Türkiye'de Yerel Yönetimlerin Denetimi - Feyzullah Ünal
Türkiye'de Yerel Yönetimlerin Denetimi - Feyzullah Ünal
% 15 İndirim
29,75
35,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • 2014
  • Baskı Sayısı
  • 2. Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 240
  • Ebat
  • 16 x 24
  • Cilt
  • --
Yayınevi Savaş Yayınevi
Satış Adedi 12
Stok Sayısı 0
Barkod 9786055343460
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları
Türkiye'de Yerel Yönetimlerin Denetimi Ve Yerel Yönetim Ombudsmanı - Feyzullah Ünal

Son yıllarda dünyada her alanda yaşanan hızlı gelişmeler, kamu yönetimi alanında da etkisini açıkça göstermekte, yönetilenlerin kamu yönetimi anlayışında ve kamu yönetiminden beklentilerinde belirgin değişimler gözlenmektedir.

 Yönetilenler, kamu yönetiminin ve kamu yönetimi içinde yer alan unsurların sunduğu hizmetlerin, nicelik ve nitelik olarak ihtiyaçlarını etkin ve verimli şekilde karşılamasını ve bunun sürekliliğini talep etmektedir. Türkiye’de kamu yönetiminin önemli unsurlarından birisi olan ve son dönemde yetki ve görevleri daha da artırılan yerel yönetimlerin, etkin ve verimli hizmet üretebilmesi, halkın bu hizmetlerden duyduğu memnuniyetin artırılabilmesi için etkili şekilde denetlenmeleri gerekmektedir.

  Türkiye’de yerel yönetimler, çeşitli şekillerde ve farklı kuruluşlarca sürekli denetlenmelerine rağmen denetimlerinde ortaya çıkan sorunların asılamadığı, mevcut denetim mekanizmalarının halkı kötü yönetime karsı korumada çaresiz kaldığı görülmektedir. Bu bağlamda, yönetimi sürekli olarak denetleyen, halkı kötü yönetime karsı koruyan ve yönetimin iyileştirilmesine katkı sağlayarak birçok ülkede başarılı şekillerde uygulama alanı bulan ombudsmanlık kurumunun, Türkiye’de yerel yönetimler düzeyinde de oluşturulması birçok yönden olumlu katkılar sağlayabilir.

  Bu çalışmada, Türkiye’de yerel yönetimlerin denetimi ve bu denetim içerisinde yerel yönetim ombudsmanının nasıl bir konumda olabileceği konusu ayrıntılı bir şekilde incelenmektedir. Çalışmada, Türkiye’de yerel yönetimlerin denetiminde ortaya çıkan sorunların çözümünde ve yönetimin iyileştirilmesinde oluşturulabilecek bir yerel yönetim ombudsmanının uygulanabilirliliği ve sağlayabileceği katkıların ortaya konulması amaçlanmaktadır.

Bu amaçla yapılan çalışma, geleneksel yapılarını koruyan köy idareleri kapsam dışında olmak üzere, Türkiye’de yerel yönetimlerin denetiminde mevcut denetim mekanizmalarının isleyişi ve bu işleyişte ortaya çıkan yetersizliklerin giderilmesinde kurumu uygulayan ülkelerden uygun örnekler de verilerek yerel yönetim ombudsmanının sağlayabileceği katkıları belirlemeye yönelik kuramsal bir çalışmadır. Çalışma, ombudsmanlık kurumu hakkında daha detaylı ve tanıtıcı bilgilerin elde edilmesinde, Türkiye’de oluşturulabilecek yerel yönetim ombudsmanı için uygun bir modelin belirlenmesinde önemli katkılarda bulunabilecektir.

  Çalışmanın birinci bölümünde, Türkiye’de yerel yönetimlerin denetimi, teori ve mevcut uygulaması açısından geniş şekilde ele alınmaktadır. Bu bölümde, denetimin kavramsal çerçevesi ortaya konularak, Türkiye’de yerel yönetimlerin denetlenme şekilleri, denetimi gerçekleştiren organlara göre ayrıntılarıyla incelenmektedir.

  İkinci bölümde, ombudsmanlık kurumunun ortaya çıkısı ile tarihi gelişim süreci ve ombudsman türleri ele alınarak, yerel yönetim ombudsmanının işlevleri ve işleyişi, ombudsmanlık kurumunun genel özellikleri de dikkate alınarak incelenmektedir. Ombudsmanlık kurumu, bağımsız ve tarafsız olması yanında kolay, masrafsız ve hızlı isleyen yapısı ile, uygulandığı ülkelerde yönetimi etkin ve verimli şekilde denetlemekte ve yönetimin iyileştirilmesine önemli katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda, Türkiye’de oluşturulacak bir yerel yönetim ombudsmanı için, üniter bir yönetim sistemine sahip ve yerel yönetimlerine geleneksel olarak önem veren, yerel yönetim ombudsmanını başarılı bir şekilde uygulayan İngiltere’nin yerel yönetim ombudsmanı uygulaması, diğer ülkelere göre daha detaylı şekilde ele alınmakta ve incelenmektedir.

  Üçüncü bölümde, yerel yönetim ombudsmanının Türkiye’de uygulanabilirliği ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Türkiye’de ombudsmanlık kurumu ve yerel yönetim ombudsmanı oluşturma amacıyla yapılan çalışmalar ele alınmakta ve Türkiye’de oluşturulacak yerel yönetim ombudsmanının, yabancı ülke uygulamaları da dikkate alınarak nasıl bir yapıya ve işleve sahip olması gerektiği ile ilgili olarak öneriler getirilmektedir. Çalışmanın sonuç kısmında, Türkiye’de yerel yönetimler için oluşturulacak bir yerel yönetim ombudsmanı, uygun yasal düzenlemelerin yapılması durumunda, yerel yönetimlerin denetiminde ortaya çıkan sorunların çözülmesine önemli katkılar sağlayabileceği, yerel yönetimlerde yönetimin iyileştirilmesinde büyük rol oynayacağı, kötü yönetim uygulamalarının azalmasında ve halkın hizmet memnuniyetinin artmasında olumlu rolünün olabileceği hususunda öngörülerde bulunulmaktadır. Türkiye’de yerel yönetim ombudsmanı oluşturmadan önce, kurumun kamuoyuna iyi bir şekilde tanıtılarak benimsetilmesinin, Türkiye’nin yerel yönetim sistemine ve halkın beklentilerine uygun bir modelin oluşturulmasının gerektiği vurgulanmaktadır.

  Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Denetimini ve Yerel Yönetim Ombudsmanı konusunu doktora tezi olarak seçip çalışmamı öneren, tezin yazılması ve son seklini almasına kadar geçen süreç içerisinde yardımlarını esirgemeyen danışmanım Prof. Dr. Burhan AYKAÇ hocama ve eleştirileri ile çalışmanın son halini almasına katkı sağlayan ve tezimi oybirliğiyle kabul eden jüri üyeleri Prof. Dr. Eyüb G. İSBİR, Prof. Dr. Kemal GÖRMEZ, Prof.
Dr. Zehra ODYAKMAZ ve Prof. Dr. Ayşegül MENGİ hocalarıma saygı ve içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum. Bu çalışmamı yayınlayıp günışığına çıkaran değerli Editör arkadaşım Kenan Mehmet EKİCİ’ye ve Savaş Yayınevi’ne teşekkür ediyorum


 
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
15.77 TL 32 TL
10.72 TL 32 TL
8.2 TL 33 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
15.3 TL 31 TL
10.39 TL 31 TL
7.95 TL 32 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
15.73 TL 31 TL
10.55 TL 32 TL
8.08 TL 32 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
15.76 TL 32 TL
10.72 TL 32 TL
8.2 TL 33 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
15.76 TL 32 TL
10.73 TL 32 TL
8.2 TL 33 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
P48 KPSS A Grubu İktisat Soru Bankası Savaş Yayınları 2025
400,00
280,00
% 30 İndirim
HMGS HUKAL Soru Bankası Vergi Usul Hukuku Vergi Hukuku Savaş Yayınları Nisan 2025
120,00
84,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Genel Kamu Hukuku, Milletlerarası Hukuk Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
435,00
304,50
% 30 İndirim
HMGS Kampı Avukatlık Hukuku, Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi, Türk Hukuk Tarihi Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
100,00
70,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Vergi Usul Hukuku, Vergi Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
140,00
98,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
150,00
105,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Ceza Hukuku Ceza Yargılama Usulü Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
640,00
448,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İcra ve İflas Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
330,00
231,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Hukuk Yargılama Usulü Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
170,00
119,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Ticaret Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
225,00
157,50
% 30 İndirim
HMGS Kampı Borçlar Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
190,00
133,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Medeni Hukuk Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
220,00
154,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İdari Yargılama Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
350,00
245,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İdare Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
610,00
427,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Anayasa Yargısı Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
115,00
80,50
% 30 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.