Anayasayı Değiştirme Yetkisi Sınırları ve Denetimi - Ali Rıza Çoban
Anayasayı Değiştirme Yetkisi Sınırları ve Denetimi - Ali Rıza Çoban
% 10 İndirim
63,00
70,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Nisan 2011
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 375
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 1
Barkod 9786055412227
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

2007-2010 yılları arasında Türkiye’de yaşanan siyasal krizlerin aşılmasında anayasa değişiklikleri hayati bir rol oynamıştır. Bu değişikliklerin neredeyse tamamı Anayasa Mahkemesinin önüne getirilmiş ve anayasa değişikliklerinin denetiminde Anayasa Mahkemesinin rolü geniş çaplı tartışmalara neden olmuştur. 2010 yılında 5982 sayılı Anayasa Değişikliği Kanunu aleyhine açılan iptal davasının raportörlüğünü yapma görevinin tarafımıza verilmiş olması, anayasayı değiştirme yetkisi üzerine bir çalışma yapmayı zorunlu kılmıştır. Rapor yazım sürecinde karşılaşılan teorik zorluklar konunun daha detaylı olarak incelenmesi ihtiyacını hissettirmiş ve daha detaylı bir çalışma yapma fikrinin doğmasında önemli bir rol oynamıştır. Aynı zaman diliminde yayınlanan bazı araştırmalar bu konunun uluslararası camiada da büyük merak konusu olduğunu göstermiştir. Venedik Komisyonu 2010 yılı başında anayasa değişikliklerine ilişkin [CDL-AD(2010)001] geniş kapsamlı bir rapor yayınlamıştır. Aynı yılın Nisan ayında Uluslararası Anayasa Hukuku Derneği (International Association of Constitutional Law-IACL) Kudüs’te düzenlediği yuvarlak masa toplantısının konusunu -Anayasaya Aykırı Anayasa Değişiklikleri- (Unconstitutional Constitutional Amendments) olarak belirlemiş ve çeşitli ülkelerden gelen anayasa hukukçuları iki gün boyunca bu konuyu etraflı bir şekilde tartışmıştır. Ayrıca son yıllarda uluslararası arenada konuya ilişkin giderek artan yayınlar, demokratik anayasa yapım yöntemleri ve anayasa değişikliklerinin sınırları konusundaki teorik sorunların doğurduğu entelektüel ilginin işareti olarak görülmelidir. 
Ancak konunun önemi yalnızca entelektüel bir ilgi alanı olmanın ötesinde, halkın kendi kendini yönetimi ile temel hak ve özgürlüklerin korunması arasındaki dengenin en üst hukuk normlarının yapılmasında nasıl sağlanacağına ilişkin gündelik siyasal bir sorunla ilgili olmasından kaynaklanmaktadır. Bu çalışmanın konuya mütevazı bir katkıda bulunması umulmaktadır.

 
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • 1. ANAYASAYI DEĞİŞTİRME YETKİSİ-7
  • 1. 1. -KURUCU İKTİDAR-7
  • 1. 1. 1. -Anayasa Kavramı ve Anayasa Yapımı-7
  • 1. 1. 2. -Asli Kurucu İktidar-12
  • 1. 1. 2. 1. -Asli Kurucu İktidarın Niteliği-13
  • 1. 1. 2. 2. -Asli Kurucu İktidar Ne Zaman Ortaya Çıkar?-18
  • 1. 1. 2. 3. -Kurucu İktidarın Sahibi Kimdir? (Anayasanın Süjesi)-21
  • 1. 1. 2. 4. -Yapılış Usullerine Göre Anayasalar-25
  • 1. 1. 3. -Tali Kurucu İktidar (Anayasayı Değiştirme Yetkisi)-28
  • 1. 1. 3. 1. -Anayasalar Niçin Değiştirilmelidir?-29
  • 1. 1. 3. 2. -Anayasalar Nasıl Değiştirilmelidir?-31
  • 1. 1. 3. 3. -Asli Kurucu İktidarın Devamlılığı Sorunu-34
  • 1. 1. 3. 3. 1. -Demokratik Anayasa Yapımı-40
  • 1. 1. 3. 3. 2. -Pozitif Anayasal Düzenlemelerde Yeni Anayasa Yapımı (Asli Kurucu İktidarın Düzenlenmesi)-49
  • 1. 1. 3. 3. 3. -Türkiye’de Sivil Toplumun Yeni Anayasa Yapımına Yaklaşımı-60
  • 1. 1. 3. 3. 4. -Anayasanın Yapım Şekli ile Kalitesi Arasında İlişki Var Mıdır?-63
  • 1. 2. -MUKAYESELİ HUKUKTA TALİ KURUCU İKTİDAR-64
  • 1. 2. 1. -Anayasa Değişikliği Önerme Yetkisi-76
  • 1. 2. 1. 1. -Halk Girişimi İle Anayasa Değişikliği: İsviçre Örneği-82
  • 1. 2. 2. -Değişikliği Kabul Yetkisi-89
  • 1. 2. 2. 1. -Teklifin Görüşülmesi İçin Belli Bir Süre Geçmesi Zorunluluğu-90
  • 1. 2. 2. 2. -Değişiklik Teklifinin Parlamentoda Birden Fazla Görüşülme Zorunluluğu-91
  • 1. 2. 2. 3. -Nitelikli Çoğunlukla Kabul Zorunluluğu-94
  • 1. 2. 2. 4. -İki Farklı Parlamento Tarafından Kabul Zorunluluğu-103
  • 1. 2. 3. -Anayasa Değişikliklerini Onaylama Yetkisi-105
  • 1. 2. 3. 1. -Devlet Başkanının Anayasa Değişikliklerini Onaylama Yetkisi-106
  • 1. 2. 3. 2. -Halkın Anayasa Değişikliklerini Onaylama Yetkisi-108
  • 1. 2. 3. 2. 1. -Halkoylaması İçin Öngörülen Süre Sınırları ve Kabul Yeter Sayıları. -115
  • 1. 2. 3. 3. -Federe Yasama Organlarının Anayasa DeğişiklikleriniOnaylama Yetkisi-117
  • 1. 3. -TÜRK ANAYASALARINDA ANAYASAYI DEĞİŞTİRME YETKİSİ-124
  • 1. 3. 1. -1982 Öncesi Dönemde Anayasayı Değiştirme Yetkisi-124
  • 1. 3. 1. 1. -1876 Kanun-u Esasî’sinde Anayasayı Değiştirme Yetkisi-125
  • 1. 3. 1. 2. -1924 Anayasasında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-128
  • 1. 3. 1. 3. -1961 Anayasasında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-130
  • 1. 3. 2. -1982 Anayasasında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-132
  • 1. 3. 2. 1. -Değişiklik Teklifinin Verilmesi-133
  • 1. 3. 2. 2. -Teklifin Görüşülmesi-135
  • 1. 3. 2. 3. -Karar-138
  • 1. 3. 2. 4. -Onay-145
  • 1. 3. 3. - Anayasa Taslaklarında Anayasayı Değiştirme Yetkisi-149
  • 1. 3. 3. 1. -Bilim Kurulu Taslağı-150
  • 1. 3. 3. 2. -Türkiye Barolar Birliği Taslağı-152
  • 1. 3. 3. 3. -TOBB Taslağı-154
  • 1. 3. 3. 4. -TUSKON Taslağı-155
  •  
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • 2. -ANAYASAYI DEĞİŞTİRME YETKİSİNİN SINIRLARI (KURUCU İKTİDARIN SINIRLARI)-159
  • 2. 1. -TEORİK SINIRLAR-161
  • 2. 1. 1. -Maddi Sınırlar (Anayasacılık)-161
  • 2. 1. 1. 1. -Kurucu İktidar ve Demokrasi: Anayasacılığın Temel Paradoksu-173
  • 2. 1. 2. -Uluslararası Hukuktan Kaynaklanan Sınırlar-188
  • 2. 1. 3. -Değiştirme Kavramının Anlamından KaynaklananSınırlar-194
  • 2. 2. -POZİTİF ANAYASALARDA YER ALAN (NORMATİF) SINIRLAMALAR-199
  • 2. 2. 1. -Normatif Maddi Sınırlamalar (Değiştirilemez Hükümler)-200
  • 2. 2. 1. 1. -Türk Anayasalarında Değiştirilemez Hükümler-208
  • 2. 2. 1. 2. -Değiştirilemez Hükümlerin Değeri-211
  • 2. 2. 1. 3. -Değiştirilemezliği Öngören Hükümler Değiştirilebilir Mi?-215
  • 2. 2. 2. -Şeklî Sınırlar-218
  • 2. 2. 3. -Süre Sınırları-222
  • 2. 3. -DEĞERLENDİRME-224
  •  
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
  • 3. -ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİNİN DENETİMİ-229
  • 3. 1. -KARŞILAŞTIRMALI HUKUKTA ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİNİN DENETİMİ-233
  • 3. 1. 1. -Esas Denetimini Savunan Görüşler-238
  • 3. 1. 2. -Ön (A Priori) Denetim-251
  • 3. 1. 3. - Sonradan (A Posteriori) Denetim-258
  • 3. 1. 3. 1. -Anayasa Değişikliklerini Yalnızca Şekil Bakımından Denetleyen Mahkemeler-258
  • 3. 1. 3. 1. 1. -ABD Yüksek Mahkemesi-259
  • 3. 1. 3. 1. 2. -Avusturya Anayasa Mahkemesi-260
  • 3. 1. 3. 1. 3. -İrlanda Yüksek Mahkemesi-261
  • 3. 1. 3. 2. -Anayasa Değişikliklerini Hiç Denetlemeyen Mahkemeler-262
  • 3. 1. 3. 3. -Anayasa Değişikliklerini Esas Yönünden DenetleyenMahkemeler-263
  • 3. 1. 3. 3. 1. -Almanya Federal Anayasa Mahkemesi-263
  • 3. 1. 3. 3. 2. -Hindistan Yüksek Mahkemesi-266
  • 3. 1. 3. 3. 3. -Güney Afrika Anayasa Mahkemesi-272
  • 3. 1. 3. 3. 4. -Brezilya Yüksek Mahkemesi-274
  • 3. 1. 4. -Venedik Komisyonunun Görüşü-275
  • 3. 2. -TÜRKİYE’DE ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİNİN DENETİMİ-276
  • 3. 2. 1-1961 Anayasası Döneminde Anayasa Değişikliklerinin Yargısal Denetimi-276
  • 3. 2. 2-1982 Anayasasında Anayasa Değişikliklerinin Denetimi-287
  • 3. 2. 2. 1. -1982 Anayasasında Anayasa Değişikliklerinin Yargısal Denetiminin Kapsamı-290
  • 3. 2. 2. 1. 1. -Teklif Çoğunluğu-290
  • 3. 2. 2. 1. 2. -Oylama Çoğunluğu-293
  • 3. 2. 2. 1. 3. -İvedilikle Görüşme Yasağı-296
  • 3. 2. 2. 1. 4. -Diğer Hususlar Denetim Konusu Yapılabilir mi?-299
  • 3. 2. 2. 2. -Anayasanın Değiştirilemez Hükümleri ve Yargısal Denetim Sorunu-302
  • 3. 2. 2. 2. 1. -Anayasa Mahkemesinin Yaklaşımı-307
  • 3. 2. 2. 3. -Şekil Denetiminin Zamanı: Halkoyuna Sunulan Anayasa Değişiklikleri Hakkında Dava Açma Süresinin Başlangıcı Sorunu-319
  • 3. 2. 2. 3. 1. -Anayasa Değişikliklerinin Halkoyuna Sunulmak Üzere Resmi Gazete’de Yayımlanması İle Dava Açma Süresinin Başlayacağını Savunan Görüşler-321
  • 3. 2. 2. 3. 2. -Halkoyuna Sunulmak Üzere Resmi Gazete’de Yayımlamanın Dava Açma Süresini Başlatmayacağını Savunan Görüşler-326
  • 3. 2. 2. 3. 3. -Halkoyuna Sunulan Anayasa Değişikliği Kanunlarının Hiçbir Şekilde DenetlenemeyeceğiniSavunan Görüşler-329
  • 3. 2. 2. 3. 4. - Görüşlerin Değerlendirmesi-331
  • 3. 2. 2. 3. 5. -Halkoyuna Sunulan Anayasa Değişikliği Kanununun Hukuki Durumu ve Halkoylamasının Hukuki Niteliği-332
  • 3. 2. 2. 3. 6. -Halkoylaması Sonuçlarının Yayımı Sorunu-339
  • SONUÇ--349
  • KAYNAKÇA-359
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.39 TL 67 TL
22.7 TL 68 TL
17.37 TL 69 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
32.39 TL 65 TL
22.01 TL 66 TL
16.84 TL 67 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.31 TL 67 TL
22.34 TL 67 TL
17.12 TL 68 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.37 TL 67 TL
22.7 TL 68 TL
17.37 TL 69 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
33.37 TL 67 TL
22.73 TL 68 TL
17.37 TL 69 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Sürücü Asistan Sistemli Taşıtlarda Sigorta - Gizem Kılıç Akyıldız
490,00
441,00
% 10 İndirim
Milletlerarası Tahkimde Hakemin Hukuku Kendiliğinden Uygulaması - Yiğitcan Bozoğlu
195,00
175,50
% 10 İndirim
Hukuk-ı Düvel - Esma Nur Topcu
215,00
193,50
% 10 İndirim
Özel Hukuk Boyutuyla Sürdürülebilirlik ve Döngüsel Ekonomi - Ülkü Ay Kaplan, Zeynep Özkan, Başak Şit İmamoğlu
400,00
360,00
% 10 İndirim
Geniş Kapsamlı Makine Sigortası (CMI) ve Hasar Uygulamaları - Ayşe Nazlıer Efetürk, Efe Eroğlu, Mustafa Nazlıer
1.250,00
1.125,00
% 10 İndirim
A\'dan Z\'ye Örnek İhtarnameler ve İhbarnameler - Canan Ruhi,Ahmet Cemal Ruhi
1.850,00
1.665,00
% 10 İndirim
Çekişmesiz Yargıda Hukuki Dinlenilme Hakkı - Ömer Fatih Yiğit
500,00
450,00
% 10 İndirim
Saklama Sözleşmeleri - Bahadır Demir
1.200,00
1.080,00
% 10 İndirim
Genel Kredi Sözleşmesinde Şahsi Teminat Aracı Olarak Kefalet - Sema Gizem Özdemir
425,00
382,50
% 10 İndirim
Yargısal Tutum - İlknur Rabia Türkölmez
330,00
297,00
% 10 İndirim
Toplumsal Savunma Felsefesi ve Potansiyel Failin Önleyici Hapsi - Alp Öztekin
530,00
477,00
% 10 İndirim
Sinema Eserlerinde Eser Sahibi ve Hakları - Gizem Özkan Şahin
410,00
369,00
% 10 İndirim
Law, Norm, And System: An Introductıon To Legal Theory - Yahya Berkol Gülgeç
600,00
540,00
% 10 İndirim
İnternet Şirketlerinin İnsan Hakları Yükümlülükleri - Ayşenur Ocak
500,00
450,00
% 10 İndirim
Diferansiyel Denklemler - Uğur Arifoğlu
790,00
711,00
% 10 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.