İcra ve İflas Kanunu Şerhi - Ejder Yılmaz
İcra ve İflas Kanunu Şerhi - Ejder Yılmaz
% 10 İndirim
450,00
500,00
  • Genel özellikler
  • Baskı tarihi
  • Haziran 2016
  • Baskı sayısı
  • 1. baskı
  • Sayfa sayısı
  • 1502
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Satış Adedi 2
Barkod 9786050501117
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

İcra ve İflas Kanunu Şerhi - Ejder Yılmaz
 

İcra ve İflâs Kanunu da, Hukuk Muhakemeleri Kanunu gibi özel hukuk ilişkilerinde, borçlunun borcunu kendi rızasıyla ödememesi halinde, alacaklının, Devlet’in bu iş için oluşturduğu (cebrî) icra organları aracılığıyla alacağına en kısa zamanda tam olarak kavuşması ve ayrıca, borçlunun haklarının da korunması ile ilgili kuralların düzenlendiği temel hukukî metindir.

Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun, yalnızca dava (yargılama) aşamasını düzenlediği dikkate alınırsa, İcra ve İflâs Kanunu, özellikle ilâmlı takipler bakımından Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun tamamlayıcısı konumundadır. İcra ve İflâs Kanunu’nun düzenlediği ilâmsız icra (ve iflâs) yolu ise, bazı şartların varlığı halinde, dava açma olanağının yanısıra alacağına (dava yoluna oranla) daha çabuk bir şekilde kavuşması için, alacaklıya tanınan “pratik” (deyiş yerinde ise; “alternatif”) bir yoldur. Derdest icra dosyası sayısının (2014’te: 23.825.000), para alacağına ilişkin hukuk davası dosya sayısının (2014’te: 3.295.000) çok üzerinde olması da bunu kanıtlamaktadır.

Ben, icra ve iflâs hukukunu, hukukun “en sıcak (ateşli) dalı” olarak nitelendiririm. Çünkü icra takiplerinin konusu, esas itibariyle, “para”dır ve alacaklı ile borçlu arasındaki zıt menfaatlerin doğrudan “para”ya odaklanması sebebiyle, taraflar, icra takiplerinde olağanüstü büyük çaba göstermek durumundadırlar. Bu nedenle, tarafların, vekillerinin ve karar verme durumunda olan organların çok dikkatli olmaları gerekir.

İcra takiplerinde, alacaklı ile borçlunun karşılıklı menfaatlerinin dengelenmesi sözkonusu olduğundan, icra ve iflâs hukukunun amacının da, medenî usul hukukundaki gibi, “adalet” olduğu kanısındayım. Adaletin, Devlet’in temeli (başka bir ifadeyle: Devlet’in temelinin, adalet) olduğu düşünüldüğünde, ülkemizde icra takiplerinde de gözlemlenen aksaklıkların süratle ortadan kaldırılması, Devlet’e ve adalet teşkilâtına güvenle doğrudan ilgilidir. Bu konudaki güvenin azalışı, hak arayanları, hukuk devleti anlayışı ile kesinlikle bağdaşmayan başka yollara itme tehlikesini içerir.

İcra ve İflâs Kanunumuz, 1932 tarihlidir. Bugüne kadar, 22 kez değişmiştir ve bu değişikliklerin önemli bir kısmı çok köklü değişikliklerdir. Günümüzde de yeni kanun değişiklikleri üzerinde çalışmalar yapıldığı bilinmektedir. Kanımca bu değişikliklerin yanısıra ihmal edilmemesi gereken en önemli husus, uygulayıcıların durumudur. 2014 tarihi itibariyle, ülkemizde derdest icra dosyası sayısı, 23.925.000 iken, icra müdür ve yardımcılarının sayısı yalnızca 3.295’dir. Bu sayılar, icra dairelerinin altından kalkılamayacak kadar büyük bir yük ile karşı karşıya olduğunu göstermekte ve bu durum, “adalet” açısından büyük bir tehlike arzetmektedir. Adaletin gerçekleştirilmesinde, “insan” unsuru en önemli unsurdur. Çünkü, “iyi kanunlar, kötü uygulayıcı elinde kötü; kötü kanunlar, iyi uygulamacı elinde iyi kanunlardır. Daha önceki çeşitli yayınlarımda davalar bakımından vurgulayarak tekrar ettiğim üzere, icra takiplerindeki aksaklıkların giderilmesi ve adaletin bu konuda da tesisi için, kısa, orta ve uzun vadeli tedbirlere ihtiyacımız vardır. Kanımca kısa vadede, öncelikle bilgili, çalışkan, ahlâklı, ve diğer yüksek niteliklere sahip icra dairesi çalışanı istihdam edilmesine önem verilmelidir. Bunun için, mesleğin özendirilmesine yönelik olarak icra dairesi çalışanlarının maaşları bugünkü seviyelerinin en az iki katı oranında arttırılmalı ve icra dairesi başına düşen dosya sayısı dikkate alınarak, çalışan sayısı, en azından üçe katlanmalıdır. Bu konulardaki iyileştirmeler fiilen gerçekleştirilmeden yapılacak kanun değişiklikleri, uygulamada umulan yararı sağlayamaz. Bunun somut kanıtlarından biri, 2011 tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’dur. Hâkim sayısı yeterince arttırılmadığından, davalardaki aksamalar devam etmektedir ve örneğin, toplumsal barış ve mahkeme yükünün azaltılabilmesi açısından çok önemli olan “sulh” ile ilgili olarak yeni getirilen hükümler, işletilememiş ve “ölü hükümler” olarak kâğıt üzerinde kalmıştır. Başka bir düzlemdeki kötü örnek, İcra ve İflâs Kanunu’muzda daha önce çeşitli tarihlerde yapılan değişikliklerle, büyük umutlarla, getirilen “iflâs ertelemesi”, “mevcudun terki suretiyle konkordato”, “yeniden yapılandırma” müesseseleridir. Çeşitli nedenlerle, iflâs ertelemesi, konkordato hükümlerini uygulamaz hale getirmiş; diğerleri, yaşama geçememiştir. Özetle, vurgulamak istediğim husus, kanun değişikliklerinin üst yapıyı, buna karşılık uygulamacı konusunun ise alt yapıyı oluşturduğu ve alt yapısı yeterli olmayan üst yapının sağlıklı sonuçlar vermeyeceğidir. Geçmişteki örneklerden ders alınmadan yapılacak olan İcra ve İflâs Kanunu değişikliklerinin, “adalete olan güvensizliği” daha da derinleştirebileceği düşünülürse, harcanan emeklerin ve zamanın boşyere olup olmadığını tartışmanın anlamı bulunmayacaktır!
(Önsöz'den)

 

Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
238.52 TL 477 TL
162.11 TL 486 TL
124.09 TL 496 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
231.36 TL 463 TL
157.22 TL 472 TL
120.26 TL 481 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
237.94 TL 476 TL
159.57 TL 479 TL
122.28 TL 489 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
238.37 TL 477 TL
162.13 TL 486 TL
124.1 TL 496 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
237.87 TL 476 TL
161.55 TL 485 TL
123.79 TL 495 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Farklı Hukuk Disiplinleri Gözüyle Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, Nuray Ekşi, Gonca Dardeniz, Mert Ülgen
% 10
249,50
224,55
Gayrimenkul Vergi Hukuku - Fazıl Aydın
% 10
290,00
261,00
Devreli Tatil Sistemleri - Etem Saba Özmen, Şimal Melike Tol
% 10
555,00
499,50
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00
Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu Başkanı Haksız-Eşitsiz Uygulaması - Hamdi Korkmaz
340,00
340,00
Anonim Şirketlerde Kâr Payında İmtiyaz - Ayşe Güneş Aydın
% 10
279,00
251,10
Devremülk ve Devretatil Sözleşmeleri - Muhammed Alparslan Budak, Mehmet Şengül
% 10
328,00
295,20
Müşterek Sigorta - Salim Yunus Lokmanoğlu
% 10
403,00
362,70
Uluslararası Ceza Hukukunda Bireysel Ceza Sorumluluğu (Ceza Hukuku Monografileri) - Elif Gökşen
% 10
352,00
316,80