. -Türk Hukukunda Savcılığın Tarihi Gelişimi-71
  • 1. 2. 1. 4. -Cumhuriyet Başsavcılığının Görevleri-78
  • 1. 2. 1. 4. 1. -Cumhuriyet Başsavcısının Görevleri-79
  • 1. 2. 1. 4. 2. -Cumhuriyet Savcısının Görevleri-91
  • 1. 2. 1. 5. -Cumhuriyet Savcılarının Statüsü-91
  • 1. 2. 2. -Adalet Komisyonu Başkanlığı-106
  • 1. 2. 2. 1. -Kuruluşu-107
  • 1. 2. 2. 1. 1. -Başkan-107
  • 1. 2. 2. 1. 2. -Üyeler-109
  • 1. 2. 2. 2. -Görevleri-109
  • 1. 2. 3. -Diğer Birimler-112
  • İkinci Bölüm
  • YARGININ BAĞIMSIZLIĞI VE TARAFSIZLIĞI
  • 2. 1. -Yargı Bağımsızlığı-113
  • 2. 1. 1. -Tarihi Gelişim: Erkler Ayrılığı-116
  • 2. 1. 2. -Kavram ve Kapsam-121
  • 2. 1. 3. -Uluslararası Belgelerde Yargı Bağımsızlığı-124
  • 2. 1. 4. -Yargının İç ve Dış Bağımsızlığı-130
  • 2. 1. 4. 1. -Yargının İç Bağımsızlığı-130
  • 2. 1. 4. 2. -Yargının Dış Bağımsızlığı-139
  • 2. 1. 4. 2. 1. -Yargının Yasamaya Karşı Bağımsızlığı-140
  • 2. 1. 4. 2. 2. -Yargının Yürütmeye Karşı Bağımsızlığı-142
  • 2. 1. 4. 2. 3. -Yargının Medyaya, Kamuoyuna, Taraflara ve Üçüncü Kişilere Karşı Bağımsızlığı-146
  • 2. 1. 5. -Yargı Bağımsızlığının Kurumsal Modelleri-150
  • 2. 1. 5. 1. -Bağımsız Yargıçlar Bağımsız Yargı-150
  • 2. 1. 5. 2. -Bağımsız Yargıçlar Bağımlı Yargı-151
  • 2. 1. 5. 3. -Bağımlı Yargıçlar Bağımsız Yargı-151
  • 2. 1. 5. 4. -Bağımlı Yargıçlar Bağımlı Yargı-152
  • 2. 1. 6. -Yargı Bağımsızlığının Boyutları-152
  • 2. 1. 6. 1. -Karar Verme Bağımsızlığı (Esas Bağımsızlık)-153
  • 2. 1. 6. 2. -Kurumsal (İdari) Bağımsızlık-153
  • 2. 1. 6. 3. -Bireysel Bağımsızlık-156
  • 2. 1. 6. 3. 1. -Görev Süresi Güvenliği-158
  • 2. 1. 6. 3. 2. -Tarafsız Atama-161
  • 2. 1. 6. 3. 3. -Finansal Güvenlik-166
  • 2. 1. 6. 3. 4. -Mahkeme Üyelerinin Nitelikleri-169
  • 2. 1. 6. 3. 5. -Dış Baskılardan Korunmaları-169
  • 2. 1. 6. 3. 6. -Mahkemelerin Görünümü-170
  • 2. 1. 7. -Bütçe Politikasının Yargı Bağımsızlığı Üzerine Etkileri-171
  • 2. 1. 8. -Yargı Bağımsızlığı ve Hesap Verme Sorumluluğu-172
  • 2. 2. -Yargıç Bağımsızlığı-177
  • 2. 3. -Yargıçlık Güvencesi-180
  • 2. 4. -Mahkeme Bağımsızlığı-183
  • 2. 5. -Yargının Tarafsızlığı-187
  • 2. 5. 1. -Yargı Tarafsızlığı Kavramı-188
  • 2. 5. 2. -Yargı Tarafsızlığının Tarihi Kökeni ve Gelişimi-190
  • 2. 5. 2. 1. -Eski Mısır’da Yargı Tarafsızlığı: -Tarafsızlığın Şafağı--191
  • 2. 5. 2. 2. -Hobbes’ci Toplumsal Sözleşme Kapsamında Tarafsızlık-194
  • 2. 5. 3. -AİHM’nin Tarafsızlık Anlayışı-199
  • 2. 5. 3. 1. -Öznel Tarafsızlık-200
  • 2. 5. 3. 2. -Nesnel Tarafsızlık-201
  • 2. 6. -Yargı Bağımsızlığı ile Yargının Tarafsızlığı Arasındaki İlişki-204
  • 2. 6. 1. -Bağımsızlık Tarafsızlığın Ön Koşuludur-205
  • 2. 6. 2. -Bağımsızlığın Sağlanması Tarafsızlığı Garanti Etmez-206
  • 2. 6. 3. -Bağımsız Yargının Meşruiyeti Onun Tarafsızlığından Gelir-207
  • 2. 6. 4. -Yargıçlara Tarafsızlık Güvenceleri Sağlanmalıdır-208
  • 2. 7. -Yargı Bağımsızlığında ve Tarafsızlığında Kanunsuz Etki Yaklaşımı-209
  • Üçüncü Bölüm
  • KARŞILAŞTIRMALI HUKUKTA ADLİYE YÖNETİMİ
  • 3. 1. -Avrupa’da Yargının İdaresine Yönelik Modeller-216
  • 3. 1. 1. -Üniter Model-216
  • 3. 1. 2. -Klasik Model-216
  • 3. 1. 3. -Özerk Yönelimli Model-217
  • 3. 2. -Ülkeler-217
  • 3. 2. 1. -Amerika Birleşik Devletleri-218
  • 3. 2. 1. 1. -Mahkeme Teşkilatı-218
  • 3. 2. 1. 2. -Mahkeme Yönetimi-220
  • 3. 2. 1. 2. 1. -Mahkeme Yönetimi Sisteminin Gerekliliği-221
  • 3. 2. 1. 2. 2. -Mahkeme Yöneticilerinin Görevleri-222
  • 3. 2. 1. 2. 3. -Mahkeme Yöneticisinin Yargıçlar (Kurulu) ile İlişkisi-223
  • 3. 2. 1. 2. 4. -Eyalet Mahkemesi Yönetimi-224
  • 3. 2. 1. 2. 5. -Mahkeme Yöneticisinin İşe Alınması-226
  • 3. 2. 1. 3. -Yargıçların Mahkeme Yöneticisi Algılamaları-226
  • 3. 2. 2. -Fransa-227
  • 3. 2. 2. 1. -Mahkeme Teşkilatı-227
  • 3. 2. 2. 1. 1. -Adli Yargı-227
  • 3. 2. 2. 1. 2. -İdari Yargı-229
  • 3. 2. 2. 2. -Savcılık Teşkilatı-231
  • 3. 2. 2. 3. -Mahkeme Yönetimi-234
  • 3. 2. 2. 3. 1. -Adli Yargı-235
  • 3. 2. 2. 3. 2. -İdari Yargı-237
  • 3. 2. 3. -İtalya-239
  • 3. 2. 3. 1. -Mahkeme Teşkilatı-239
  • 3. 2. 3. 1. 1. -İlk Derece (Sulh) Mahkemeleri-239
  • 3. 2. 3. 1. 2. -Tutuklama Mahkemeleri-240
  • 3. 2. 3. 1. 3. -Çocuk Mahkemeleri-240
  • 3. 2. 3. 1. 4. -Özel İkinci Derece Yargı Yetkisine Sahip İlk Derece (Asliye) Mahkemeleri-240
  • 3. 2. 3. 1. 5. -İkinci Derece Mahkemeleri-241
  • 3. 2. 3. 1. 6. -Yüksek Mahkeme (Yargıtay)-241
  • 3. 2. 3. 2. -Savcılık Teşkilatı-241
  • 3. 2. 3. 3. -Mahkeme Yönetimi-244
  • 3. 2. 4. -İspanya-246
  • 3. 2. 4. 1. -Mahkeme Teşkilatı-246
  • 3. 2. 4. 2. -Savcılık Teşkilatı-248
  • 3. 2. 4. 3. -Mahkeme Yönetimi-249
  • 3. 2. 5. -İngiltere-250
  • 3. 2. 6. -Almanya-253
  • 3. 2. 7. -Macaristan-260
  • 3. 2. 8. -Finlandiya-264
  • 3. 2. 9. -Danimarka-267
  • 3. 2. 10. -İzlanda-270
  • 3. 2. 11. -Norveç-271
  • 3. 2. 12. -İsveç-274
  • 3. 2. 13. -Avusturya-278
  • 3. 2. 14. -Hollanda-281
  • 3. 2. 15. -Ukrayna-286
  • 3. 2. 16. -Bulgaristan-288
  • 3. 2. 17. -Çek Cumhuriyeti-290
  • 3. 2. 18. -Estonya-293
  • 3. 2. 19. -Letonya-296
  • 3. 2. 20. -Litvanya-298
  • 3. 2. 21. -Polonya-301
  • 3. 2. 22. -Romanya-304
  • 3. 2. 23. -Slovakya-307
  • 3. 2. 24. -Slovenya-311
  • 3. 2. 25. -İrlanda-316
  • 3. 2. 26. -Malta-319
  • 3. 2. 27. -İsviçre-321
  • 3. 2. 28. -Lüksemburg-323
  • 3. 2. 29. -Hırvatistan-325
  • 3. 2. 30. -Makedonya-326
  • 3. 2. 31. -Japonya-329
  • 3. 2. 32. -Belçika-331
  • 3. 2. 33. -Azerbaycan-334
  • 3. 2. 34. -Rusya Federasyonu-336
  • 3. 2. 35. -Sırbistan-341
  • 3. 3. -Karşılaştırmalı Mahkeme Yönetimi-344
  • 3. 4. -Karşılaştırmalı Mahkemeler Bütçesi-350
  • 3. 5. -Karşılaştırmalı Savcılık Teşkilatının Görevleri-357
  • 3. 5. 1. -Hukuk Davalarında Savcıların Görevleri-357
  • 3. 5. 2. -İdari Davalarda Savcıların Görevleri-358
  • 3. 5. 3. -Diğer Bazı Alanlarda Savcıların Görevleri-359
  • Dördüncü Bölüm
  • TÜRK HUKUKUNDA ADLİYE YÖNETİMİ
  • 4. 1. -Adalet, Yönetim ve Adalet Yönetimi Kavramları: Adalet ve Yönetim Kavramları Arasındaki Karmaşık İlişki-361
  • 4. 2. -Mahkeme Yönetimi Kavramı-365
  • 4. 2. 1. -Kavramın Ortaya Çıkışı-365
  • 4. 2. 2. -Mahkeme Yönetimi Modelleri-366
  • 4. 2. 2. 1. -Yürütme Modeli-366
  • 4. 2. 2. 2. -Bağımsız Komisyon Modeli-367
  • 4. 2. 2. 3. -Ortaklık Modeli-367
  • 4. 2. 2. 4. -Yürütmenin Koruyuculuğu Modeli-367
  • 4. 2. 2. 5. -Sınırlı Özerlik Modeli-368
  • 4. 2. 2. 6. -Sınırlı Özerlik ve Komisyon Modeli-368
  • 4. 2. 2. 7. -Yargısal Model-368
  • 4. 2. 3. -Adalet Bakanlığı Tarafından Hazırlanan Mahkeme Yönetimi Projesi-369
  • 4. 2. 3. 1. -Projenin Öncesi-370
  • 4. 2. 3. 2. -Projenin Amacı-371
  • 4. 2. 3. 3. -Projenin Uygulanması-371
  • 4. 2. 3. 4. -Projeden Beklenen Sonuçlar-372
  • 4. 2. 3. 5. -Projede Adliye Yönetimine İlişkin Değerlendirmeler-372
  • 4. 3. -Adliye ve Adliye Yönetimi Kavramları-376
  • 4. 3. 1. -Adliye Yönetiminin Türk Kamu Yönetimi Disiplini İçindeki Yeri-377
  • 4. 3. 2. -Adliye Yönetim Sistemi-382
  • 4. 4. -Bağımlılık Algısına Yol Açan Faktörler-385
  • 4. 4. 1. -Yargıç - Savcı Birlikteliği-385
  • 4. 4. 1. 1. -1961 Anayasa’sı Öncesi Durum-386
  • 4. 4. 1. 2. -1961 Anayasası’ndaki Düzenlemeler-388
  • 4. 4. 1. 3. -1971 Değişikliği-390
  • 4. 4. 1. 4. -1982 Anayasası’ndaki Düzenlemeler-391
  • 4. 4. 1. 5. -2010 Anayasa Değişikliği-393
  • 4. 4. 2. -Cumhuriyet Savcılarına Tevdi Edilen İdari Görevler-406
  • 4. 4. 2. 1. -Mekân Tahsis ve Düzenleme Yetkisi-406
  • 4. 4. 2. 2. -İta Amirliği Yetkisi-413
  • 4. 4. 3. -Protokol (Tebrikata Giriş Sırası) Düzenlemesi-416
  • 4. 4. 3. 1. -Protokol Kavramı-416
  • 4. 4. 3. 2. -Protokolde Öndegelme ve Öncegelme-417
  • 4. 4. 3. 3. -Devlet Protokolü-417
  • 4. 4. 3. 4. -Adli Protokol-418
  • 4. 4. 3. 5. -İl Protokolü-418
  • 4. 4. 3. 6. -İlçe Protokolü-419
  • 4. 4. 3. 7. -Temsilde ve Temsilci Seçiminde Hata-420
  • 4. 4. 4. -Cumhuriyet Savcılarına Tanınan Ayrıcalıklar-427
  • 4. 4. 4. 1. -Makam Odası-427
  • 4. 4. 4. 2. -Makam Arabası-428
  • 4. 4. 4. 3. -Sekretarya (Özel Kalem)-429
  • 4. 4. 4. 4. -Koruma-430
  • 4. 4. 5. -Adalet Komisyonu Başkanlığının Etkisizliği-433
  • 4. 4. 6. -Mahkemelerin Bütçesinin Bulunmaması-434
  • 4. 5. -Yargıtay ve Danıştay’da İşleyiş-441
  • 4. 6. -Bölge Adliye Mahkemelerinde Öngörülen İşleyiş-442
  • 4. 7. -İstişari Ziyaret Raporlarındaki, Cumhuriyet Savcılarının İdari Görevlerine İlişkin Saptamalar ve Öneriler-445
  • 4. 8. -Mahkemelerin Yönetimi ve Adaletin Kalitesi Semineri’nde Ortaya Konulan Görüşler-448
  • 4. 9. -Anayasa Mahkemesi Kararı: Kaçırılan Fırsat-451
  • 4. 10. -Adliye Yönetim Sisteminin Adil Yargılanma Hakkı ile İlişkisi-459
  • 4. 10. 1. -Adil Yargılanma Hakkı Kavramı-459
  • 4. 10. 2. -Adil Yargılanma Hakkının İşlevleri-461
  • 4. 10. 3. -Bağımsız ve Tarafsız Mahkeme-462
  • 4. 10. 4. -Adliye Yönetim Sisteminin Adil Yargılanma Hakkına Etkisi: Silahların Eşitliği-471
  • 4. 11. -Adliye Yönetiminde Etik Sorunu-488
  • 4. 11. 1. -Etik Kavramı-488
  • 4. 11. 1. 1. Kamusal Etik Kavramı-488
  • 4. 11. 1. 2. Yönetsel Etik Kavramı-488
  • 4. 12. Adliye Yönetimi ve Hesapverebilirlik-492
  • 4. 13. -Mahkeme Yanındaki Savcılıktan, Savcılık Bünyesinde Mahkemeye-494
  • Beşinci Bölüm
  • ADLİYE YÖNETİMİ ARAŞTIRMASI
  • 5. 1. -Anket Çalışması-511
  • 5. 1. 1. -Araştırmanın Amacı-512
  • 5. 1. 2. -Araştırmanın Yöntemi-512
  • 5. 1. 2. 1. -Evren ve Örnekleme-512
  • 5. 1. 2. 2. -Veri Toplama ve Analiz Yöntemi-512
  • 5. 1. 3. -Anket Formunun Tasarımı ve Pilot Uygulama-513
  • 5. 1. 4. -Araştırmanın Veri Toplama Yöntemi ve Kısıtları-513
  • 5. 1. 5. -Araştırmanın Hipotezleri-513
  • 5. 1. 6. -Araştırmanın Bulguları-519
  • 5. 1. 6. 1. -Katılımcılara İlişkin Bilgiler-519
  • 5. 1. 6. 2. -Adliyenin İdari ve Mali İşlerinin Yürütülmesine ve Protokol Sıradüzenine İlişkin Bulgular-524
  • 5. 2. -Yargıda Durum Analizi Toplantıları-581
  • SONUÇ VE ÖNERİLER-589
  • KAYNAKÇA-613
  • EKLER-653
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.41 TL 191 TL
64.84 TL 195 TL
49.64 TL 199 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
92.54 TL 185 TL
62.89 TL 189 TL
48.1 TL 192 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.18 TL 190 TL
63.83 TL 191 TL
48.91 TL 196 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.35 TL 191 TL
64.85 TL 195 TL
49.64 TL 199 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.15 TL 190 TL
64.62 TL 194 TL
49.52 TL 198 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00
Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu Başkanı Haksız-Eşitsiz Uygulaması - Hamdi Korkmaz
340,00
340,00
Anonim Şirketlerde Kâr Payında İmtiyaz - Ayşe Güneş Aydın
% 10
279,00
251,10
Devremülk ve Devretatil Sözleşmeleri - Muhammed Alparslan Budak, Mehmet Şengül
% 10
328,00
295,20
Müşterek Sigorta - Salim Yunus Lokmanoğlu
% 10
403,00
362,70
Uluslararası Ceza Hukukunda Bireysel Ceza Sorumluluğu (Ceza Hukuku Monografileri) - Elif Gökşen
% 10
352,00
316,80
Tasarrufun İptali Davasında İhtiyati Haciz - Ahmet Cahit İyilikli
% 10
400,00
360,00
Tüm Yönleriyle Avukatların Vergilendirilmesi - Oğuzhan Aslan
% 10
590,00
531,00
Bankacılık Zimmeti Suçları - Oğuzhan Mete
% 10
250,00
225,00