Bankacılıkta Fiyatlandırma ve Fon Yönetimi - Güven Sayılgan, Sezgin Tunç
Kitabın yazarlarının onlarca yılı aşan akademik ve uygulama deneyimleri; hem teorik yönü güçlü hem de uygulamaya dönük bir kitap hazırlamalarına olanak sağlamıştır.
Bu çift perspektif sayesinde kitap, hem ders kitabı hem de hizmet içi eğitim rehberi niteliğindedir.
Fiyatlandırma kararları, bir şube profesyonelinin; hedefler, müşteri beklentileri ve rekabetten oluşan dinamik üçgenin merkezinde yer alan en kritik görevlerden biridir. Doğru karar vermek, sezginin ötesinde, çok yönlü analiz, sağlam analitik bilgi ve stratejik bir bakış açısı gerektirir. Elinizdeki bu kitap, teorik bilgiyi uygulamanın gerçekleriyle birleştiren pratik bir kaynak olup, banka çalışanlarını bir fiyat uygulayıcısından "finansal mimar"a dönüştürmeyi hedeflemektedir.
Kitapta, Fon Transfer Fiyatlaması (FTP) ile fonun "gerçek maliyeti" ortaya konulmuş, bir kredinin fiyatının sadece fonlama maliyeti değil; faaliyet giderleri, risk bedeli (Beklenen Kredi Kaybı) ve sermaye maliyeti (RAROC) gibi unsurlardan oluştuğu somut hesaplamalarla gösterilmiştir. Tek bir işleme değil, "Toplam İlişki Kârlılığı"na odaklanarak, indirim taleplerine "hayır" yerine "evet, eğer..." diyebilmenin gerekliliği açıklanmıştır. Ayrıca, davranışsal finansın temel prensipleri (Çıpalama, Çerçeveleme vb.) ile müşteriye nasıl daha etkili tekliflerin sunulacağının yolları gösterilmiştir.
Tüm bu stratejiler, ortak kampanyalardan POS müzakerelerine kadar çok sayıda senaryo ile pekiştirilmiştir. Kitap; özetler, 330 test sorusu, kavramlar sözlüğü ve kavramlar dizini gibi bölümlerle konuyu detaylı ve uygulamaya yönelik bir şekilde sunmaktadır.
Kitabın içeriği tamamen bankacıların pratik gereksinimlere göre belirlenmiş olup, ezber bozan açıklamalarıyla; bankacılıkta fiyatlandırma ve fon yönetimine ilgi duyanlar kadar bankacılık profesyonelleri içinde bir başucu kaynak olma potansiyeli taşımaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
Bankaların Kaynak Yapısı ve Fonlama Stratejileri
Fon Transfer Fiyatlandırılması Sistemleri
Kredi Fiyatlandırmasının Stratejik Çerçevesi ve Maliyet Yapısı
Kredi Fiyatlandırma Modelleri ve Uygulamaları
Tüketici Kredilerinin Fiyatlarını Etkileyen Faktörler
Kredilerde Ödeme Planı Dışına Çıkılan Durumlar
Kredi Geri Ödeme Planlarını Hesaplama Yöntemleri
Gayrinakdi Kredilerin Fiyatlandırılması
Şubeci ve Pazarlamacıya Yönelik Uygulamalı Fiyatlandırma Örnekleri ve Pazarlık Stratejileri
Şube Perspektifinden Fiyatlandırılma ve Verimlilik Anlayışı
Katılım Bankacılığı ve Ticari Bankacılık Karşılaştırması