Fikri Hukukta Eser Sahipliği - Mustafa Ateş
Fikri Hukukta Eser Sahipliği - Mustafa Ateş
% 10 İndirim
90,00
100,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Şubat 2012
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 542
  • Ebat
  • 17x25
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 0
Barkod 9786055336707
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

1909-2001 yılları arasında geçen ömrünün büyük bir kısmını İngiltere’de yaşamış olan Avusturya asıllı ünlü sanat tarihçisi ve eleştirmeni Sir Ernst Hans Josef Gombrich, yarım asırdan fazla süreden beri best seller olan -The Story of Art- (Sanatın Hikâyesi) adlı eserine, dilimizdeki karşılığı -Aslında sanat diye bir şey yoktur; yalnızca sanatçılar vardır- şeklinde olan iki cümlecikle başlıyor. 
Bu tespite katılmamak mümkün müdür? Sanatçılar olmasaydı sanattan veya sanat eserlerinden söz edilebilir miydi? Şairler olmasaydı şiirlerden, bestekârlar olmasaydı mûsikîden söz edilebilir miydi? Çünkü eserden önce müessir, yani eseri var eden gelir. Eser sonuç, müessir sebeptir. Sebep, sonuca takaddüm eder; yani sonuçtan önce vardır. Her eserin mevcudiyeti, onun bir müessir tarafından meydana getirilmiş olmasına bağlıdır. 
Bu yüzden denilebilir ki; fikir ve sanat hukukunda her şeyin başı eser sahibidir, yani eseri meydana getiren kişidir. Fikir ve sanat hukukunun aslî süjesi, esas itibarıyla eseri vücuda getirendir. Bu hukuk alanı, odak noktasında eser sahibi yer aldığı için, eseri meydana getirenlerin hukukudur. 
Ne var ki, bu hukuk alanının merkezinde yer alan bu konu üzerinde ülkemizde bugüne dek yeterince durulduğunu söylemek mümkün değildir. Bu çalışma, sözkonusu ihtiyaçtan doğmuştur. 
Bu kitap, aynı zamanda, fikir ve sanat hukuku sahasında tarafımca monografik mahiyette kaleme alınan üçüncü eser olma özelliğini taşımaktadır. Bu serinin ilkini, fikrî hakların kapsamı ve sınırları bahsi üzerine kaleme alınıp, 2003 yılında yayımlanan kitabımız oluşturmaktadır. İkincisini ise, fikrî haklarda konu unsurunu ele alan -Fikrî Hukukta Eser- adlı çalışmamız teşkil etmektedir. Bu çalışma ise fikrî hukukun -süje- unsuruna hasredilmiş olup, bu kapsamda -eser sahipliği- konusu, tabir yerindeyse -masaya yatırılmakta- ve enine-boyuna incelenmektedir. Kısmet olursa bundan sonraki hedefimiz, fikrî haklara ilişkin hukukî işlemler ile hakların korunması konularını ayrıntılı bir şekilde incelenmektir. 
Eser sahipliği meselesi, giriş bölümü ve dört ana bölümden oluşan kitapta bütün yönleriyle irdelenmeye çalışıldı. Konunun uygulama ve teorik temellerine inilerek tahliline gayret edildi ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunumuzun (FSEK) konuya ilişkin hükümlerinin değerlendirilmesi suretiyle olması gereken hukuk bakımından yapılması gereken somut düzenleme önerilerine yer verildi.

 
  • GİRİŞ
  • GENEL OLARAK ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMI
  •  
  • 1. -ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMININ GENEL TANIMI-3
  • I. -SÖZCÜK OLARAK -ESER SAHİBİ--3
  • II. -BATI DİLLERİNDE VE TÜRKÇEDE -ESER SAHİPLİĞİ- TERİMİ-4
  • A. -Batı Dillerinde-4
  • B. -Türkçede-5
  • 2. -FİKRÎ HUKUK SÜJESİ OLARAK ESER SAHİPLİĞİ-9
  • I. -GENEL OLARAK SÜJE KAVRAMI-9
  • A. -Süjenin Tanımı-9
  • B. -Hukuken Süje Sayılmanın Şartları-10
  • II. -FİKRÎ HUKUKUN SÜJELERİ-12
  • A. -Genel Olarak-12
  • B. -Eser Sahipleri-13
  • C. -Hak Sahipleri-14
  • 3. -ULUSLARARASI VE YABANCI HUKUKTA ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMI-17
  • I. -ULUSLARARASI SÖZLEŞMELERDE ESER SAHİPLİĞİ-17
  • A. -Genel Olarak-17
  • B. -Bern Sözleşmesinde-18
  • C. -Diğer Sözleşmelerde (TRIPs, WTC, UCC)-19
  • D. -Avrupa Birliği Hukukunda-19
  • II. -MUHTELİF ÜLKELERİN HUKUKLARINDA ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMI-21
  • A. -Genel Olarak-21
  • B. -Kıta Avrupası Ülkeleri-22
  • 1. -Genel Olarak-22
  • 2. -İsviçre Hukukunda-23
  • 3. -Fransız Hukukunda-23
  • 4. -Alman Hukukunda-24
  • 5. -Avusturya Hukukunda-25
  • 6. -İtalyan Hukukunda-25
  • 7. -İspanyol Hukukunda-26
  • 8. -Hollanda Hukukunda-26
  • C. -Anglo-Amerikan (Common Law) Ülkelerinde-27
  •  
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • ESER SAHİPLİĞİNİN HUKUKÎ MAHİYETİ
  •  
  • 4. -HUKUKUMUZA GÖRE ESER SAHİPLİĞİNİN MAHİYETİ-31
  • I. -GENEL OLARAK-31
  • II. -ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMININ TANIMI VE UNSURLARI-31
  • A. -Eser Sahipliğinin Tanımı-31
  • B. -Eser Sahipliğinin Unsurları-32
  • III. -ESER İLE SAHİBİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN MAHİYETİ-35
  • A. -Genel Olarak-35
  • B. -Eser Sahibi-Eser İlişkisinin Hukukî Mahiyetine Dair Görüşler-38
  • C. -Türk Hukukundaki Görüşler-40
  • 1. -Genel Olarak-40
  • 2. -Görüşümüz-42
  • 5. -ESER SAHİPLİĞİNE BAĞLANAN HAKLARIN MAHİYETİ-45
  • I. -GENEL OLARAK HAK KAVRAMI-45
  • A. -Tanımı ve Unsurları-45
  • B. -Hakların Çeşitleri-46
  • 1. -Mahiyetlerine Göre Haklar-46
  • 2. -Kullanılmalarına Göre Haklar-48
  • II. -FİKRÎ HAK KAVRAMININ MAHİYETİ-49
  • A. -Fikrî Hakkın Tanımı-49
  • B. -Fikrî Hakkın Konusu-50
  • C. -Fikrî Hakkın İçerdiği Yetkiler-51
  • 1. -Manevî Haklar-51
  • 2. -Malî Haklar-54
  • D. -Fikrî Hakkın Başlıca Özellikleri-55
  • 1. -Herkese Karşı İleri Sürülebilmeleri-55
  • 2. -Doğrudan Hâkimiyet Sağlamaları-56
  • 3. -Sınırlı Sayıda Olmaları ve Tipe Bağlılık-57
  • 4. -Zamanaşımı ve Hak Düşürücü Süreye Tâbi Olmamaları-58
  • 5. -Sınırlı Bir Süre İçin Korunan Haklardan Olmaları-58
  • 6. -Ancak Mevcut Bir Eser Üzerinde Kurulabiliyor Olmaları-59
  • 7. -Hakların Sahibine İnhisarî Yetkiler Bahşediyor Olmaları-60
  • 8. -Gayri Maddî Varlık ve Değerler Üzerinde Kurulabiliyor Olmaları (Soyutluk)-60
  • 9. -İktisabının ve Himayesinin Tescil ve Tevdi Gerektirmemesi-61
  • 10. -Mülkilik ve Tükenme İlkesine Tâbi Olmaları-62
  • 6. -ESER SAHİPLİĞİNİN İKTİSABI, DEVRİ VE İNTİKALİ-63
  • I. -ESER SAHİPLİĞİNİN İKTİSABI (KAZANILMASI)-63
  • A. -Genel Olarak-63
  • B. -Aslen İktisap-64
  • 1. -Genel Olarak Hakların Aslen İktisabı-64
  • 2. -Eser Sahipliğinin Aslen İktisabı-65
  • a)-Genel olarak-65
  • b)-Eser sahipliğinin maddî fiil ile aslen iktisabının özellikleri-68
  • (i)-Maddî fiilin bir insan davranışı şeklinde tezahür etmesi gereği-68
  • (ii)-Hakkın doğumu ve kazanılması için irade beyanına gerek olmaması-68
  • (iii)-Hakkın doğumu ve iktisabı için tescil ve tevdiin gereksiz oluşu-69
  • (iv)-Eser sahipliğinin kazanılmasında temsil ilişkisinin uygulanamayacağı-70
  • C. -Devren İktisap-71
  • 1. -Genel Olarak Hakların Devren İktisabı-71
  • 2. -Eser Sahipliği Devren Kazanılabilir mi?-73
  • II. -ESER SAHİPLİĞİNİN DEVRİ VE İNTİKALİ-74
  • A. -Eser Sahipliğinin Devri-74
  • B. -Eser Sahipliğinin İntikali-75
  • 7. -ESER SAHİPLİĞİNİN KAYBI (SONA ERMESİ)-77
  • I. -GENEL OLARAK-77
  • II. -ESER SAHİPLİĞİNİN KAYBI-78
  • A. -Genel Olarak-78
  • B. -Eser Sahipliğinin Mutlak Kaybı-79
  • 1. -Eser Sahibinin Kişiliğinin Sona Ermesi Hâli-79
  • 2. -Eserin -Eser- Niteliğini Kaybetmesi Hâli-79
  • C. -Eser Sahipliğinin İradî ve İrade Dışı Kaybı-80
  • 1. -İradî Kayıp-80
  • 2. -İrade Dışı Kayıp-82
  • III. -ESER SAHİPLİĞİ KAYBININ SONUÇLARI-82
  • A. -Manevî Haklar Bakımından Sonuçlar-82
  • 1. -Genel Olarak-82
  • 2. -Eser Sahipliği Kaybının Manevî Haklara Etkisi-84
  • 3. -Eser Sahipliğinin Kaybından Sonra Manevî Hakların Kullanılması-86
  • a)-Genel olarak-86
  • b)-Kullanılabilecek manevî haklar-87
  • c)-Hakları kullanabilecek olan kişiler-95
  • (i)-Vasiyeti tenfiz memuru-96
  • (ii)-Eser sahibinin eşi, çocukları, ana-babası, mansup mirasçıları ve kardeşleri-97
  • (iii)-Malî hak sahipleri-99
  • (iv)-Kültür ve Turizm Bakanlığı-101
  • d)-Hakların kullanabileceği süreler-103
  • B. -Malî Haklar Bakımından Sonuçlar-104
  • 1. -Genel Olarak-104
  • 2. -Miras Açıldığında Üçüncü Kişilerin Uhdesinde Bulunan Malî Hakların Durumu-107
  • a)-Devredilmiş haklar bakımından-108
  • b)-Devredilmiş kullanma yetkileri (ruhsat-lisans) bakımından-110
  • 8. -ESER SAHİPLİĞİNİN BENZERİ MÜESSESELERLE KARŞILAŞTIRILMASI-111
  • I. -GENEL OLARAK-111
  • II. -FİKRÎ HUKUKTAKİ DİĞER HAK SÜJELİKLERİ İLE KARŞILAŞTIRMA-111
  • A. -Eser Sahipliği ve Malî Hak Sahipliği-111
  • B. -Eser Sahipliği ve Bağlantılı Hak Sahipliği-114
  • III. -ŞAHSIN HUKUKUNDAKİ HAK SÜJELİĞİ (KİŞİ) İLE KARŞILAŞTIRMA-117
  • IV. -EŞYA HUKUKUNDAKİ HAK SÜJELİKLERİ İLE KARŞILAŞTIRMA-124
  • A. -Eser Sahipliği ve Zilyetlik-124
  • B. -Eser Sahipliği ve Mülkiyet Hakkı Sahipliği (Malik)-127
  • C. -Bir Eserin Aynı Zamanda Mülkiyet Hakkına Konu Olması-130
  •  
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • ESER SAHİPLİĞİNİN TÜRLERİ
  •  
  • 9. -GENEL OLARAK-135
  • 10. -GERÇEK ESER SAHİPLİĞİ GERÇEK OLMAYAN ESER SAHİPLİĞİ-137
  • I. -GENEL OLARAK-137
  • II. -GERÇEK ESER SAHİPLİĞİ-138
  • III. -GERÇEK OLMAYAN ESER SAHİPLİĞİ-140
  • A. -Genel Olarak-140
  • B. -Zahirî Eser Sahipliği (Ghostwriting)-140
  • 1. -Genel Olarak-140
  • 2. -Tarafların İradesine Dayanan Zahirî Eser Sahipliği-141
  • 3. -Taraf İradesine Dayanmayan Zahirî Eser Sahipliği-147
  • C. -Farazî Eser Sahipliği-148
  • D. -Kimsesiz Eserler (Orphan Works)-152
  • 11. -ASIL ESER SAHİPLİĞİ İŞLENME VE DERLEME ESER SAHİPLİĞİ-165
  • I. -GENEL OLARAK-165
  • II. -ASIL ESER SAHİPLİĞİ-166
  • III. -İŞLENME VE DERLEME ESER SAHİPLİĞİ-167
  • A. -İşlenme Eser Sahipliği-167
  • B. -Derleme Eser Sahipliği-170
  • 1. -Genel Olarak Derleme Kavramı-170
  • 2. -Derleme Eser Sahipliği-172
  • C. -İşlenme ve Derleme Eser Sahipliğinin Hükümleri-174
  • 1. -Hakların Kullanılması Bakımından-174
  • 2. -Hakların Korunması Bakımından-180
  • 3. -Koruma Süreleri Bakımından-182
  • 12. -TEK KİŞİNİN ESER SAHİPLİĞİ BİRDEN ÇOK KİŞİNİN ESER SAHİPLİĞİ-185
  • I. -GENEL OLARAK-185
  • A. -Tek Kişinin Eser Sahipliği-186
  • B. -Birden Çok Kişinin Eser Sahipliği-188
  • II. -ORTAK ESER SAHİPLİĞİ (ESER ORTAKLIĞI)-190
  • A. -Kavramın Tanımı-190
  • B. -Ortak Eser Sahipliğinin Unsurları-192
  • 1. -Eseri Meydana Getirenlerin Birden Fazla Olması-192
  • 2. -Ortak Eseri Oluşturan Kısımların Münferiden Meydana Getirilmiş Olması-193
  • 3. -Ortak Eseri Oluşturan Kısımların İradî Olarak Bir Araya Getirilmiş Olması-194
  • 4. -Eserin Kısımlara Ayrılabilir Olması-195
  • C. -Ortak Eser Sahipliğinin Derleme Eser Sahipliğinden Farkı-196
  • D. -Ortak Eser Sahipliğinin Hüküm ve Sonuçları-198
  • 1. -Genel Olarak-198
  • 2. -Hakların Kullanılması Bakımından-199
  • 3. -Hakların Korunması Bakımından-200
  • 4. -Koruma Süreleri Bakımından-201
  • E. -Ortak Eser Sahipliğinin Sona Ermesi-202
  • III. -BİRLİKTE ESER SAHİPLİĞİ (ESER SAHİPLERİ BİRLİĞİ)-204
  • A. -Genel Olarak-204
  • B. -Kavramın Tanımı-204
  • C. -Birlikte Eser Sahipliğinin Unsurları-206
  • 1. -Eser Sahiplerinin Sayısı Birden Fazla Olmalı-206
  • 2. -Eser Sahipleri Birlikte Bir Eser Meydana Getirmeli-206
  • 3. -Eser Sahiplerinin Katkısı -Fikrî Emek- Niteliğini Taşımalı-208
  • 4. -Birlikte Meydana Getirilen Eser Bir Bütün Oluşturmalı-211
  • D. -Ortak Eser ve Derleme Eser Sahipliklerinden Farkı-213
  • E. -Birlikte Eser Sahipliğinin Türleri-213
  • F. -Birlikte Eser Sahipliğinin Hüküm ve Sonuçları-215
  • 1. -Genel Olarak-215
  • 2. -Hakların Kullanılması Bakımından-217
  • 3. -Hakların Korunması Bakımından-219
  • 4. -Koruma Süreleri Bakımından-220
  • 5. -Hakların Eser Sahiplerini Bir Araya Getirenlerce Kullanılması (FSEK 10/4)-221
  • G. -Birlikte Eser Sahipliğinin Sona Ermesi-224
  • 1. -Sona Erme Sebepleri-224
  • 2. -Eser Tamamlanmadan veya Alenileşmeden Önce Sahiplerinden Birinin Ölümü-226
  • 3. -Eserin Alenileşmesinden Sonra Sahiplerinden Birinin Ölümü-229
  • 4. -Kısıtlanma, İflas ve Cebri İcranın Eser Sahipleri Birliğine Etkisi-230
  • 13. -ESER ÇEŞİTLERİNE GÖRE ESER SAHİPLİĞİ-233
  • I. -GENEL OLARAK-233
  • II. -İLİM VE EDEBİYAT ESERİ SAHİPLİĞİ-234
  • A. -Genel Olarak-234
  • B. -Yazılı İlim ve Edebiyat Eseri Sahipliği-236
  • C. -Sözlü İlim ve Edebiyat Eseri Sahipliği-237
  • D. -Bilgisayar Programı Üzerindeki Eser Sahipliği-237
  • E. -Dramatik (Sahne) Eser Sahipliği-239
  • F. -Görsel Olarak İfade Olunan İlim ve Edebiyat Eserleri-242
  • III. -MÛSİKÎ ESERİ SAHİPLİĞİ-243
  • A. -Genel Olarak-243
  • B. -Mûsikî İşlemelerinde Sahiplik-245
  • C. -Mûsikîde Ortak veya Birlikte Eser Sahipliği-246
  • D. -Mûsikî Klipleri ve Müzikli Danslarda Eser Sahipliği-247
  • E. -Dijital Teknoloji Ürünü Mûsikîde Eser Sahipliği-247
  • IV. -GÜZEL SANAT ESERİ SAHİPLİĞİ-249
  • A. -Genel Olarak-249
  • B. -Tablo, Resim, Desen vb Eserlerde Sahiplik-249
  • C. -Heykelcik Sanatında Eser Sahipliği-250
  • D. -Mimarlık Eserlerinde Eser Sahipliği-250
  • E. -Elişi, Küçük Sanat, Süsleme İşleriyle Tekstil ve Moda Tasarımlarında Eser Sahipliği-251
  • F. -Fotografik Eserler ve Slâytlarda (Md. 4/5) Eser Sahipliği-252
  • G. -Grafik Eserlerde (Md. 4/6) Eser Sahipliği-253
  • H. -Karikatürlerde Eser Sahipliği-253
  • İ. -Tiplemelerde Eser Sahipliği-254
  • V. -SİNEMA ESERİ ESER SAHİPLİĞİ-256
  • A. -Genel Olarak-256
  • B. -Sinema Eseri Sahipliği Sistemleri ve Yabancı Hukukta Durum-259
  • 1. -Sistemler-259
  • 2. -Yabancı Hukukta Sinema Eseri Sahipliği-260
  • a)-Kıta Avrupası ülkelerinde-260
  • b)-Anglo-Sakson (İngiliz) sisteminde-263
  • c)-AB Hukuk sisteminde-264
  • C. -Sinema Eseri Sahipliğinin Türk Hukukunda Düzenlenişi-266
  • 1. -Tarihçe-266
  • 2. -Sinema Eseri Sahipliğinin Hukukî Mahiyeti-268
  • 3. -Sinema Eserinin Birlikte Sahipleri-269
  • 4. -Filme Katkıda Bulunan Diğer Kişilerin Durumu-272
  • 5. -Mevcut Edebiyat ve Müzik Eserlerinin Sinemaya Uyarlanması-274
  • 6. -Yapımcının Durumu-275
  • 7. -1995 Yılından Önce Yapılan Eserlerde Sahiplik Meselesi-277
  •  
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
  • İŞGÖRME İLİŞKİLERİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLENESERLERDE ESER SAHİPLİĞİ MESELESİ
  •  
  • 14. -İŞGÖRME İLİŞKİSİ KAVRAMININ MAHİYETİ, YABANCI HUKUKTAKİ YERİ VE HUKUKUMUZDAKİ KISA TARİHÇESİ-283
  • I. -GENEL OLARAK-283
  • II. -İŞGÖRME İLİŞKİSİ KAVRAMI-285
  • III. -İŞGÖRME İLİŞKİSİ KURAN HUKUKÎ İŞLEMLERİN ÇEŞİTLERİ-286
  • IV. -YABANCI HUKUKTAKİ DURUM-287
  • A. -Anglo-Amerikan Hukukunda-288
  • B. -Fransız Hukukunda-289
  • C. -Alman Hukukunda-290
  • D. -İsviçre Hukukunda-291
  • E. -İtalyan Hukukunda-292
  • F. -Avrupa Birliği Hukukunda-293
  • V. -KONUNUN HUKUKUMUZDAKİ GELİŞİMİNE DAİR KISA TARİHÇE-294
  • A. -Genel Açıklama-294
  • B. -Hakk-ı Telif Kanununda-294
  • C. -1995 Yılına Kadar FSEK’te-295
  • D. -1995 Yılından Sonra FSEK’te-297
  • 1. -4110 Sayılı Kanunla 1995 Yılında Yapılan Değişiklikler-297
  • 2. -4630 Sayılı Kanunla 2001 Yılında Yapılan Değişiklikler ve Sonrası-299
  • 15. -İSTİHDAM İLİŞKİLERİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESERLERDE ESER SAHİPLİĞİ-303
  • I. -İSTİHDAM İLİŞKİSİ KAVRAMININ MANA VE MAHİYETİ-303
  • A. -Genel Olarak-303
  • B. -İstihdam İlişkisi Kavramının Tanımı-306
  • C. -FSEK 18/2 Kapsamındaki İstihdam İlişkilerinin Mahiyeti-307
  • II. -ÖZEL HUKUK KAYNAKLI İSTİHDAM İLİŞKİLERİ (HİZMET-İŞ SÖZLEŞMESİ)-310
  • A. -Genel Olarak-310
  • B. -Hizmet/İş Sözleşmesinin Tanımı ve Unsurları-311
  • C. -Hizmet/İş Sözleşmesinin Diğer İşgörme Akitlerinden Farklılıkları-313
  • III. -FSEK 18/2’YE GÖRE İSTİHDAM İLİŞKİSİNİN SÜJELERİ-316
  • A. -Genel Olarak-316
  • B. -İstihdam Edilenler-316
  • 1. -Memur-317
  • 2. -İşçi-318
  • 3. -Hizmetli-321
  • C. -İstihdam Edenler-325
  • 1. -Memur İstihdam Edenler (Tâyin Edenler)-325
  • 2. -İşçi İstihdam Edenler (İşverenler)-327
  • 3. -Hizmetli İstihdam Edenler (Çalıştıranlar)-329
  • D. -Tüzel Kişiler ve Tüzel Kişilerin Organları-330
  • IV. -FSEK 18/2 KAPSAMINDA ESER SAHİPLİĞİ-333
  • A. -Genel Olarak-333
  • B. -İstihdam Edilenlerin Eser Sahipliği-334
  • C. -İstihdam Edenlerin Eser Sahipliği-335
  • 1. -Genel Olarak-335
  • 2. -Gerçek Olmayan (Zahirî ve Farazî) Eser Sahipliği-336
  • 3. -Gerçek Eser Sahipliği-339
  • V. -FSEK 18/2’YE GÖRE HAK SAHİPLİĞİ VE HAKLARIN KULLANILMASI-343
  • A. -Hak Sahipliği-343
  • B. -Hakların Kullanılması-346
  • 1. -Kullanmanın Hukukî Mahiyeti-346
  • 2. -Kullanmanın Kapsamı-359
  • a)-Malî hakların kullanılması-359
  • b)-Manevî hakların kullanılması-363
  • 3. -Hakların İstihdam Edenlerce Kullanılma Şartları-367
  • a)-Genel olarak-367
  • b)-Taraflar arasında bir istihdam ilişkisi veya tüzel kişi-organ münasebeti olmalı-368
  • c)-Eser işin görülmesi sırasında meydana getirilmeli-372
  • d)-Sözleşme veya işin mahiyetinden hakların eser sahibince kullanılacağı sonucu çıkmamalı-376
  • VI. -FSEK MADDE 18 İÇİN ELEŞTİRİLER VE ÖNERİLER-379
  • A. -Eleştiriler-379
  • B. -Öneriler-381
  • 1. -Birinci Alternatif-382
  • 2. -İkinci Alternatif-384
  • 16. -İSTİSNA (ESER), YAYIM (NEŞİR) VE VEKÂLET SÖZLEŞMELERİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESERLERDE ESER SAHİPLİĞİ-387
  • I. -GENEL OLARAK-387
  • II. -İSTİSNA (ESER) SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESER-390
  • A. -Genel Olarak İstisna Sözleşmesiyle Kurulan İlişkinin Mahiyeti-390
  • B. -İstisna Sözleşmesi Kapsamında Meydana Getirilen Eserin Sahipliği ve Hakların Kullanılması-396
  • 1. -Eser Sahipliği-396
  • 2. -Hakların Kullanılması-399
  • III. -YAYIM (NEŞİR) SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRLEN ESER-407
  • A. -Yayım Sözleşmesiyle Kurulan İlişkinin Mahiyeti-407
  • B. -Yayım Sözleşmesi Kapsamında Meydana Getirilen Eserin Sahipliği ve Hakların Kullanılması-412
  • 1. -Eser Sahipliği-412
  • 2. -Hakların Kullanılması-415
  • IV. -VEKÂLET SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESER-420
  • A. -Genel Olarak Vekâlet Sözleşmesiyle Kurulan İlişkinin Mahiyeti-420
  • B. -Vekâlet Kapsamında Yaratılan Eserin Sahipliği ve Hakların Kullanılması-423
  • 1. -Eser Sahipliği-423
  • 2. -Hakların Sahipliği ve Kullanılması-425
  •  
  • DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
  • ESER SAHİPLİĞİNİN İSPATI VE TESPİTİ
  •  
  • 17. -GENEL OLARAK-431
  • 18. -ESER SAHİPLİĞİ KARİNELERİ-435
  • I. -KARİNE KAVRAMI VE FSEK’TE YER ALAN KARİNELER-435
  • A. -Karine Kavramı-435
  • B. -FSEK’teki Karinler-436
  • II. -SAHİBİNİN ADI BELİRTİLEN ESERLERDE KARİNE-437
  • A. -Genel Olarak-437
  • B. -Yayımlanmış Eserler ve Güzel Sanat Eserleri Bakımından-438
  • 1. -Eserin Yayımlanmış Olması-439
  • 2. -Eser Sahibinin Adı veya Tanınmış Müstearının Eserde Belirtilmiş Olması-441
  • a)-Ad ve tanınmış müstear ad kavramlarının mahiyeti-441
  • b)-Adın belirtilme şekli-442
  • C. -Temsil Yoluyla Kamuya Sunulan Eserler Bakımından-444
  • 1. -Hükmün Analizi-444
  • 2. -Eleştiri ve Fıkrada Tâdilat Önerisi-448
  • D. -Karinenin İşlevi-450
  • III. -SAHİBİNİN ADI BELİRTİLMEYEN ESERLERDE KARİNE-452
  • A. -Genel Olarak-452
  • B. -Karinenin Uygulama Şartları-453
  • 1. -Eserin Kamuya Sunulmuş (Alenileşmiş) Olması-453
  • 2. -Eser Sahibinin 11 inci Maddeye Göre Belli Olmaması-454
  • C. -Karinenin Hüküm ve Sonuçları-456
  • 1. -Hakları Kullanacak Kişiler Bakımından-456
  • 2. -Kullanılabilecek Haklar Bakımından-459
  • 3. -Asıl Eser Sahibi ile Farazî Eser Sahipleri Arasındaki İlişkiler Bakımından-462
  • D. -FSEK 12 nci Maddenin Eleştirisi ve Bir Değişiklik Önerisi-464
  • 19. -ESER SAHİPLİĞİNİN TESPİTİ DAVASI-469
  • I. -GENEL OLARAK TESPİT DAVALARI-469
  • II. -ESER SAHİPLİĞİNİN TESPİTİ DAVASININ HUKUKİ MAHİYETİ-472
  • III. -ESER SAHİPLİĞİNİN TESPİTİ DAVASININ AÇILABİLECEĞİ HÂLLER-474
  • A. -Eserin Kimin Tarafından Vücuda Getirildiğinin İhtilaflı Olması Hâli-474
  • B. -Bir Kimsenin Eserin Sahibi Olduğu İddiasında Bulunması Hâli-475
  • IV. -TESPİT DAVASI AÇILIP AÇILAMAYACAĞI TARTIŞMALI HÂLLER-477
  • A. -Genel Olarak-477
  • B. -İntihâl Hâlinde-477
  • C. -Eser Sahibi Olmadığını İddia Eden Yönünden (Droit de non Paternite)-481
  • V. -DAVAYA İLİŞKİN USÛL-483
  • A. -Davanın Tarafları-483
  • 1. -Genel Olarak-483
  • 2. -Davacı-484
  • a)-Eserin hakikî sahibi-484
  • b)-Eser sahibinin yakınları-485
  • c)-Malî hak sahipleri-485
  • d)-Devletin dava açma yetkisi-487
  • 3. -Davalı-488
  • B. -Görevli ve Yetkili Mahkeme-490
  • C. -İspat Külfeti-492
  • D. -Davanın Sonucu-495
  •  
  • YARGI İÇTİHATLARI CETVELİ-497
  • KAYNAKÇA-499
  • YAZARIN YAYIMLANMIŞ ESERLERİ-507
  • KAVRAM DİZİNİ-511
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.7 TL 95 TL
32.42 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
46.27 TL 93 TL
31.44 TL 94 TL
24.05 TL 96 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.59 TL 95 TL
31.91 TL 96 TL
24.46 TL 98 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.67 TL 95 TL
32.43 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.57 TL 95 TL
32.31 TL 97 TL
24.76 TL 99 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Yargıtay Kararları Işığında Önalım Hakkı Sorularla - Ahmet Durap
% 10
345,00
310,50
Noterlik Genel Esaslar - Esat Demirciler
% 10
425,00
382,50
4857 Sayılı İş Kanununda Kadın İşçiler Cinsiyet Ayrımı ve Eşitlik İlkesi - Merve Kaftan Yılmaz
% 10
290,00
261,00
Avrupa Birliği Hukuku Kapsamında Gümrük Birliği ve Vize - Yavuz Selim Sarıibrahimoğlu
% 10
275,00
247,50
Farklı Hukuk Disiplinleri Gözüyle Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, Nuray Ekşi, Gonca Dardeniz, Mert Ülgen
% 10
249,50
224,55
Gayrimenkul Vergi Hukuku - Fazıl Aydın
% 10
290,00
261,00
Devreli Tatil Sistemleri - Etem Saba Özmen, Şimal Melike Tol
% 10
555,00
499,50
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00
Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu Başkanı Haksız-Eşitsiz Uygulaması - Hamdi Korkmaz
340,00
340,00