İhale Kavramları ve İhale Suçları - Suat Çalışkan
İhale Kavramları ve İhale Suçları - Suat Çalışkan
% 10 İndirim
180,00
200,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Temmuz 2013
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 982
  • Ebat
  • 16x23
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 2
Barkod 9786051461847
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

İhale suçları başta ekonomi olmak üzere toplumu doğrudan etkileyen pek çok unsurla ilgilidir. İhale suçları öncelikle ekonomi ile yakın bir ilişki içindedir; çünkü bu suçların İşlenmesi ile ortaya çıkan zarar doğrudan ülke ekonomisini etkilemektedir. Bir ülkede uygulanan ekonomik sistem ne olursa olsun, en büyük mal ve hizmet alıcısı kamu kesimidir. 
Türkiye’de, 2012 yılı dokuz aylık döneminde 11. 944 idare KSP ve EKAP’ı kullanarak 141. 731 adet İKN almış, bu İKN’lerden 27. 423 adedini iptal etmiştir. 01. 01. 2012-30. 09. 2012 döneminde Kuruma sözleşme bilgisi gönderilen ve iş başlangıcı 2012 olan ihale sayısı 92. 343’tür. Bunların 12. 766 adedi kısmi teklife açık ihalelerden oluşmaktadır. Bilgisi gelen sözleşme sayısı toplamı 131. 188 olurken, sözleşme bedeli toplamı 65. 320. 245. 000 TL’dir. Belirtilen rakamlar EKAP/KSP üzerinden gerçekleştirilen istisna kapsamındaki ve kapsam dışındaki kamu alımlarını kapsarken, doğrudan temin yolu ile yapılan kamu alımları ve çerçeve kapsamındaki münferit alımları kapsamamaktadır. Çerçeve kapsamındaki münferit alımların toplam bedeli 270. 221. 000 TL olurken, doğrudan temin yolu ile yapılan kamu alımlarının toplam bedeli 8. 530. 247. 000 TL’dir. İdareler tarafından bilgisi gönderilen 131. 188 adet sözleşme 41. 693 adet gerçek/tüzel kişi tarafından yüklenilmiştir. Böylece, yüklenici başına düşen ortalama sözleşme sayısı 3, 15 olarak bulunmuştur. 2012 yılı dokuz aylık döneminde alınan teyit sayısı 502. 559, kamu ihale bülteninde yayımlanan ihale ilan sayısı ise 75. 698 olarak belirlenmiştir. İlgili dönemde Kuruma yapılan itirazen şikâyet başvurularının sayısı 3. 605 olurken, şikâyetçi sayısı 2. 566 olmuştur. İlgili dönemde Kamu İhale Kurulu tarafından alınan uyuşmazlık karar sayısı 3. 795. ’dir. İstatistikî bilgilerden görüleceği üzere ihale uygulaması ekonomiyi ve hukuk sistemini derinden etkilemektedir. 
İhale sistemi ne kadar iyi düzenlenirse düzenlensin haksız çıkar sağlamaya yönelik hareketler engellenemeyecektir. Bu nedenle her ülkenin ceza hukuku sisteminde kamu ihale sisteminin kötüye kullanılması ve haksız çıkar sağlamaya yönelik eylemler suç olarak düzenlenmektedir. Türkiye’de hem 765 sayılı Türk Ceza Kanunu’nda hem de 1 Haziran 2005 tarihinden beri yürürlükte bulunan 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nda ihale sürecindeki haksız çıkar sağlamaya yönelik eylemler suç tipi olarak düzenlenmiştir. 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun -Ekonomi, Sanayi ve Ticarete İlişkin Suçlar- başlıklı dokuzuncu bölümünde, 235. maddesinde -İhaleye fesat karıştırma- suçu, 236. maddesinde ise, -Edimin ifasına fesat karıştırma- suçu düzenlenmiştir. 5237 TCK-nin 235. maddesi 11/4/2013 tarihli ve 6459 sayılı İnsan Hakları Ve İfade Özgürlüğü Bağlamında Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile değiştirilmiştir. Bu çalışmada bu maddeler kapsamında belirtilen eylemler, ihale kavramları ışığında değerlendirilmeye çalışılmıştır. Aslında, ihale suçlarının analizini yapabilmek ve çözümleyebilmek için ihale kavramları ve ihale mevzuatı konusunda bilgi sahibi olmak gerekir. 
Uygulamada, genellikle yargılama dosyaları ihale mevzuatından anlayan bilirkişiye gönderilerek rapor aldırılmakta ve rapor doğrultusunda karar verilmektedir. Adeta, hükmü bilirkişi kurmaktadır. Bu nedenle, yargılama makamının bilirkişi raporlarını denetleyebilmesi için ihale kavramlarını ve ihale mevzuatını bilmesi gerekir. Bu çalışmada, bu amaçla ihale kavramları, ihale yöntemleri, ihale süreci, sözleşme, sözleşme öncesi hak arama yolları ve sonrasında başvuru yolları, ihale sürecine ilişkin şikâyet ve dava yolları ayrıca inceleme konusu yapılmıştır. Bu inceleme sırasında çok sayıda Kamu İhale Kurulu, Danıştay ve Yargıtay kararına yer verilmiştir. Son bölümde, ihale suçları çok sayıda Yargıtay kararları ışığında açıklanmaya çalışılmıştır.

 
  • I. İHALE KAVRAMININ ANALİZİ-1
  • 1. -İHALE KAVRAMININ TANIMI-1
  • 2. -İHALE İLKELERİ-4
  • 2. 1. -Tarafsızlık İlkesi-4
  • 2. 1. 1. -Tarafsızlık İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-4
  • 2. 2. -Açıklık (Aleniyet, Saydamlık, şeffaflık) İlkesi-6
  • 2. 2. 1. -Açıklık (Aleniyet, Saydamlık, şeffaflık) İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-7
  • 2. 2. 2. -Açıklık (Aleniyet, Saydamlık, şeffaflık) İlkesi İle İlgili Danıştay Kararları-16
  • 2. 3. -Rekabet İlkesi-16
  • 2. 3. 1. -Rekabet İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-18
  • 2. 3. 2. -Rekabet İlkesi İle İlgili Danıştay Kararları-21
  • 2. 4. -Yeterlik İlkesi-23
  • 2. 4. 1. -Yeterlik İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-24
  • 2. 4. 2. -Yeterlik İlkesi İle İlgili Danıştay Kararları-29
  • 2. 5. -Eşit Muamele İlkesi-30
  • 2. 5. 1. -Eşit Muamele İlkesi ile ilgili Kamu İhale Kurulu Kararları-31
  • 2. 5. 2. -Eşit Muamele İlkesi ile ilgili Danıştay Kararları-36
  • 2. 6. -Gizlilik İlkesi-36
  • 2. 6. 1. -Gizlilik İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu kararları-37
  • 2. 6. 2. -Gizlilik İlkesi İle İlgili Danıştay kararları-40
  • 2. 7. -Güvenilirlik İlkesi-41
  • 2. 7. 1. -Güvenilirlik İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu kararları-41
  • 2. 7. 2. -Güvenilirlik İlkesi İle İlgili Danıştay kararları-45
  • 2. 8. -Eşik değer ilkesi-45
  • 2. 8. 1. -Eşik değer ilkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu kararları-46
  • 2. 8. 2. -Eşik değer ilkesi İle İlgili Danıştay kararları-47
  • 2. 9. -Kamuoyu Denetimi İlkesi-48
  • 2. 9. 1. -Kamuoyu Denetimi İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu kararları-48
  • 2. 10. -İhtiyaçların Uygun Şartlarla ve Zamanında Karşılanması İlkesi-50
  • 2. 10. 1. -İhtiyaçların Uygun Şartlarla ve Zamanında Karşılanması İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu kararları-50
  • 2. 10. 2. -İhtiyaçların Uygun Şartlarla ve Zamanında Karşılanması İlkesi İle İlgili Danıştay kararları-52
  • 2. 11. -Kaynakların Verimli Kullanılması İlkesi-54
  • 2. 11. 1. -Kaynakların Verimli Kullanılması İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu kararları-54
  • 2. 11. 2. -Kaynakların Verimli Kullanılması İlkesi İle İlgili Danıştay Kararları-58
  • 2. 12. -Mal Alımı, Hizmet Alımı ve Yapım İşleri İçin Ayrı İhale Düzenlenmesi İlkesi-59
  • 2. 12. 1. -Mal Alımı, Hizmet Alımı ve Yapım İşleri İçin Ayrı İhale Düzenlenmesi İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-59
  • 2. 13. -Eşik Değerlerin Altında Kalmak Amacıyla Mal veya Hizmet Alımları ile Yapım İşlerinin Kısımlara Bölünmemesi İlkesi-63
  • 2. 13. 1. -Eşik Değerlerin Altında Kalmak Amacıyla Mal veya Hizmet Alımları ile Yapım İşlerinin Kısımlara Bölünmemesi İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-63
  • 2. 14. -Ödeneği Bulunmayan Bir İş İçin İhaleye Çıkılamaması İlkesi-64
  • 2. 14. 1. -Ödeneği Bulunmayan Bir İş İçin İhaleye Çıkılamaması İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-64
  • 2. 15. -Çevresel Etki Değerlendirme Belgesinin Alınması İlkesi-68
  • 2. 15. 1. -Çevresel Etki Değerlendirme Belgesinin Alınması İlkesi İle İlgili Danıştay Kararları-69
  • 2. 15. 2. -Çevresel Etki Değerlendirme Belgesinin Alınması İlkesi İle İlgili KİK Kararları-69
  • 3. -KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA BELİRTİLEN TEMEL İLKELER-71
  • 3. 1. -Düzenlenecek Sözleşmelerde, İhale Dokümanında Yer Alan Şartlara Aykırı Hükümlere Yer Verilemez. -71
  • 3. 1. 1. --Düzenlenecek Sözleşmelerde, İhale Dokümanında Yer Alan Şartlara Aykırı Hükümlere Yer Verilemeyeceği- İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-71
  • 3. 2. -Kanunda Belirtilen Haller Dışında Sözleşme Hükümlerinde Değişiklik Yapılamaz Ve Ek Sözleşme Düzenlenemez. -73
  • 3. 2. 1. --Sözleşme Hükümlerinde Değişiklik Yapılamaz Ve Ek Sözleşme Düzenlenemez- İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-73
  • 3. 3. -Sözleşme Hükümlerinin Uygulanmasında Eşit Hak Ve Yükümlülüklere Sahip Olma Ve İhale Dokümanı Ve Sözleşme Hükümlerinde Bu Prensibe Aykırı Maddelere Yer Verilememesi. -75
  • 3. 3. 1. -Eşit Hak Ve Yükümlülüklere Sahip Olma İlkesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-75
  • II. 2886 SAYILI DEVLET İHALE KANUNU VE 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN KAPSAMLARI-79
  • 1. -2886 SAYILI DEVLET İHALE KANUNUNUN KAPSAMI-79
  • 1. 1. -2886 Sayılı Devlet İhale Kanununa Göre İstisna Edilenler-81
  • 2. -4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN KAPSAMI-82
  • 2. 1. -Kapsadığı Kurumlar (KİK m. 2)-82
  • 2. 2. -4734 sayılı Kanuna tâbi olmayan kurum ve işlemler (KİK m. 3)-84
  • 2. 3. -4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun Kapsamı ile ilgili Kamu ihale Kurulu kararları-87
  • III. İHALE YÖNTEMLERİ-89
  • 1. -2886 SAYILI DEVLET İHALE KANUNU’NDAKİ İHALE YÖNTEMLERİ-89
  • 1. 1. -Kapalı Teklif Yöntemi-89
  • 1. 2. -Belli İstekliler Arasında Kapalı Teklif Yöntemi-90
  • 1. 3. -Açık Teklif Yöntemi-90
  • 1. 4. -Pazarlık Yöntemi-92
  • 1. 4. 1. -Pazarlık Usulüyle Yapılacak İşler (DİK m. 51): -92
  • 1. 5. -Yarışma Usulü-94
  • 2. -4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU’NDAKİ İHALE YÖNTEMLERİ-94
  • 2. 1. -Açık İhale Yöntemi-94
  • 2. 2. -Belli İstekliler Arasında İhale Yöntemi-94
  • 2. 3. -Pazarlık Yöntemi-95
  • 2. 4. -Doğrudan Temin Yöntemi-96
  • 2. 5. -Tasarım yarışmaları-99
  • IV. İHALEYE KATILIMDA YETERLİK KURALLARI VE İSTEKLİLERİN İHALE DIŞI BIRAKILMASI-101
  • 3. -4734 SAYILI KİK’DE BELİRTİLEN İHALEYE KATILIMDA YETERLİK KURALLARI-101
  • 4. -2886 SAYILI DİK’DE BELİRTİLEN İHALEYE KATILIMDA YETERLİK KURALLARI-104
  • 4. 1. -İhaleye Katılımda Yeterlik Kuralları İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-104
  • 4. 2. -İhaleye Katılımda Yeterlik Kuralları İle İlgili Danıştay Kararları-110
  • 5. -İHALEYE KATILAMAYACAK OLANLAR-111
  • 5. 1. -4734 sayılı KİK Açısından İhaleye katılamayacak olanlar-111
  • 5. 2. -2886 sayılı DİK Açısından İhaleye katılamayacak olanlar-115
  • 5. 3. -İhaleye Katılamayacak Olanlar İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-115
  • 5. 4. -İhaleye Katılamayacak Olanlar İle İlgili Danıştay Kararları-122
  • 6. -İHALE SÜRECİ-125
  • 6. 1. -İhtiyacın Ortaya Çıkması-126
  • 6. 1. 1. -Ödenek Olmadan İhale Yapılamayacağına İlişkin Kamu İhale Kurulu Kararları-126
  • 6. 2. -Şartname ve Teknik Şartnamenin Hazırlanması-130
  • 6. 2. 1. -KİK’ye göre Şartname-130
  • 6. 2. 1. 1. -Teknik şartname hazırlanmasında Danışmanlık hizmetlerinden yararlanılması-131
  • 6. 2. 2. -DİK’e Göre Şartname-131
  • 6. 2. 2. 1. -Şartnamelerde Gösterilmesi Gerekli Hususlar-131
  • 6. 2. 3. -Şartnamelerde Bakanlar Kurulunun genel ve ortak esaslarını belirleme Yetkisi (DİK m. 8)-132
  • 6. 2. 4. -Şartname ve Kamu ihale Kurulu Kararları-132
  • 6. 2. 5. -Şartname ile ilgili Danıştay Kararları-137
  • 6. 3. -Yaklaşık Maliyet-141
  • 6. 3. 1. -4734 sayılı KİK’e göre Yaklaşık Maliyet-142
  • 6. 3. 2. -2886 Sayılı DİK’ye Göre İhale Bedelinin Tahmini ve Tespiti-142
  • 6. 3. 3. -Yaklaşık Maliyet ile ilgili kamu ihale kurulu kararları-142
  • 6. 3. 4. -Yaklaşık Maliyet ile ilgili Danıştay kararları-147
  • 6. 4. -İhale Usulünün Tespiti-148
  • 6. 4. 1. -İhale Usulünün Tespiti İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-148
  • 6. 4. 2. -İhale Usulünün Tespiti İle İlgili Danıştay Kararları-153
  • 6. 5. -İhale Dokümanının Hazırlanması-155
  • 6. 5. 1. -İhale Dokümanının Hazırlanması İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-155
  • 6. 6. -İhale Onayının Alınması-157
  • 6. 6. 1. -İhale Onayının Alınması İle ilgili Kamu İhale Kurulu Kararları-157
  • 6. 7. -İhale Komisyonunun Kurulması-161
  • 6. 7. 1. -KİK Hükümlerine göre İhale Komisyonunun Kurulması-161
  • 6. 7. 2. -DİK Hükümlerine göre İhale Komisyonunun Kurulması-162
  • 6. 7. 3. -İhale Komisyonunun Kurulması İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-162
  • 6. 7. 4. -İhale Komisyonu İle İlgili Danıştay kararları-170
  • 6. 8. -İhale İlanı-173
  • 6. 8. 1. -KiK Hükümlerine Göre İhalenin İlanı-173
  • 6. 8. 1. 1. -İhale ilan süreleri ve kuralları ile ön ilan -173
  • 6. 8. 1. 1. 1. -Ön ilanda belirtilmesi zorunlu olan hususlar-174
  • 6. 8. 1. 1. 2. -İhale İlânlarında Bulunması Zorunlu Olan Hususlar-175
  • 6. 8. 1. 1. 3. -Ön yeterlik ilânlarında bulunması zorunlu hususlar-176
  • 6. 8. 1. 1. 4. -İlânın uygun olmaması-177
  • 6. 8. 2. -DİK Hükümlerine göre İhalenin İlanı-177
  • 6. 8. 2. 1. -İlanlarda Bulunması Zorunlu Hususlar: -178
  • 6. 8. 2. 2. -Şartname ve Eklerinde Değişiklik Halinde İlan: -178
  • 6. 8. 2. 3. -İlanın Uygun Olmaması: -178
  • 6. 8. 2. 4. -İlanı Sakıncalı Görülen Hususlar: -179
  • 6. 8. 2. 5. -Yabancı Ülkelerde İlan: -179
  • 6. 8. 2. 6. -İhalenin Tatil Gününe Rastlaması-179
  • 6. 8. 3. -İhalenin İlanı İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-179
  • 6. 8. 4. -İhalenin İlanı İle İlgili Danıştay Kararları-181
  • 6. 9. -İhale Dokümanlarının görülmesi/Satın alınması-182
  • 6. 9. 1. -İhale ve ön yeterlik dokümanının içeriği ve idari şartnamede yer alması zorunlu hususlar-182
  • 6. 9. 2. -İhale ve ön yeterlik dokümanının verilmesi-184
  • 6. 9. 3. -İhale Dokümanında Değişiklik veya Açıklama Yapılması-184
  • 6. 9. 4. -İhale Dokümanlarının Görülmesi/Satın Alınması İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-185
  • 6. 10. -Tekliflerin sunulması-190
  • 6. 10. 1. -Tekliflerin Hazırlanması ve Sunulması-190
  • 6. 10. 1. 1. -Tekliflerin Hazırlanması ve Sunulması İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-190
  • 6. 10. 1. 2. -Tekliflerin Hazırlanması ve Sunulması İle İlgili Danıştay Kararları-196
  • 6. 10. 2. -Başvuru belgelerinin sunulması-196
  • 6. 10. 2. 1. -Başvuru belgelerinin sunulması ile İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-197
  • 6. 10. 3. -Tekliflerin geçerlilik süresi-199
  • 6. 10. 4. -Tekliflerin geçerlilik süresi ile İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-199
  • 6. 10. 5. -Geçici teminat-205
  • 6. 10. 5. 1. -Teminat Olarak Kabul Edilecek Değerler-205
  • 6. 10. 5. 2. -Teminat Mektupları -206
  • 6. 10. 5. 3. -Geçici teminat ile İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-206
  • 6. 10. 5. 4. -Geçici teminat ile İlgili Danıştay Kararları-210
  • 6. 10. 6. -Tekliflerin Değerlendirilmesi-213
  • 6. 10. 6. 1. -Tekliflerin alınması ve açılması-213
  • 6. 10. 6. 1. 1. -Tekliflerin alınması ve açılması İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-214
  • 6. 10. 6. 2. -Tekliflerin Değerlendirilmesi-218
  • 6. 10. 6. 3. -Tekliflerin Değerlendirilmesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-218
  • 6. 10. 6. 4. -Aşırı Düşük Teklifler-223
  • 6. 10. 6. 4. 1. -Aşırı Düşük Teklifler İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-224
  • 6. 10. 6. 4. 2. -Aşırı Düşük Teklifler İle İlgili Danıştay Kararları-229
  • 6. 10. 6. 5. -Bütün Tekliflerin Reddedilmesi ve İhalenin İptali-229
  • 6. 10. 6. 6. -Bütün Tekliflerin Reddedilmesi ve İhalenin İptali İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-229
  • 6. 10. 7. -2886 Sayılı DİK’ye Göre Tekliflerin Değerlendirilmesi ve İhale Kararları-235
  • 6. 10. 7. 1. -Uygun Bedelin Tespiti-235
  • 6. 11. -İhalenin karara bağlanması ve onaylanması-236
  • 6. 11. 1. -İhalenin karara bağlanması ve onaylanması İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-237
  • 6. 11. 2. -Kesinleşen ihale kararlarının bildirilmesi-243
  • 6. 11. 2. 1. -Kesinleşen İhale Kararlarının Bildirilmesi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-243
  • 6. 11. 3. -2886 Sayılı DİK’ye Göre İhale Kararlarının Onayı veya İptal Edilmesi-249
  • 6. 11. 3. 1. -Komisyonların İhaleyi Yapıp Yapmamakta Serbest Olması-249
  • 6. 11. 3. 2. -Kararlarda Belirtilmesi Gereken Hususlar-250
  • 6. 11. 3. 3. -Kesinleşen İhale Kararlarının Bildirilmesi-250
  • 6. 11. 3. 4. -Zam ve İndirim Teklifleri-250
  • 6. 11. 3. 5. -İhalede Hazır Bulunmayan İstekliler-250
  • 6. 12. -Sözleşmeye Davet-250
  • 6. 12. 1. -Sözleşmeye Davet İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-251
  • 6. 12. 2. -Kesin teminat-256
  • 6. 12. 2. 1. -Kesin teminat İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-256
  • 6. 12. 3. -Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu-262
  • 6. 12. 4. -Sözleşme Yapılmasında İdarenin Görev ve Sorumluluğu (KİK m. 45)-263
  • 6. 12. 4. 1. -Sözleşme Yapılmasında İdarenin Görev ve Sorumluluğu İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-263
  • 6. 12. 5. -İhalenin sözleşmeye bağlanması-267
  • 6. 12. 5. 1. -İhalenin Sözleşmeye Bağlanması İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-268
  • 6. 12. 6. -Sonuç bildirimi -272
  • 6. 12. 7. -Sonuç bildirimi İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-273
  • 6. 12. 8. -2886 Sayılı DİK’ye Göre İhalenin Sözleşmeye Bağlanması-273
  • 6. 12. 8. 1. -Kesin Teminat-274
  • 6. 12. 8. 2. -Yapım İşlerinde Kesin Teminat-274
  • 6. 12. 8. 3. -Kesin Teminatın Geri Verilmesi (DİK m. 56)-274
  • 6. 12. 8. 4. -Sözleşme Yapılmasında Müteahhit veya Müşterinin Görev ve Sorumluluğu-275
  • 6. 12. 8. 5. -Taşınmaz Malların Müşteri Tarafından Adına Tescil Ettirilmesi-275
  • 6. 12. 8. 6. -Müşterinin Süresi İçinde Taşınır Malları Teslim Almaması-275
  • 6. 12. 8. 7. -İdarenin Görev ve Sorumluluğu-276
  • 6. 12. 8. 8. -Sözleşme Yapılması ve Kesin Teminat Alınması Zorunlu Olmayan Haller-276
  • 6. 12. 8. 9. -Müteahhit veya Müşterinin SözleşmeninBozulmasına Neden Olması: -276
  • 6. 12. 8. 10. -Sözleşmede Belirtilen İşin Artış ve Eksilişi-276
  • 6. 12. 8. 11. -Kiralarda Sözleşme Süresi-277
  • 6. 12. 8. 12. -Su Ürünleri İstihsali Hakkı Kiralarında Süre-277
  • 6. 12. 8. 13. -Sözleşmenin Devri-277
  • 6. 12. 8. 14. -Müteahhit veya Müşterinin Ölümü-278
  • 6. 12. 8. 15. -Müteahhit veya Müşterinin İflası Hali-278
  • 6. 12. 8. 16. -Müteahhit veya Müşterinin Ağır Hastalığı, Tutukluluk veya Mahkumiyet Hali-278
  • 6. 12. 8. 17. -Müteahhit veya Müşterinin Birden Fazla Olması Hali-278
  • 6. 13. -İdarenin Sözleşmeleri-279
  • 6. 13. 1. -Özel Hukuk Sözleşmeleri-279
  • 6. 13. 2. -İdarî Sözleşmeler-279
  • 6. 13. 2. 1. -İdarî Sözleşmelerin Ölçütleri-280
  • 6. 13. 3. -Ölçüt Dışı İdarî Sözleşmeler-280
  • 6. 13. 3. 1. -Sözleşmelerin Türünün İdarî Sözleşme Olarak Kanunların Belirlemesi-280
  • 6. 13. 3. 2. -Sözleşmelerin türünün mahkeme içtihatları ile belirlenmesi-281
  • 6. 13. 4. -İdarî Sözleşme Türleri-282
  • 6. 13. 4. 1. -Müşterek Emanet Sözleşmesi-282
  • 6. 13. 4. 2. -Kamu Hizmeti İmtiyaz Sözleşmeleri-282
  • 6. 13. 4. 3. -Malî İltizam Sözleşmeleri-283
  • 6. 13. 4. 4. -Kamu İstikraz Sözleşmesi-284
  • 6. 13. 4. 5. -İdarî Hizmet Sözleşmeleri-284
  • 6. 13. 4. 6. -Maden İşletme İmtiyazı Sözleşmeleri-285
  • 6. 13. 4. 7. -Orman İşletme Sözleşmeleri-285
  • 6. 13. 4. 8. -Yap-İşlet-Devret Sözleşmeleri-286
  • 6. 13. 5. -Sözleşmelerin Sona Ermesi-288
  • 6. 13. 5. 1. -Genel Olarak-288
  • 6. 13. 5. 2. -Raşa (Rachat)-290
  • 6. 13. 6. -Kamu İhale Sözleşmelerinde Fesih Nedenleri-290
  • 6. 13. 6. 1. -Yüklenicinin Kusurundan Kaynaklanan Sözleşmenin Feshi Nedenleri-291
  • 6. 13. 6. 2. -Yükleniciden Kaynaklanan Ancak Yükleniciye Kusur Atfedilemeyen Sözleşmenin Feshi Nedenleri-292
  • 6. 13. 6. 3. -Tarafların Kusuruna Dayanmayan Sözleşmenin Feshi Nedenleri: -293
  • 6. 13. 6. 4. -Kamu İhale Kurumunca İhalenin İptaline Karar Verilmesi Üzerine Sözleşmenin Feshi-295
  • 7. -YASAK FİİL VEYA DAVRANIŞLAR-296
  • 7. 1. -KİK’e Göre Yasak fiil veya davranışlar ve Yasal Sonuçları-296
  • 7. 1. 1. -İhaleye Fesat Karıştırmak veya Teşebbüste Bulunmak-296
  • 7. 1. 1. 1. -İhaleye Fesat Karıştırmak veya Teşebbüste Bulunmak ile ilgili Kamu ihale Kurulu Kararları-297
  • 7. 1. 2. -Rekabeti Engelleyici ve İhale Kararını Etkileyici Davranışta Bulunmak-298
  • 7. 1. 3. -Sahte Belge Düzenlemek, Kullanmak veya Buna Teşebbüs Etmek-298
  • 7. 1. 4. -Sahte Belge Düzenlemek, Kullanmak veya Buna Teşebbüs Etmek İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-299
  • 7. 1. 5. -Birden Fazla Teklif Vermek-304
  • 7. 1. 5. 1. -Birden Fazla Teklif Vermek İle ilgili Kamu İhale Kurulu Kararları-304
  • 7. 1. 6. -İhaleye Katılmaya Yasaklı Olanların İhaleye Katılmaları-310
  • 7. 1. 7. -Sözleşme Aşamasında işlenen fiiler ve İhale Üzerine Bırakılan Kişinin Kamu İhale Sözleşmesi Yapma Zorunluluğu-310
  • 7. 1. 7. 1. -Sözleşme Aşamasında işlenen fiiler ve İhale Üzerine Bırakılan Kişinin Kamu İhale Sözleşmesi Yapma Zorunluluğu ile ilgili Kamu ihale kurulu kararları-311
  • 7. 1. 8. -Yasaklama Kararları-315
  • 7. 1. 8. 1. -Yasaklama Kararları ile ilgili Kamu İhale Kurulu Kararları-316
  • 7. 1. 9. -İsteklilerin ceza sorumluluğu (KİK m. 59)-322
  • 7. 1. 9. 1. -İsteklilerin ceza sorumluluğu ile İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-323
  • 7. 1. 10. -Görevlilerin ceza sorumluluğu (KİK m. 60; Değişik: 4964/36 m. )-326
  • 7. 1. 10. 1. -Görevlilerin ceza sorumluluğu İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-326
  • 7. 1. 11. -Bilgi ve Belgeleri Açıklama Yasağı (KİK m. 61; Değişik: 4964/37 m. )-332
  • 7. 1. 11. 1. -Bilgi ve Belgeleri Açıklama Yasağı İle İlgili Kamu İhale Kurulu Kararları-332
  • 7. 1. 12. -İdarelerce Uyulması Gereken Diğer Kurallar-335
  • 7. 2. -DİK’e Göre Yasak fiil veya davranışlar ve Yasal Sonuçları-337
  • 7. 2. 1. -DİK’e Göre Yasak Fiil veya Davranışlar Yasak Fiil ve Davranışlar (DİK m. 83)-337
  • 7. 2. 2. -İdarelerce İhalelere Katılmaktan Geçici Yasaklama (DİK m. 84)-338
  • 7. 2. 3. -Ceza Sorumluluğu ve Sonuçları (DİK m. 85)-338
  • 7. 2. 4. -Görevlilerin Sorumluluğu (DİK m. 86)-339
  • 7. 2. 5. -Hileli İnşaat ve Onarım (DİK m. 87)-339
  • V. KAMU İHALE KURUMU, ŞİKÂYETLERİN İNCELENMESİ VE ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ-341
  • 8. -KAMU İHALE KURUMU-341
  • 8. 1. -Genel Açıklamalar-341
  • 8. 2. -Kamu İhale Kurumunun Hukuki Niteliği-342
  • 8. 3. -Kamu İhale Kurumunun görev ve yetkileri-344
  • 8. 4. -Kamu İhale Kurumunun Organları-345
  • 8. 4. 1. -Kamu İhale Kurulu-345
  • 8. 4. 1. 1. -Kamu İhale Kurulu Üye Sayısı ve Atanmaları-345
  • 8. 4. 1. 2. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinde aranılacak nitelikler-345
  • 8. 4. 1. 3. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinin Görev Süresi-346
  • 8. 4. 1. 4. -Kamu İhale Kurulu Yasayoluna Başvurma Yetkisi-346
  • 8. 4. 2. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinin Yemini ve Göreve Başlaması-346
  • 8. 4. 3. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinin Bilimsel Çalışma Yapmaları ve Haklarında Uygulanabilecek Kısıtlamalar-346
  • 8. 4. 3. 1. -Ücreti karşılığı bilimsel amaçlı yayın yapabilme, ücret karşılığı ders verebilme imkanı. -346
  • 8. 4. 3. 2. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinin yöneticilik yapma, ticaretle uğraşma, serbest meslek faaliyetinde bulunma yasağı-347
  • 8. 4. 3. 3. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinin tüzel kişilere veya bunların iştiraklerine ait her türlü hisselerini ya da menkul kıymetlerini bulundurma yasağı-347
  • 8. 4. 3. 4. -Kurul Kararlarının Yerindelik Denetimine Tabi Tutulamaması-347
  • 8. 4. 3. 5. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinin hakemlik ve bilirkişilik yapma yasağı-347
  • 8. 4. 3. 6. -Kurul Üyeleri İle Kurum Personelinin Gizliliğe Uyma Yükümlülüğü-347
  • 8. 4. 3. 7. -Kurul Üyeleri İle Kurum Personelinin Ceza Hukuku Uygulamasında Memur Sayılması-348
  • 8. 4. 4. -Kamu İhale Kurulu Üyelerinin Mal Beyanında Bulunmaları-348
  • 8. 4. 5. -Kamu İhale Kurulunun Toplanması ve Karar alması-348
  • 8. 4. 6. -Kamu İhale Kurulu Başkan Yardımcılığı ve Başkan Yardımcılarının Atanması-348
  • 8. 4. 7. -Kamu İhale Kurumu Hizmet Birimleri-349
  • 8. 4. 8. -Kurul Başkan ve Üyeleri, Kurum Personelinin Ücretleri İle Diğer Malî ve Sosyal Hakları-350
  • 8. 4. 9. -Kurul Başkan ve Üyeliklerine Atananların Kurulda Görev Yaptıkları Sürede Eski Görevleriyle Olan İlişiklerinin Kesilmesi ve Bu Durumda Özlük Hakları İle İlgili Hususlar-351
  • 8. 4. 10. -Kurumun Gelir ve Giderleri-352
  • 9. -İHALELERE YÖNELİK BAŞVURULAR VE İNCELEME -354
  • 9. 1. -İhalelere yönelik başvurular (KİK m. 54 Değişik: 20/11/2008-5812/21 m. )-354
  • 9. 1. 1. - Başvuru yolları-354
  • 9. 1. 1. 1. -Şikayet-354
  • 9. 1. 1. 2. -İtirazen Şikayet-356
  • 9. 1. 2. -Başvurunun Konusu (Ehliyet)-357
  • 9. 2. -Şikayet Başvurusunda Bulunabilecek Kişiler-357
  • 9. 2. 1. -Yapım müteahhidi-358
  • 9. 2. 2. -Tedarikçi-358
  • 9. 2. 3. -Hizmet sunucusu-358
  • 9. 2. 4. -İstekli-358
  • 9. 2. 5. -Aday-359
  • 9. 2. 6. -İstekli olabilecekler-359
  • 9. 3. -Dilekçelerde Bulunulacak ve dilekçeye eklenecek Olan Hususlar-359
  • 9. 3. 1. -Dilekçelerde Bulunulacak Hususlar-359
  • 9. 3. 2. -Dilekçeye Eklenecek Belgeler-359
  • 9. 3. 3. -Başvuru teminatı Alınması-360
  • 9. 3. 4. -Tek Dilekçe İle Başvuru Yasağı-360
  • 9. 3. 5. -Başvurulardaki Eksikliklerin ve Aykırılıkların Giderilmesi-360
  • 9. 3. 6. -Başvuru bedeli-360
  • 9. 3. 7. -İtirazen Şikayet Başvurusuna Getirilen Konu Sınırlaması-361
  • 9. 4. -Başvuru süreleri-361
  • 9. 4. 1. -İdareye şikayet süresi (5 ve 10 gün)-361
  • 9. 4. 2. -Kuruma İtirazen Şikayet Süresi (5 ve 10 Gün)-361
  • 9. 4. 3. -Sürelerin Başlama Zamanı-362
  • 9. 4. 4. -Şikayet Süresinde Tatil Kavramı-362
  • 9. 4. 5. -İdari Başvuru Sürelerinin Hak Düşürücü Süre Olarak Kabul Edilmesi-362
  • 9. 5. -Şikayetin Şekli-363
  • 9. 5. 1. -Yazılı Şekil Şartı-363
  • 9. 5. 2. -İmza Şartı-363
  • 9. 5. 3. -Dilekçelerin İçeriği-363
  • 9. 5. 4. -Tek Dilekçe Yasağı ve Hak Arama Özgürlüğü-364
  • 9. 6. -Başvuru Dilekçesinin Verileceği Yerler (İYBHY m. 9)-364
  • 9. 7. -Şikayetin Konusu-365
  • 9. 8. -Şikayet Başvurusu Üzerine İdare Tarafından Yapılacak İnceleme-365
  • 9. 8. 1. -Şikayet Başvurusunun Alınması ve Eksikliklerin Giderilmesi-365
  • 9. 8. 2. -İdarenin Karar Verme Süresi (10 gün)-366
  • 9. 8. 3. -İdarenin İncelemeyi Yapacak Kişiyi Görevlendirmesi-366
  • 9. 8. 4. -İdarece Alınacak kararlar-366
  • 9. 8. 4. 1. -İhalenin İptali Kararı-367
  • 9. 8. 4. 2. -Düzeltici İşlem Belirlenmesi Kararı-367
  • 9. 8. 4. 3. -Başvurunun Reddi Kararı-367
  • 9. 8. 5. -Kararlarda bulunacak hususlar-367
  • 9. 8. 6. -Karar gereklerinin yerine getirilmesi-368
  • 9. 8. 7. -İhale Sürecinin Kendiliğinden Durması-368
  • 9. 9. -Kuruma İtirazen Şikayet Başvurusu-369
  • 9. 9. 1. -İtirazen şikayet başvuruları-369
  • 9. 9. 2. -Başvuru üzerine yapılacak işlemler-370
  • 9. 9. 3. -Ön inceleme konuları-370
  • 9. 9. 4. -Ön İnceleme Raporunun Düzenlenmesi-371
  • 9. 9. 5. -Ön inceleme konularına aykırılık üzerine alınacak kararlar-371
  • 9. 9. 6. -Kurum tarafından Yapılan İncelemenin Özellikleri-371
  • 9. 9. 6. 1. -İddialarla Sınırlı olarak İnceleme Yapılması-371
  • 9. 9. 6. 2. -Eşit Muamele İlkesinin İhlal Edilip Edilmediği Yönünden İnceleme Yapılması-372
  • 9. 9. 6. 3. -İdarenin İptal Gerekçeleriyle Sınırlı İnceleme Yapılması-372
  • 9. 9. 6. 4. -Bilgi ve belge istenilmesi-372
  • 9. 9. 6. 5. -Dinleme Toplantısı Yapılması-372
  • 9. 9. 6. 6. -Karar Verme Süresi (10 ve 20 gün)-373
  • 9. 10. -Çerçeve Anlaşma ve Münferit Sözleşme İhaleleri İle İlgili Kuruma İtirazen Şikayet Başvurusu-373
  • 9. 10. 1. -Çerçeve Anlaşma ve Münferit Sözleşme Kavramı-373
  • 9. 10. 2. -Ehliyet-373
  • 9. 10. 3. -Süre-374
  • 9. 10. 3. 1. -Çerçeve Sözleşmesi İle İlgili Başvuru Süresi-374
  • 9. 10. 3. 2. -Münferit Sözleşme İle İlgili Başvuru Süresi (3 gün)-374
  • 9. 10. 4. -Kurum Tarafından Yapılan İncelemenin Özellikleri-374
  • 9. 10. 4. 1. -Doğrudan Kuruma İtirazen Şikayet Başvurusunda Bulunabilme-374
  • 9. 10. 4. 2. -Başvurunun Süresinde Usulune Uygun ve Sözleşme İmzalanmadan Önce Yapılmış Olması Halinde İnceleme Yapılması-374
  • 9. 10. 4. 3. -Başvuru Bedeli-375
  • 9. 10. 4. 4. -Şikayet Başvurusu Nihai Kararla Sonuçlandırılmadan Münferit Sözleşme İmzalanamaz-375
  • 9. 10. 4. 5. -On İş Günü İçinde Karar Verme Zorunluluğu-375
  • 9. 10. 4. 6. -Çerçeve Anlaşma İhalesi İle İlgili Başvuruların Yönetmeliğin Genel Hükümlerine Göre İncelenmesi-375
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.41 TL 191 TL
64.84 TL 195 TL
49.64 TL 199 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
92.54 TL 185 TL
62.89 TL 189 TL
48.1 TL 192 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.18 TL 190 TL
63.83 TL 191 TL
48.91 TL 196 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.35 TL 191 TL
64.85 TL 195 TL
49.64 TL 199 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
95.15 TL 190 TL
64.62 TL 194 TL
49.52 TL 198 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Avrupa Birliği Hukuku Kapsamında Gümrük Birliği ve Vize - Yavuz Selim Sarıibrahimoğlu
% 10
275,00
247,50
Farklı Hukuk Disiplinleri Gözüyle Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, Nuray Ekşi, Gonca Dardeniz, Mert Ülgen
% 10
249,50
224,55
Gayrimenkul Vergi Hukuku - Fazıl Aydın
% 10
290,00
261,00
Devreli Tatil Sistemleri - Etem Saba Özmen, Şimal Melike Tol
% 10
555,00
499,50
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00
Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu Başkanı Haksız-Eşitsiz Uygulaması - Hamdi Korkmaz
340,00
340,00
Anonim Şirketlerde Kâr Payında İmtiyaz - Ayşe Güneş Aydın
% 10
279,00
251,10
Devremülk ve Devretatil Sözleşmeleri - Muhammed Alparslan Budak, Mehmet Şengül
% 10
328,00
295,20
Müşterek Sigorta - Salim Yunus Lokmanoğlu
% 10
403,00
362,70