Anayasayı Değiştirme Yetkisi Sınırları ve Denetimi - Ali Rıza Çoban
Anayasayı Değiştirme Yetkisi Sınırları ve Denetimi - Ali Rıza Çoban
% 10 İndirim
63,00
70,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Nisan 2011
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 375
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 1
Barkod 9786055412227
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

2007-2010 yılları arasında Türkiye’de yaşanan siyasal krizlerin aşılmasında anayasa değişiklikleri hayati bir rol oynamıştır. Bu değişikliklerin neredeyse tamamı Anayasa Mahkemesinin önüne getirilmiş ve anayasa değişikliklerinin denetiminde Anayasa Mahkemesinin rolü geniş çaplı tartışmalara neden olmuştur. 2010 yılında 5982 sayılı Anayasa Değişikliği Kanunu aleyhine açılan iptal davasının raportörlüğünü yapma görevinin tarafımıza verilmiş olması, anayasayı değiştirme yetkisi üzerine bir çalışma yapmayı zorunlu kılmıştır. Rapor yazım sürecinde karşılaşılan teorik zorluklar konunun daha detaylı olarak incelenmesi ihtiyacını hissettirmiş ve daha detaylı bir çalışma yapma fikrinin doğmasında önemli bir rol oynamıştır. Aynı zaman diliminde yayınlanan bazı araştırmalar bu konunun uluslararası camiada da büyük merak konusu olduğunu göstermiştir. Venedik Komisyonu 2010 yılı başında anayasa değişikliklerine ilişkin [CDL-AD(2010)001] geniş kapsamlı bir rapor yayınlamıştır. Aynı yılın Nisan ayında Uluslararası Anayasa Hukuku Derneği (International Association of Constitutional Law-IACL) Kudüs’te düzenlediği yuvarlak masa toplantısının konusunu -Anayasaya Aykırı Anayasa Değişiklikleri- (Unconstitutional Constitutional Amendments) olarak belirlemiş ve çeşitli ülkelerden gelen anayasa hukukçuları iki gün boyunca bu konuyu etraflı bir şekilde tartışmıştır. Ayrıca son yıllarda uluslararası arenada konuya ilişkin giderek artan yayınlar, demokratik anayasa yapım yöntemleri ve anayasa değişikliklerinin sınırları konusundaki teorik sorunların doğurduğu entelektüel ilginin işareti olarak görülmelidir. 
Ancak konunun önemi yalnızca entelektüel bir ilgi alanı olmanın ötesinde, halkın kendi kendini yönetimi ile temel hak ve özgürlüklerin korunması arasındaki dengenin en üst hukuk normlarının yapılmasında nasıl sağlanacağına ilişkin gündelik siyasal bir sorunla ilgili olmasından kaynaklanmaktadır. Bu çalışmanın konuya mütevazı bir katkıda bulunması umulmaktadır.

 
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • 1. ANAYASAYI DEĞİŞTİRME YETKİSİ-7
  • 1. 1. -KURUCU İKTİDAR-7
  • 1. 1. 1. -Anayasa Kavramı ve Anayasa Yapımı-7
  • 1. 1. 2. -Asli Kurucu İktidar-12
  • 1. 1. 2. 1. -Asli Kurucu İktidarın Niteliği-13
  • 1. 1. 2. 2. -Asli Kurucu İktidar Ne Zaman Ortaya Çıkar?-18
  • 1. 1. 2. 3. -Kurucu İktidarın Sahibi Kimdir? (Anayasanın Süjesi)-21
  • 1. 1. 2. 4. -Yapılış Usullerine Göre Anayasalar-25
  • 1. 1. 3. -Tali Kurucu İktidar (Anayasayı Değiştirme Yetkisi)-28
  • 1. 1. 3. 1. -Anayasalar Niçin Değiştirilmelidir?-29
  • 1. 1. 3. 2. -Anayasalar Nasıl Değiştirilmelidir?-31
  • 1. 1. 3. 3. -Asli Kurucu İktidarın Devamlılığı Sorunu-34
  • 1. 1. 3. 3. 1. -Demokratik Anayasa Yapımı-40
  • 1. 1. 3. 3. 2. -Pozitif Anayasal Düzenlemelerde Yeni Anayasa Yapımı (Asli Kurucu İktidarın Düzenlenmesi)-49
  • 1. 1. 3. 3. 3. -Türkiye’de Sivil Toplumun Yeni Anayasa Yapımına Yaklaşımı-60
  • 1. 1. 3. 3. 4. -Anayasanın Yapım Şekli ile Kalitesi Arasında İlişki Var Mıdır?-63
  • 1. 2. -MUKAYESELİ HUKUKTA TALİ KURUCU İKTİDAR-64
  • 1. 2. 1. -Anayasa Değişikliği Önerme Yetkisi-76
  • 1. 2. 1. 1. -Halk Girişimi İle Anayasa Değişikliği: İsviçre Örneği-82
  • 1. 2. 2. -Değişikliği Kabul Yetkisi-89
  • 1. 2. 2. 1. -Teklifin Görüşülmesi İçin Belli Bir Süre Geçmesi Zorunluluğu-90
  • 1. 2. 2. 2. -Değişiklik Teklifinin Parlamentoda Birden Fazla Görüşülme Zorunluluğu-91
  • 1. 2. 2. 3. -Nitelikli Çoğunlukla Kabul Zorunluluğu-94
  • 1. 2. 2. 4. -İki Farklı Parlamento Tarafından Kabul Zorunluluğu-103
  • 1. 2. 3. -Anayasa Değişikliklerini Onaylama Yetkisi-105
  • 1. 2. 3. 1. -Devlet Başkanının Anayasa Değişikliklerini Onaylama Yetkisi-106
  • 1. 2. 3. 2. -Halkın Anayasa Değişikliklerini Onaylama Yetkisi-108
  • 1. 2. 3. 2. 1. -Halkoylaması İçin Öngörülen Süre Sınırları ve Kabul Yeter Sayıları. -115
  • 1. 2. 3. 3. -Federe Yasama Organlarının Anayasa DeğişiklikleriniOnaylama Yetkisi-117
  • 1. 3. -TÜRK ANAYASALARINDA ANAYASAYI DEĞİŞTİRME YETKİSİ-124
  • 1. 3. 1. -1982 Öncesi Dönemde Anayasayı Değiştirme Yetkisi-124
  • 1. 3. 1. 1. -1876 Kanun-u Esasî’sinde Anayasayı Değiştirme Yetkisi-125
  • 1. 3. 1. 2. -1924 Anayasasında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-128
  • 1. 3. 1. 3. -1961 Anayasasında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-130
  • 1. 3. 2. -1982 Anayasasında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-132
  • 1. 3. 2. 1. -Değişiklik Teklifinin Verilmesi-133
  • 1. 3. 2. 2. -Teklifin Görüşülmesi-135
  • 1. 3. 2. 3. -Karar-138
  • 1. 3. 2. 4. -Onay-145
  • 1. 3. 3. - Anayasa Taslaklarında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-149
  • 1. 3. 3. 1. -Bilim Kurulu Taslağı-150
  • 1. 3. 3. 2. -Türkiye Barolar Birliği Taslağı-152
  • 1. 3. 3. 3. -TOBB Taslağı-154
  • 1. 3. 3. 4. -TUSKON Taslağı-155
  •  
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • 2. -ANAYASAYI DEĞİŞTİRME YETKİSİNİN SINIRLARI (KURUCU İKTİDARIN SINIRLARI)-159
  • 2. 1. -TEORİK SINIRLAR-161
  • 2. 1. 1. -Maddi Sınırlar (Anayasacılık)-161
  • 2. 1. 1. 1. -Kurucu İktidar ve Demokrasi: Anayasacılığın Temel Paradoksu-173
  • 2. 1. 2. -Uluslararası Hukuktan Kaynaklanan Sınırlar-188
  • 2. 1. 3. -Değiştirme Kavramının Anlamından KaynaklananSınırlar-194
  • 2. 2. -POZİTİF ANAYASALARDA YER ALAN (NORMATİF) SINIRLAMALAR-199
  • 2. 2. 1. -Normatif Maddi Sınırlamalar (Değiştirilemez Hükümler)-200
  • 2. 2. 1. 1. -Türk Anayasalarında Değiştirilemez Hükümler-208
  • 2. 2. 1. 2. -Değiştirilemez Hükümlerin Değeri-211
  • 2. 2. 1. 3. -Değiştirilemezliği Öngören Hükümler Değiştirilebilir Mi?-215
  • 2. 2. 2. -Şeklî Sınırlar-218
  • 2. 2. 3. -Süre Sınırları-222
  • 2. 3. -DEĞERLENDİRME-224
  •  
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
  • 3. -ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİNİN DENETİMİ-229
  • 3. 1. -KARŞILAŞTIRMALI HUKUKTA ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİNİN DENETİMİ-233
  • 3. 1. 1. -Esas Denetimini Savunan Görüşler-238
  • 3. 1. 2. -Ön (A Priori) Denetim-251
  • 3. 1. 3. - Sonradan (A Posteriori) Denetim-258
  • 3. 1. 3. 1. -Anayasa Değişikliklerini Yalnızca Şekil Bakımından Denetleyen Mahkemeler-258
  • 3. 1. 3. 1. 1. -ABD Yüksek Mahkemesi-259
  • 3. 1. 3. 1. 2. -Avusturya Anayasa Mahkemesi-260
  • 3. 1. 3. 1. 3. -İrlanda Yüksek Mahkemesi-261
  • 3. 1. 3. 2. -Anayasa Değişikliklerini Hiç Denetlemeyen Mahkemeler-262
  • 3. 1. 3. 3. -Anayasa Değişikliklerini Esas Yönünden DenetleyenMahkemeler-263
  • 3. 1. 3. 3. 1. -Almanya Federal Anayasa Mahkemesi-263
  • 3. 1. 3. 3. 2. -Hindistan Yüksek Mahkemesi-266
  • 3. 1. 3. 3. 3. -Güney Afrika Anayasa Mahkemesi-272
  • 3. 1. 3. 3. 4. -Brezilya Yüksek Mahkemesi-274
  • 3. 1. 4. -Venedik Komisyonunun Görüşü-275
  • 3. 2. -TÜRKİYE’DE ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİNİN DENETİMİ-276
  • 3. 2. 1-1961 Anayasası Döneminde Anayasa Değişikliklerinin Yargısal Denetimi-276
  • 3. 2. 2-1982 Anayasasında Anayasa Değişikliklerinin Denetimi-287
  • 3. 2. 2. 1. -1982 Anayasasında Anayasa Değişikliklerinin Yargısal Denetiminin Kapsamı-290
  • 3. 2. 2. 1. 1. -Teklif Çoğunluğu-290
  • 3. 2. 2. 1. 2. -Oylama Çoğunluğu-293
  • 3. 2. 2. 1. 3. -İvedilikle Görüşme Yasağı-296
  • 3. 2. 2. 1. 4. -Diğer Hususlar Denetim Konusu Yapılabilir mi?-299
  • 3. 2. 2. 2. -Anayasanın Değiştirilemez Hükümleri ve Yargısal Denetim Sorunu-302
  • 3. 2. 2. 2. 1. -Anayasa Mahkemesinin Yaklaşımı-307
  • 3. 2. 2. 3. -Şekil Denetiminin Zamanı: Halkoyuna Sunulan Anayasa Değişiklikleri Hakkında Dava Açma Süresinin Başlangıcı Sorunu-319
  • 3. 2. 2. 3. 1. -Anayasa Değişikliklerinin Halkoyuna Sunulmak Üzere Resmi Gazete’de Yayımlanması İle Dava Açma Süresinin Başlayacağını Savunan Görüşler-321
  • 3. 2. 2. 3. 2. -Halkoyuna Sunulmak Üzere Resmi Gazete’de Yayımlamanın Dava Açma Süresini Başlatmayacağını Savunan Görüşler-326
  • 3. 2. 2. 3. 3. -Halkoyuna Sunulan Anayasa Değişikliği Kanunlarının Hiçbir Şekilde DenetlenemeyeceğiniSavunan Görüşler-329
  • 3. 2. 2. 3. 4. - Görüşlerin Değerlendirmesi-331
  • 3. 2. 2. 3. 5. -Halkoyuna Sunulan Anayasa Değişikliği Kanununun Hukuki Durumu ve Halkoylamasının Hukuki Niteliği-332
  • 3. 2. 2. 3. 6. -Halkoylaması Sonuçlarının Yayımı Sorunu-339
  • SONUÇ--349
  • KAYNAKÇA-359
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.39 TL 67 TL
22.7 TL 68 TL
17.37 TL 69 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
32.39 TL 65 TL
22.01 TL 66 TL
16.84 TL 67 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.31 TL 67 TL
22.34 TL 67 TL
17.12 TL 68 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.37 TL 67 TL
22.7 TL 68 TL
17.37 TL 69 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.3 TL 67 TL
22.62 TL 68 TL
17.33 TL 69 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Vergi Hukukunda İspat - Gamze Gümüşkaya
% 10
1.000,00
900,00
Yargıtay Kararları Işığında Önalım Hakkı Sorularla - Ahmet Durap
% 10
345,00
310,50
Noterlik Genel Esaslar - Esat Demirciler
% 10
425,00
382,50
4857 Sayılı İş Kanununda Kadın İşçiler Cinsiyet Ayrımı ve Eşitlik İlkesi - Merve Kaftan Yılmaz
% 10
290,00
261,00
Avrupa Birliği Hukuku Kapsamında Gümrük Birliği ve Vize - Yavuz Selim Sarıibrahimoğlu
% 10
275,00
247,50
Farklı Hukuk Disiplinleri Gözüyle Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, Nuray Ekşi, Gonca Dardeniz, Mert Ülgen
% 10
249,50
224,55
Gayrimenkul Vergi Hukuku - Fazıl Aydın
% 10
290,00
261,00
Devreli Tatil Sistemleri - Etem Saba Özmen, Şimal Melike Tol
% 10
555,00
499,50
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00