Recaizade Mahmut Ekrem Bütün Eserleri-4 Piyesler - Recaizade Mahmut Ekrem
Recaizade Mahmut Ekrem Bütün Eserleri-4 Piyesler - Recaizade Mahmut Ekrem
% 5 İndirim
432,25
455,00
  • Baskı Tarihi
  • Temmuz 2020
  • Baskı Sayısı
  • 1. Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 312
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Satış Adedi 0
Barkod 9786057858290
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları
Piyesler, Afife Anjelik, Atala, Vuslat, Havada Çarpışan Sesler, Çok Bilen Çok Yanılır - Recaizade Mahmut Ekrem

Recaîzade Mahmut Ekrem’in “Bütün Eserleri”nin dördüncü cildi, onun piyeslerini içeriyor. Edebî hayatında şiirin ardından en çok eser verdiği tür tiyatro olan Recaîzade Ekrem’in dört piyesi vardır. Bunlar Afife Anjelik (1870), Atala (1873), Vuslat (1874) ve Çok Bilen Çok Yanılır (1916) adlarını taşıyor. Afife Anjelik’in yayım tarihi, Recaîzade Ekrem’in edebî faaliyete tiyatro ile baş­ladığını göstermektedir. Dolayısıyla, kronolojik bakımdan şiirden daha önce olsa da onun kurmaca külliyatındaki niceliksel öncelik şiire aittir. Üstelik, o, birkaç yıl içinde yazıp yayımladığı oyunlarının ardından yönünü şiire çevire­cek ve o türdeki eserleriyle ün kazanacaktır. Hazırladığımız külliyatın düzen­lemesini yaparken tiyatroyu bu gerekçeyle dördüncü cilde bırakmayı tercih ettik.
 
Recaîzade Ekrem’in piyeslerini kaynakları açısından iki gruba ayırmak mümkündür. İlk iki oyunu, batılı; son ikisi ise yerli özellikler taşır. Belki ikin­ci grubu da kendi içinde ayırabiliriz; çünkü, Vuslat, bütünüyle İstanbul mer­kezliyken, Çok Bilen Çok Yanılır, daha doğudan, ortadoğu coğrafyasında te­mel bulmuş Binbir Gündüz Hikâyeleri’nden güçlü esintiler taşımaktadır. Bu ayrıştırmadan, Recaîzade Ekrem’in, tiyatro türündeki eserlerinde yabancı/ batı kökenli bir beslenmeden yerli/ doğulu bir temele yöneldiğini belirtmek mümkündür. Yerele dönüş, tiyatrolarının diline de yansımıştır. Yazar, birkaç yıl içinde art arda kaleme aldığı bu oyunlarda giderek sadeleşen ve hatta halk ağzına yakınlaşan bir dil kullanmıştır. Bu noktada aykırı bir durumun varlı­ğı dikkat çekiyor. Piyes yazarı Ekrem, batılı metinlerden doğulu kaynaklara dönerken; şair Ekrem ise yerli, doğulu bir noktadan batılı bir estetik/ poetik anlayışa ulaşmıştır. Piyes yazarı Recaîzade Ekrem, 1870 yılında ilk oyununu tamamen yabancı bir kurmaca ortamda örerken aynı sırada yazdığı şiirleri sa­dece bir yıl sonra, Nağme-i Seher adlı ilk kitabında, tam bir Divan şairi edasıyla “tedvin” edecektir.
 
Recîzade Ekrem’in piyesleri, içinde benim de bulunduğum bir ekip ta­rafından hazırlanan ve sadece kurmaca eserlerle sınırlı kalan ilk külliyatın içinde de yer bularak yayımlanmıştı (Bütün Eserleri, C.1, haz. İsmail Parlatır, Nurullah Çetin, Hakan Sazyek, MEB Yayınları, İstanbul, 1997). Yeni külliyatı hazırlarken bizzat özgün metinleri temel aldığımızı belirtmek isteriz. Bu bağ­lamda ilk külliyatla da karşılaştırma yaparak kimi eksiklikleri ve birkaç yanlış okumayı da giderme imkânı bulduk.
 
Recaîzade Ekrem’in, şiir kitaplarındaki görsellik titizliğini oyunlarında bulmak güç. Bunda onların basıldığı onyılın teknik imkânlarının büyük rolü olsa gerek. Dolayısıyla, bir sonraki onyılda biraz daha yetkinleşen basım ge­reçlerinin söz gelimi Zemzemelere nasıl yansıdığını biliyoruz. Oysa piyesleri sıradan bir mizanpajla ve değişik sayfa düzeniyle basılmış. Biz de onların ilk basımlarındaki özgün biçim özelliklerini koruduk. Bir başka deyişle, oyunlar arasında sayfa düzeni bakımından farklılık olması, özgün metinlerin sayfa dü­zenine sadık kalma tutumumuzdan kaynaklanmaktadır. Ancak, metinlerdeki imlâ işaretleri üzerinde az da olsa tasarrufta bulunmak zorunda kaldık.
 
Recaîzade Mahmut Ekrem külliyatının bu cildini, bir önceki ciltten yak­laşık bir yıl sonra çıkarabiliyor olmamız -bilinen ve bilinmeyen koşullar al­tında- mutluluk verici. İzleyen ciltte Üstad’ın hikâyeleri ve romanı; altıncı ciltte çevirileri, makaleleri ve mektupları yer alacak. Külliyatın son cildi, Ta­lim-i Edebiyat’ı barındıracak. Hayatın da bu plânımızı destekleyeceğini ümit ediyoruz.

 
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
229.12 TL 458 TL
155.72 TL 467 TL
119.21 TL 477 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
222.24 TL 444 TL
151.01 TL 453 TL
115.51 TL 462 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
228.56 TL 457 TL
153.28 TL 460 TL
117.46 TL 470 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
228.97 TL 458 TL
155.73 TL 467 TL
119.21 TL 477 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
228.97 TL 458 TL
155.95 TL 468 TL
119.21 TL 477 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Resim Adlandırma Testi - A. Müge Tunçer, Esra Başol, İlknur Maviş
495,00
445,50
% 10 İndirim
Sözcük Düzeyi İşitsel Anlama Testi (SİAT) - İlknur Maviş, Merve Karabatak Sundet, A. Müge Tunçer
350,00
315,00
% 10 İndirim
Konuşma Yolculuğum - Mehbube Tuncer
450,00
405,00
% 10 İndirim
Euthyphron Dindarlık Üzerine - Platon
165,00
148,50
% 10 İndirim
Edebiyat ve Çocukluk - Funda Kızıler Emer, İnci Aras
275,00
247,50
% 10 İndirim
Edebiyat ve Çocukluk - Funda Kızıler Emer, İnci Aras
275,00
247,50
% 10 İndirim
Kitapçının Büyülü Serüveni ve Parıldayan Öyküler - Ömürden Kavas, Muhammed Dönmez
95,00
76,00
% 20 İndirim
Dinsel İdeoloji ve Gönüllü Kulluk - Alaeddin Şenel
245,00
220,50
% 10 İndirim
Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi 3 - Alaeddin Şenel
295,00
265,50
% 10 İndirim
Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi 2 - Alaeddin Şenel
295,00
265,50
% 10 İndirim
Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi 1 - Alaeddin Şenel
295,00
265,50
% 10 İndirim
Küçük Bilim İnsanın Uzay Yolculuğu - Nail Çiftçi
125,00
87,50
% 30 İndirim
Küçük Bilim İnsanın İnsan Yolculuğu - Nail Çiftçi
125,00
87,50
% 30 İndirim
Küçük Bilim İnsanın Dünya Yolculuğu - Nail Çiftçi
125,00
87,50
% 30 İndirim
Ateşten Asa - Muhammed Dönmez
55,00
38,50
% 30 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.