İcra ve İflas Kanunu Şerhi - Ejder Yılmaz
İcra ve İflas Kanunu Şerhi - Ejder Yılmaz
% 10 İndirim
585,00
650,00
  • Genel özellikler
  • Baskı tarihi
  • Haziran 2016
  • Baskı sayısı
  • 1. baskı
  • Sayfa sayısı
  • 1502
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Satış Adedi 2
Barkod 9786050501117
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

İcra ve İflas Kanunu Şerhi - Ejder Yılmaz
 

İcra ve İflâs Kanunu da, Hukuk Muhakemeleri Kanunu gibi özel hukuk ilişkilerinde, borçlunun borcunu kendi rızasıyla ödememesi halinde, alacaklının, Devlet’in bu iş için oluşturduğu (cebrî) icra organları aracılığıyla alacağına en kısa zamanda tam olarak kavuşması ve ayrıca, borçlunun haklarının da korunması ile ilgili kuralların düzenlendiği temel hukukî metindir.

Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun, yalnızca dava (yargılama) aşamasını düzenlediği dikkate alınırsa, İcra ve İflâs Kanunu, özellikle ilâmlı takipler bakımından Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun tamamlayıcısı konumundadır. İcra ve İflâs Kanunu’nun düzenlediği ilâmsız icra (ve iflâs) yolu ise, bazı şartların varlığı halinde, dava açma olanağının yanısıra alacağına (dava yoluna oranla) daha çabuk bir şekilde kavuşması için, alacaklıya tanınan “pratik” (deyiş yerinde ise; “alternatif”) bir yoldur. Derdest icra dosyası sayısının (2014’te: 23.825.000), para alacağına ilişkin hukuk davası dosya sayısının (2014’te: 3.295.000) çok üzerinde olması da bunu kanıtlamaktadır.

Ben, icra ve iflâs hukukunu, hukukun “en sıcak (ateşli) dalı” olarak nitelendiririm. Çünkü icra takiplerinin konusu, esas itibariyle, “para”dır ve alacaklı ile borçlu arasındaki zıt menfaatlerin doğrudan “para”ya odaklanması sebebiyle, taraflar, icra takiplerinde olağanüstü büyük çaba göstermek durumundadırlar. Bu nedenle, tarafların, vekillerinin ve karar verme durumunda olan organların çok dikkatli olmaları gerekir.

İcra takiplerinde, alacaklı ile borçlunun karşılıklı menfaatlerinin dengelenmesi sözkonusu olduğundan, icra ve iflâs hukukunun amacının da, medenî usul hukukundaki gibi, “adalet” olduğu kanısındayım. Adaletin, Devlet’in temeli (başka bir ifadeyle: Devlet’in temelinin, adalet) olduğu düşünüldüğünde, ülkemizde icra takiplerinde de gözlemlenen aksaklıkların süratle ortadan kaldırılması, Devlet’e ve adalet teşkilâtına güvenle doğrudan ilgilidir. Bu konudaki güvenin azalışı, hak arayanları, hukuk devleti anlayışı ile kesinlikle bağdaşmayan başka yollara itme tehlikesini içerir.

İcra ve İflâs Kanunumuz, 1932 tarihlidir. Bugüne kadar, 22 kez değişmiştir ve bu değişikliklerin önemli bir kısmı çok köklü değişikliklerdir. Günümüzde de yeni kanun değişiklikleri üzerinde çalışmalar yapıldığı bilinmektedir. Kanımca bu değişikliklerin yanısıra ihmal edilmemesi gereken en önemli husus, uygulayıcıların durumudur. 2014 tarihi itibariyle, ülkemizde derdest icra dosyası sayısı, 23.925.000 iken, icra müdür ve yardımcılarının sayısı yalnızca 3.295’dir. Bu sayılar, icra dairelerinin altından kalkılamayacak kadar büyük bir yük ile karşı karşıya olduğunu göstermekte ve bu durum, “adalet” açısından büyük bir tehlike arzetmektedir. Adaletin gerçekleştirilmesinde, “insan” unsuru en önemli unsurdur. Çünkü, “iyi kanunlar, kötü uygulayıcı elinde kötü; kötü kanunlar, iyi uygulamacı elinde iyi kanunlardır. Daha önceki çeşitli yayınlarımda davalar bakımından vurgulayarak tekrar ettiğim üzere, icra takiplerindeki aksaklıkların giderilmesi ve adaletin bu konuda da tesisi için, kısa, orta ve uzun vadeli tedbirlere ihtiyacımız vardır. Kanımca kısa vadede, öncelikle bilgili, çalışkan, ahlâklı, ve diğer yüksek niteliklere sahip icra dairesi çalışanı istihdam edilmesine önem verilmelidir. Bunun için, mesleğin özendirilmesine yönelik olarak icra dairesi çalışanlarının maaşları bugünkü seviyelerinin en az iki katı oranında arttırılmalı ve icra dairesi başına düşen dosya sayısı dikkate alınarak, çalışan sayısı, en azından üçe katlanmalıdır. Bu konulardaki iyileştirmeler fiilen gerçekleştirilmeden yapılacak kanun değişiklikleri, uygulamada umulan yararı sağlayamaz. Bunun somut kanıtlarından biri, 2011 tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’dur. Hâkim sayısı yeterince arttırılmadığından, davalardaki aksamalar devam etmektedir ve örneğin, toplumsal barış ve mahkeme yükünün azaltılabilmesi açısından çok önemli olan “sulh” ile ilgili olarak yeni getirilen hükümler, işletilememiş ve “ölü hükümler” olarak kâğıt üzerinde kalmıştır. Başka bir düzlemdeki kötü örnek, İcra ve İflâs Kanunu’muzda daha önce çeşitli tarihlerde yapılan değişikliklerle, büyük umutlarla, getirilen “iflâs ertelemesi”, “mevcudun terki suretiyle konkordato”, “yeniden yapılandırma” müesseseleridir. Çeşitli nedenlerle, iflâs ertelemesi, konkordato hükümlerini uygulamaz hale getirmiş; diğerleri, yaşama geçememiştir. Özetle, vurgulamak istediğim husus, kanun değişikliklerinin üst yapıyı, buna karşılık uygulamacı konusunun ise alt yapıyı oluşturduğu ve alt yapısı yeterli olmayan üst yapının sağlıklı sonuçlar vermeyeceğidir. Geçmişteki örneklerden ders alınmadan yapılacak olan İcra ve İflâs Kanunu değişikliklerinin, “adalete olan güvensizliği” daha da derinleştirebileceği düşünülürse, harcanan emeklerin ve zamanın boşyere olup olmadığını tartışmanın anlamı bulunmayacaktır!
(Önsöz'den)

 

Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
310.08 TL 620 TL
210.74 TL 632 TL
161.33 TL 645 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
300.77 TL 602 TL
204.38 TL 613 TL
156.33 TL 625 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
309.33 TL 619 TL
207.45 TL 622 TL
158.97 TL 636 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
309.88 TL 620 TL
210.77 TL 632 TL
161.33 TL 645 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
309.88 TL 620 TL
211.06 TL 633 TL
161.33 TL 645 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
İdari Faaliyetlerin Yürütülmesinde Kişisel Verilerin İşlenmesi - Emre Kılıç
480,00
432,00
% 10 İndirim
Türk Vergi Sisteminde Vergi İncelemesinin Hukuki Niteliği ve Sonuçları - Ömrüm Dilek Ersoy
800,00
720,00
% 10 İndirim
İşkence ve Kötü Muamele Yasağı Bağlamında Devletin Etkili Soruşturma Yükümlülüğü - Beyzanur Acıdemir
300,00
270,00
% 10 İndirim
Hukuk Felsefesinde Kölelik Kökenleri, Meşrulaştırılması, Kaldırılması - Rıdvan Değirmenci
330,00
297,00
% 10 İndirim
Türk Ceza Kanunu Kapsamında Verileri Yok Etmeme Suçu - Emre Ekinci
190,00
171,00
% 10 İndirim
İş Uyuşmazlıklarında İspat (3 Cilt) - Erdem Özdemir
8.500,00
7.650,00
% 10 İndirim
Limited Ortaklıkta Çıkma ve Çıkmaya Katılma - Perihan Selçuk Mahmatlı
810,00
729,00
% 10 İndirim
Medeni Usul Hukukunda Hakem-Bilirkişilik - Ahmet Şensöz
1.225,00
1.102,50
% 10 İndirim
Genç Hukukçuların Perspektifinden İnsan Hakları Hukuku - Ahmet Mert Duygun, Osman Korkut Kanadoğlu, Erdi Yetkin
385,00
346,50
% 10 İndirim
Vergi Hukuku Uygulamaları - Murat Batı
600,00
540,00
% 10 İndirim
Tüketici Hukuku - Alper Çağlar Koyuncu
210,00
189,00
% 10 İndirim
Medeni Usul Hukukunda Sürpriz Karar Verme Yasağı - Doğukan Algan
1.100,00
990,00
% 10 İndirim
Avrupa Birliği Adalet Divanı ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarında Unutulma Hakkı - Coşku Gönen
900,00
810,00
% 10 İndirim
Uluslararası Tahkimde Vasıflandırma - Ayşenaz Öztürk
675,00
607,50
% 10 İndirim
Klasik Dönem Osmanlı Hukukunda Kadı Yardımcıları - Ahmet Kılınç
550,00
495,00
% 10 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.