İstanbul Protokolü ve İşkencenin Önlenmesi - İlyas Doğan, Mehmet Kaya
İstanbul Protokolü ve İşkencenin Önlenmesi - İlyas Doğan, Mehmet Kaya
% 10 İndirim
135,00
150,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Nisan 2010
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 276
  • Ebat
  • 16x23
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 5
Barkod 9786054378333
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

Elinizdeki bu çalışmanın başlangıcını değerli öğrencim ve meslektaşım Mehmet KAYA nın benim danışmanlığımda 2008 yılında, Genel Kamu Hukuku Anabilim Dalında başarı ile tamamladığı -İşkencenin Belgelenmesine Dair İstanbul Protokolü-, başlıklı yüksek lisans tezi oluşturmaktadır. Konu hakkında kamu hukuku alanında bir tez çalışmasının bulunmamasını önemli bir eksiklik olarak görüyordum. Bu başlığı Meslektaşıma tez çalışma konusu olarak önerdiğimde konunun daha önceden incelenmemiş olmasından dolayı belirli bir duraksama yaşadı. Bununla beraber yenilik getirecek bir çalışma yapma arzusu galip geldi. Değerli Meslektaşımla daha önceden incelenmemiş bir konunun yüksek lisans çalışması olarak vermenin taşıdığı özel durumu dikkate alarak oldukça sıkı bir işbirliği içinde olduk. Doğru konuyu, üstesinden gelecek ve bilimsel araştırma yeteneği yetkin birine verdiğim kısa sürede ortaya çıktı. Tez tamamlandığında jüri üyelerinin görüşleri de bu çalışmanın kitaplaşması yönündeydi. 
2008 den sonra aradan geçen iki yılı aşkın zamanda hem ben hem de Mehmet KAYA konuyu derinleştirme fırsatı bulduk. Ben, 2008-2009 yılında Adalet Bakanlığı ve Türk Tabipler Birliğinin birlikte gerçekleştirdikleri yargıç ve savcılara dönük -İstanbul Protokolü ve İşkencenin Önlenmesi- konulu projenin koordinatörlüğünü yaptım. Değerli hukukçu ve hekim akademisyenlerden oluşan bir ekiple uzun bir maraton sayılabilecek bir süreçte yargıç ve savcıların İstanbul Protokolü konusunda oldukça ayrıntılı eğitimi programını yürüttüm. Konular oldukça ayrıntılı bir şekilde incelendi. Bu süre içinde sahada yaşanan sorunları bizzat gözlemleme ve böylece kuramla uygulama arasında daha iyi bir uyum ve etkileşimin nasıl sağlanabileceğine dönük uzun uzun düşünme ve araştırma imkanım oldu. Görüşlerimi derinleştirme olanağı buldum. Adli yargı mensubu meslektaşlarımın ortaya attıkları temel sorunlar İstanbul Protokolü hakkındaki kuramsal görüşlerimin biraz daha pekişmesine ve bir bakıma ayaklarının yere basmasına olağanüstü katkıda bulundu. 
Sevgili Mehmet KAYA da bu eğitim sürecinde eğitici sıfatıyla aktif görev aldı. Hem benim hem de onun aldığı geri bildirimler, birlikte yaptığımız tez çalışmasının olgunlaşmasına, kuram ve uygulamanın mümkün olduğunca örtüşmesine iyi bir ortam sağladı. Bu denli birikimi kalıcılaştırmak akademik açıdan zorunlu bir yükümlülüktü. Bu nedenle konuyu birlikte kitaplaştırmaya karar verdik. 
Çalışmadaki Türkçe kaynaklar 2008 de tez tamamlandıktan sonra da Mehmet KAYA tarafından geliştirildi, tamamlanmaya çalışıldı. Konuya ilişkin yeni çalışmalar onun tarafından özenle takip edildi ve esere işlendi. Ben de çalışmayı Almanca kaynaklarla takviye etme yönünde katkı sağladım. Ana metne yaptığım katkıların yanında -İnsancıl Hukukta İşkence Yasağının Gelişimi- konusunu tez olarak hazırlandığında incelenmeyen ek bir konu olarak ayrıca ekledim. Yine benim editörlüğümde 2009 da yayınlanan İşkencenin Önlenmesi ve İstanbul Protokolü adlı çalışmada makaleleri bulunan yazarların görüşlerini de elinizdeki çalışmaya bizzat yansıtmaya çalıştım. Ancak burada diğer Türkçe kaynakları Mehmet KAYA nın titiz bir şekilde ele aldığını ve kitaba işlediğini vurgulamayı hakkın tesliminin gereği saydığım için açıkça vurgulama gereği duyuyorum. 
Sonuçta bir yüksek lisans tezi şeklinde başlayan araştırma Mehmet KAYA ile birlikte sarf ettiğimiz gayretlerle oldukça genişleyerek ilk şekline yaklaşık yüzde kırklık bir katkı ile bir tez olmanın ötesine geçti. Ortaya yepyeni bir eser çıktı. Böylece eser, işkence ile mücadele anlamında özgün bir insan hakları çalışmasına dönüşerek bir genel başvuru kitabı niteliğine kavuştu. 
Bu eserin ortaya çıkmasında birçok meslektaşımın emeği oldu. Bu bağlamda Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Genel Kamu Hukuku anabilim dalı araştırma görevlisi Gülden ÇAMURCUOĞLU ve Hukuk Felsefesi anabilim dalı araştırma görevlisi Fatma Süzgün ŞAHİN in cümlenin anlamı ve yazım kurallarına dönük düzeltmelerine teşekkür ediyorum. 
Bu eser kimlere hitap ediyor? Kısaca işkence ile mücadele etmek isteyen herkese demek mümkün. Başta adli tıp uzmanı olmayan hekimler olmak üzere gözaltı öncesi ve sonrası süreçlerde, cezaevlerinde, sağlık muayenesi yapmak durumundaki hekimler ile savcılar ve işkence iddialarına ilişkin mağdurun haklarını dile getirmek durumundaki avukatlar, konuya ilgi duyan herkes açısından bu eser bir başucu kitabı özelliği taşımaktadır. 
Hukuk fakültesi öğrencileri açısından ise bu eser, mesleğin uygulamasına dönük erken bilgi donanımı edinme olarak okunabilir. İstanbul Protokolünün nasıl uygulanacağı ve boşlukların yorum yoluyla giderilmesi yönünde iyi bir rehber ortaya koyduğumuzu düşünüyorum. 
Dünyada hala işkencenin bir sorun olarak ortada durması, hele Ülkemizde güncelliğini bir türlü kaybetmemesi öğrenmemiz gereken çok şey olduğunu, ne yazık ki bize hissettirmektedir. İnsan onuruna saygı ile bağdaşmayan bu fiilin istisna durumuna düşürülebilmesi ne yazık ki sadece bilgi ile de mümkün değildir. İçimizdeki adalet ve hakkaniyet duygularımızı, benliğimizdeki duyarlılığı ve farkındalığı harekete geçirmemiz gerekir. Dileğimiz geçmişteki karamsarlığa yol açıcı örneklere rağmen gelecekte insan onurunun en öncelikli olduğu bir dünyada yaşamaktır. Bunun için herkesin katkıda bulunması insanlığa karşı sorumluluğumuzun bir gereğidir.

 
  • Birinci Bölüm
  • İŞKENCE YASAĞININ GELİŞİM SÜRECİ
  • I. -İŞKENCE KAVRAMI VE TANIMI-3
  • A. -Tanımı-3
  • B. -İşkence ile Diğer Kötü Muamele Ayrımı-7
  • C. -İşkence ve Diğer Kötü Muamelenin Unsurları-9
  • D. -İşkence Yasağının İstisnasız Bir Yasak Eylem Oluşu-10
  • II. -İNSANCIL HUKUKTA İŞKENCE YASAĞININ GELİŞİMİ-13
  • A. -Ortaçağ ve Öncesi-13
  • B. -19. Yüzyıl Sonrası-15
  • C. -Günümüz Devletler Hukukunda İnsancıl Hukuk-16
  • III. -İNSAN HAKLARI HUKUKUNDA İŞKENCE YASAĞININ GELİŞİMİ-18
  • A. -Genel Olarak-18
  • B. -İngiltere de İşkence Yasağı Konusundaki Gelişmeler-18
  • C. -Amerika da İşkence Yasağı Konusundaki Gelişmeler-20
  • D. -Fransa da İşkence Yasağı Konusundaki Gelişmeler-20
  • 1. -Engizisyon Mahkemeleri-21
  • 2. -Fransız Devrimi Sonrası-22
  • E. -Türk Hukuk Tarihinde İşkence Yasağı Konusundaki Gelişmeler-24
  • 1. -Osmanlı Döneminde İşkence Yasağına İlişkin Gelişmeler-24
  • 2. -Türkiye Cumhuriyeti Döneminde İşkence Yasağı Konusundaki Gelişmeler-25
  • a. -Anayasal Düzeyde İşkencenin Yasaklanması-25
  • b. -Yasal Düzeyde İşkencenin Yasaklanması-27
  • c. -Uluslararası Belgeler Düzeyinde İşkencenin Yasaklanması-29
  • F. -Diğer Avrupa Ülkelerinde İşkenceyi Önleme Çabaları-32
  • G. -Birleşmiş Milletler Döneminde İşkenceyi Önleme Çabaları-33
  • 1. -İşkencenin Önlenmesine İlişkin Uluslararası Belgeler-34
  • a. -Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi-35
  • b. -Tutuklulara Uygulanacak Muamele Hakkında Asgari Standart Kuralları-37
  • c. -Medeni ve Siyasi Haklara İlişkin Uluslararası Sözleşmesi-39
  • -1- -Sözleşme nin Kabulü ve Yürürlüğe Girişi-39
  • -2- -Sözleşme nin Özellikleri-41
  • -3- -Sözleşme nin Öngördüğü Yükümlülükler-42
  • d. -İşkenceye Karşı Bildirge-42
  • e. -Tıbbi Etik İlkeleri-44
  • f. -Birleşmiş Milletler İşkenceye Karşı Sözleşme-46
  • -1- -Sözleşme nin Kabulü ve Yürürlüğe Girişi-46
  • -2- -Sözleşme nin Özellikleri ve Öngördüğü Yükümlülükler-47
  • -3- -İşkenceye Karşı Seçmeli Protokol-52
  • g. -Tutukluluk Haline İlişkin İlkeler Bütünü-53
  • 2. -Birleşmiş Milletler Nezdinde İşkenceyi Önleme Mekanizmaları-56
  • a. -İnsan Hakları Komitesi-57
  • -1- -İnsan Hakları Komitesi nin Oluşumu-57
  • -2--İnsan Hakları Komitesi nin Çalışma Şekli-57
  • -3- -İnsan Hakları Komitesi nin Görev ve Yetkileri-58
  • -a- -Rapora Dayalı Denetim-58
  • -b--Devletlerarası Başvuru-58
  • -c- -Kişisel Başvuru-60
  • -d- -Genel Yorum Raporları-61
  • b. -İşkenceye Karşı Komite-62
  • -1- İşkenceye Karşı Komite nin Oluşumu-62
  • -2- İşkenceye Karşı Komite nin Çalışma Şekli-63
  • -3- İşkenceye Karşı Komite nin Görev ve Yetkileri-63
  • -a- -Rapora Dayalı Denetim-63
  • -b- -Soruşturmaya Dayalı Denetim-64
  • -c- -Devletlerarası Başvuruya Dayalı Denetim-66
  • -d- -Bireysel Başvuruya Dayalı Denetim-66
  • -e- -Düzenli Ziyaretlere Dayalı Denetim ve Önleme Alt Komitesi-68
  • i. -Önleme Alt-Komitesi nin Oluşumu-69
  • ii. -Önleme Alt-Komitesi nin Çalışma Şekli-70
  • iii. -Önleme Alt-Komitesi nin Görev ve Yetkileri-70
  • c. -İnsan Hakları Konseyi-71
  • -1- İnsan Hakları Konseyi nin Oluşumu-71
  • -2- İnsan Hakları Konseyi nin Öngördüğü Önleme Mekanizmaları-72
  • -a- -1235 Yöntemi-73
  • -b- -1503 Yöntemi-73
  • -c- -Özel Yöntemler-74
  • i. -İşkence Özel Raportörü-75
  • ii. -Kadınlara Yönelik Şiddet Özel Raportörü-76
  • H. -İşkencenin Önlenmesine Dair Bölgesel Çabalar-78
  • 1. -İşkencenin Önlenmesine İlişkin Bölgesel Yükümlülükler-78
  • a. -Amerikan İnsan Hakları ve Ödevleri Bildirisi-79
  • b. -Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi-80
  • -1- -Sözleşme nin Kabulü ve Yürürlüğe Girişi-80
  • -2- -11 Nolu Ek Protokol-81
  • -3- -Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi nin Özellikleri-82
  • -4- -Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi nin Kapsamı-84
  • -5- -Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi nde İşkence Yasağı-85
  • c. -Amerikalılararası İnsan Hakları Sözleşmesi-87
  • -1- -Sözleşme nin Kabulü ve Yürürlüğe Girişi-87
  • -2- -Sözleşme nin Özellikleri ve Öngörülen Yükümlülükler-87
  • d. -Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı-88
  • -1- -Şart ın Kabulü ve Yürürlüğe Girişi-88
  • -2- -Şart ın Özellikleri ve Öngörülen Yükümlülükler-88
  • e. -Amerikalılararası İşkencenin Önlenmesi ve Cezalandırılması Sözleşmesi-89
  • -1- -Sözleşme nin Kabulü ve Yürürlüğe Girişi-89
  • -2- -Sözleşme nin Özelliği ve Öngördüğü Yükümlülükler-89
  • f. -İşkencenin Önlenmesine Dair Avrupa Sözleşmesi-92
  • -1- -Sözleşme nin Kabulü ve Yürürlüğe Girişi-92
  • -2- -Sözleşme nin Özelliği ve Öngördüğü Yükümlülükler-93
  • 2. -Bölgesel Örgütler Nezdinde İşkenceyi Önleme Mekanizmaları-94
  • a. -Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi-95
  • -1- -Genel Olarak-95
  • -2- -Mahkeme nin Yapısı-96
  • -3- -Mahkeme ye Başvuru Şekli-98
  • b. -Amerikalılararası İnsan Hakları Komisyonu-100
  • -1- -Komisyon un Oluşumu-100
  • -2- -Komisyon un Görev ve Yetkileri-100
  • c. -Amerikalılararası İnsan Hakları Mahkemesi-101
  • -1- -Mahkeme nin Kuruluşu-102
  • -2- -Mahkeme nin Görev ve Yetkileri-102
  • d. -İnsan ve Halkların Hakları Afrika Komisyonu-103
  • -1- -Komisyon un Oluşumu-103
  • -2- -Komisyon un Görev ve Yetkileri-103
  • e. -İnsan ve Halkların Hakları Afrika Mahkemesi-104
  • -1- -Mahkeme nin Oluşumu-105
  • -2- -Mahkeme nin Görev ve Yetkileri-105
  • f. -Avrupa İşkenceyi Önleme Komitesi-106
  • -1- -Komite nin Oluşumu-106
  • -2- -Komite nin Görev ve Yetkileri-106
  • -3- -Komite nin Çalışma Şekli-107
  • -4- -Yapılacak Ziyaretlerin Şekli ve Sonuçları-108
  • -5- -Devletlerin Yükümlülükleri-110
  • I. -Uluslararası Ceza Mahkemesi-110
  • 1. -Mahkeme nin Oluşumu-110
  • 2. -Mahkemenin Niteliği-111
  • 3. -Mahkeme nin Görev ve Yetkileri-112
  •  
  • İkinci Bölüm
  • İŞKENCENİN HUKUKİ AÇIDAN SORUŞTURULMASI
  • I. -İSTANBUL PROTOKOLÜ NÜN ORTAYA ÇIKIŞI VE HUKUKİ NİTELİĞİ-117
  • A. -İstanbul Protokolü nün Hazırlanışı-117
  • B. -İstanbul Protokolü nün Birleşmiş Milletler Belgesi Olması-118
  • C. -İstanbul Protokolü nün Hukuki Niteliği-119
  • II. -İŞKENCE SORUŞTURMASININ AMACI-121
  • III. -İŞKENCE VEYA DİĞER KÖTÜ MUAMELENİN ETKİN SORUŞTURULMASI VE BELGELENDİRİLMESİNE İLİŞKİN İLKELER-125
  • A. -İşkence veya Diğer Kötü Muamelenin Etkin Soruşturulması ve Belgelendirilmesinin Amaçlarına Dair İlke-126
  • 1. -Olayların Açıklığa Kavuşturulması ve İşkence Olayına Karışan Bireylerin ve Devletlerin Sorumluluğunun Saptanması ve Kabul Edilmesi-126
  • 2. -Olayın Tekrarlanmasını Engellemek İçin Gerekli Önlemlerin Belirlenmesi-127
  • 3. -Soruşturma Sonucunda, Sorumlu Olduğu Düşünülen Kişilerin Yargılanmalarının Temin Edilmesi ve Mağdurlara Yönelik Giderimin Sağlanması. -127
  • a. -Soruşturma Sonucunda, Sorumlu Olduğu Düşünülen Kişilerin Yargılanmalarının Temin Edilmesi-128
  • b. -Soruşturma Sonrası Mağdurlara Yönelik Giderimin Sağlanması. -130
  • B. -Devletlerin Bağımsız, Tarafsız ve Etkin Soruşturma Yapma Yükümlülüklerine Dair İlke-133
  • C. -Soruşturmayı Yürüteceklerin Yetkileri ile Mağdur ve Tanıkların Korunmasına Dair İlke-141
  • D. -İşkence Mağduru veya Yasal Temsilcilerinin Soruşturma Usulüne Etkin Katılımına Dair İlke-142
  • E. -Soruşturma Komisyonu ve Soruşturma Sonucuna Dair İlke-145
  • 1. -Soruşturmanın Bağımsız Bir Komisyon Tarafından Yürütülmesi-145
  • 2. -Soruşturma Raporunun Kamuoyuna Açıklanması-148
  • 3. -Devletin Rapora Cevap Vermesi-149
  • F. -İşkence Soruşturmasında Görev Alan Tıp Uzmanlarının Davranışlarına ve Düzenledikleri Raporların Niteliklerine Dair İlke-149
  • 1. -Tıp Uzmanları Kontrolünde Mağdurun Bilgilendirilmiş Onamı Alınarak Muayenenin Gizli Yapılması-149
  • a. -Muayenenin Tarafsız ve Bağımsız Bir Adli Tıp Uzmanı Tarafından Yapılması-150
  • b. -Muayenenin Gizli Yapılması. -153
  • c. -Mağdurun Bilgilendirilmiş Onamının Alınması-155
  • 2. -Muayyenin Hemen Ardından Rapor Yazılması-160
  • a. -Görüşme Koşulları-161
  • b. -Öykü-162
  • c. -Fiziksel ve Psikolojik Muayene-163
  • d. -Görüş-164
  • e. -Raporu Kaleme Alan-165
  • 3. -Raporun Gizli Tutulması-165
  • IV. -İŞKENCE SORUŞTURMASINDA İZLENECEK USULLER-166
  • A. -Uygun Soruşturma Biriminin Belirlenmesi-166
  • B. -İşkence Gördüğü İddia Edilen Kişi ve Diğer Tanıklarla Görüşme-171
  • 1. -İşkence Gördüğü İddia Edilen Kişinin Bilgilendirilmiş Onamı ve Diğer Koruma Biçimleri-171
  • 2. -Soruşturmacının Seçimi-172
  • 3. -Soruşturma Bağlamı-173
  • 4. -Tercüman Kullanımı-174
  • 5. -Tanıkların Güvenliği-175
  • 6. -İşkence Gördüğü İddia Edilen Kişiden Alınacak Bilgi-175
  • 7. -İşkence Gördüğü İddiasında Olan Kişiden Alınacak İfade-176
  • 8. -İşkence Şüphelisinin İfadesi-178
  • C. -Fiziksel Delillerin Toplanması ve Korunması-178
  • D. -Tıbbi Deliller-183
  • E. -Fotoğraflama-186
  • V. -SORUŞTURMA KOMİSYONU-188
  • A. -Soruşturma Kapsamının Tanımlanması-188
  • B. -Komisyonun Yetkileri-189
  • C. -Komisyona Hukuki Danışmanların Seçimi-190
  • D. -Uzman Danışmanların Seçimi-190
  • E. -Tanıkların Korunması-191
  • F. -Soruşturma Usulü-198
  • G. -Soruşturma Duyurusu-198
  • H. -Delillerin Toplanması ve Değerlendirilmesi-199
  • 1. -Delil İsteme Yetkisi-199
  • 2. -Delillerin Toplanması-200
  • 3. -Delillerin Değerlendirilmesi-201
  • I. -Komisyon Raporu-202
  • J. -Devletin Komisyon Raporuna Cevabı-203
  •  
  • Üçüncü Bölüm
  • GÖRÜŞMEYE İLİŞKİN GENEL DEĞERLENDİRMELER
  • I. -GİRİŞ-205
  • II. -SORUŞTURMA, İNCELEME VE BELGELEMENİN AMACI-205
  • III. -ALIKONULANLARA İLİŞKİN USULİ ÖNLEMLER-206
  • A. -Alıkonulan Kişinin Hekime Ulaşma Hakkı-207
  • 1. -Alıkonulan Kişinin Sağlık Kontrolünden Geçirilmesi-207
  • 2. -Alıkonulan Kişiyi Sağlık Kontrolüne Götüren Görevlinin Kimliği-209
  • 3. -Alıkonulan Kişinin İkinci ya da Alternatif Rapor Alması-210
  • 4. -Alıkonulan Kişinin Mahremiyete Uygun Ortamda Muayene Edilmesi-210
  • 5. -Alıkonulan Kişinin Uygun Mekanda Muayene Edilmesi-211
  • 6. -Alıkonulan Kişinin Muayene Edilmesinde Standart Form Kullanılması-212
  • 7. -Raporun Alıkonulana ve Yetkili Makama Verilmesi-212
  • 8. -Tıbbi Muayene Sırasında Avukatla Görüşme Sağlanması-213
  • 9. -Tıbbi Muayene Sırasında Belirlenen İşkence İddiasının Bildirilmesi-214
  • B. -Sağlık Çalışanlarının -Hekimlerin- Uymakla Yükümlü Oldukları Etik İlkeler-214
  • 1. -Sağlık Çalışanlarının -Hekimlerin- Etik Yükümlülüklerinin düzenlenmesi-215
  • a. -Birleşmiş Milletler Belgeleri-215
  • b. -Uluslararası Meslek Kuruluşlarının Belgeleri-216
  • c. -Ulusal Sağlık Hizmeti Etiği Kuralları-216
  • 2. -Sağlık Çalışanlarının -Hekimlerin- Etik Yükümlülükleri-217
  • a. -Negatif Yükümlülükler-217
  • b. -Pozitif Yükümlülükler-218
  • IV. -ALIKONULMA MERKEZLERİNE YAPILAN RESMİ ZİYARETLER-219
  • V. -SORU SORMA TEKNİKLERİ-223
  • VI. -ÖYKÜNÜN RAPORLANMASI-223
  • A. -Yakalanma Öncesi ve Psiko-Sosyal Öykü-223
  • B. -Alıkonulma ve Kötü Muamele Öyküsünün Özeti-224
  • C. -Alıkonulma Koşulları-224
  • D. -Alıkonulma Yer ve Koşulları-225
  • E. -İşkence ve Kötü Muamele Yöntemleri-226
  • VII. VAKA ÖYKÜSÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ-226
  • VIII. İŞKENCE YÖNTEMLERİNİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ-227
  • IX. -CİNSİYETLE İLGİLİ KONULAR-228
  • X. -SEVK GEREKTİREN DURUMLAR-229
  • XI. -BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ-229
  •  
  • Dördüncü Bölüm
  • İŞKENCENİN FİZİKSEL DELİLLERİ
  • I. -GİRİŞ-231
  • II. -TIBBİ ÖYKÜ-232
  • III. -FİZİKİ MUAYENE-234
  • IV. -ÖZEL İŞKENCE YÖNTEMLERİ SONRASI MUAYENE ve DEĞERLENDİRME-236
  • IV. -TECAVÜZ ve CİNSEL İŞKENCE-237
  • A. -Semptomların Gözden Geçirilmesi-237
  • B. -Cinsel Saldırının Hemen Sonrasında Muayene-238
  • C. -Cinsel Saldırının Birkaç Gün Sonrasında Muayene-241
  • D. -Cinsel Saldırı Mağdurunun Takibi-241
  • E. -Kadınların Genital Muayenesi-242
  • F. -Erkeklerin Genital Muayenesi-243
  • G. -Anal Bölgenin Muayenesi-243
  • V. -ÖZEL TEŞHİS YÖNTEMLERİ-244
  • Beşinci Bölüm
  • İŞKENCENİN PSİKOLOJİK DELİLLERİ
  • I. -GENEL DEĞERLENDİRME-247
  • II. -İŞKENCENİN PSİKOLOJİK ETKİLERİ-247
  • A. -Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar-247
  • B. -Yaygın Olarak Görülen Psikolojik Tepkiler ve Belirtiler-248
  • C. -Tanısal Sınıflandırmalar-250
  • III. -PSİKOLOJİK/PSİKİYATRİK DEĞERLENDİRME-252
  • A. -Etik ve Klinik Değerlendirme-252
  • B. -Görüşme Süreci-252
  • C. -Psikilojik/Psikiyatrik Değerlendirmenin Bileşenleri-252
  • 1. -İşkence ve Kötü Muamele Öyküsü-252
  • 2. -Halen Varolan Psikolojik Şikayetler-253
  • 3. -İşkence Sonrası Öykü-253
  • 4. -İşkence Öncesi Öykü-253
  • 5. -Tıbbi Öykü-254
  • 6. -Geçmiş Psikiyatrik Öykü-254
  • 7. -Madde Kullanımı ve Bağımlılığı Öyküsü-254
  • 8. -Ruhsal Durum Muayenesi-254
  • 9. -Sosyal İşlevselliğin Değerlendirilmesi-255
  • 10. -Psikolojik Testler, Kontrol Listeleri ile Soru Formlarının Kullanımı-255
  • 11. -Klinik İzlenim-255
  • 12. -Öneriler-256
  • D. -Nöro Psikolojik Değerlendirme-256
  • E. -Çocuklar ve İşkence-257
  •  
  • SONUÇ-259
  • KAYNAKÇA-263
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
71.56 TL 143 TL
48.63 TL 146 TL
37.23 TL 149 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
69.41 TL 139 TL
47.16 TL 141 TL
36.08 TL 144 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
71.38 TL 143 TL
47.87 TL 144 TL
36.68 TL 147 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
71.51 TL 143 TL
48.64 TL 146 TL
37.23 TL 149 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
71.36 TL 143 TL
48.47 TL 145 TL
37.14 TL 149 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Tüm Yönleriyle Avukatların Vergilendirilmesi - Oğuzhan Aslan
% 10
590,00
531,00
Bankacılık Zimmeti Suçları - Oğuzhan Mete
% 10
250,00
225,00
Güvenliği Yeniden Okumak - Harun Arıkan, Ali Gök
% 10
550,00
495,00
Dijitalleşme Çağında Hukuk - Nasuh Buğra Karadağ
% 10
280,00
252,00
Dijital Dönüşüm ve Hukuk - Ziya Akıncı, Yasin Ekmen
% 10
400,00
360,00
Fikir ve Sanat Eserleri Yoluyla Kişilik Hakkı İhlalleri - Engin Erdil
% 10
580,00
522,00
Yükleniciye İşten Elçektirme - İlker Hasan Duman
% 10
300,00
270,00
Geçici Koruma Statüsüne İlişkin İdari Prosedürler ve Yargı Süreçleri - Serdar Özgüney
% 10
300,00
270,00
Türk Ticaret Hukukunda Reklam Yoluyla Haksız Rekabet - Hilal Betül Güngüneş Şahin
% 10
270,00
243,00
Pay Alım Teklifine Dayalı Çıkarma ve Satma Hakkı - Firdevs Arslan
% 10
420,00
378,00
Türk Ticaret Kanunu Kapsamında Belediye Şirketlerinde Sayıştay Denetimi - Necip Turguter
% 10
640,00
576,00
İdari Yargıda Miktar Artırımı - Selin Ardıç
% 10
340,00
306,00
Aşırı Yararlanma (Gabin) - Halil Polat
% 10
790,00
711,00
Vergi Hukuku (Genel) Ders Notları - Selami Demirkol
% 10
599,50
539,55
Sigorta Tahkim Yargılaması - Fatma Tülay Parlak
% 10
600,00
540,00