Türkiye İçin Yeni Anayasa Vizyonu ve Yol Haritası Cilt 2 - Ahmet Nohutçu
Türkiye İçin Yeni Anayasa Vizyonu ve Yol Haritası Cilt 2 - Ahmet Nohutçu
% 20 İndirim
280,00
350,00
  • Baskı tarihi
  • Ekim 2023
  • Baskı sayısı
  • 1. baskı
  • Sayfa sayısı
  • 534
  • Ebat
  • 16x24
  • Kapak bilgisi
  • Karton kapak
Yayınevi Savaş Yayınevi
Satış Adedi 0
Stok Sayısı 250
Barkod 9786256805149
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

Türkiye İçin Yeni Anayasa Vizyonu

ve

Yol Haritası

Cilt 2: Akademik Perspektif



Editörler:

Prof. Dr. Ahmet NOHUTÇU
 Dr. Öğr. Üyesi Kübra ÖZTÜRK

 

İçindekiler

 

Anayasa Yapım Süreci: Kapsam, Aktörler Ve Parametreler

Prof. Dr. Haluk Alkan

 

Yeni Anayasada Affın Mahiyeti

Prof. Dr. Ömer Keskinsoy

 

Yeni Anayasa Yapımı Sürecinde Kapsayıcı Bir Bakış Açısı: Anayasal Vatanseverlik

Prof. Dr. Ahmet Nohutçu / Enes Yörükoğlu

 

Sivilleşen Demokrasi Ve Çoğulcu Yönetişim Anlayışında İfade Özgürlüğünün Boyutları

Doç. Dr. Levent Ersin Orallı

 

Yürütmenin Güçlendirilmesi Eğilimi Ve 1982 Anayasasında Ve Yeni Anayasada Yürütmenin Düzenleme Yetkisi

Dr. Öğr. Üyesi Adnan Küçük

 

Yeni Anayasada Yargı Örgütlenmesi

Dr. Öğr. Üyesi Kübra Öztürk

 

Yeni Anayasa Çalışmalarına Bhikhu Parekh Ve Kutuplaşma Kavramı Üzerinden Bakmak

Dr. İkram Bağcı

 

Yeni Anayasa Özelinde Temel Hak Ve Hürriyetler Üzerine Bir Öneri

Öğr. Gör. Dr. Veysel Mankan

 

Aslî Kurucu İktidar Kavramı Ekseninde Sivil Anayasa

Hâkim Ömer Ufuk Dölekli

 

Yeni Anayasada Yerel Yönetim Modellemesi

Cuma Bolat

 

Yeni Anayasa Tartışmalarında Çevre

Arş. Gör. Muhammed Köse

 

Yeni Anayasada Yurt Dışında Yaşayan Türkler

Âdem Çiçek

 

Yeni Anayasada Bakanlıklar

Öğr. Gör. Selçuk Aslan

 

Çerçeve Anayasa Ayrintili Anayasa Tartişmasi Ekseninde Türkiye’nin Yeni Anayasasi

Musab Öndeş

 

Anayasalar Çerçevesinde Sosyal Medyada İfade Özgürlüğü

Süleyman Bahçıvan

 

Yeni Sivil Anayasa Bağlamında Meşruiyet Sorunsalı

Zeynep Arpa

 

Anayasa Hukuku Açısından Unutulma Hakkı

Hâkim Erdinç Emre Kurt

 

Yeni Anayasada Başlangıç Kısmının Sınırı Ve Mahiyeti

Dilara Aydın

 

2023 Seçimleri Çerçevesinde Partilerin Seçim Beyannamelerinde Yeni Anayasa Kodları

Duygu Gülcan

 

Yeni Anayasa Tartışmalarında Milliyetçilik

Ertuğrul Serçe

 

Yeni Anayasada Seçimlerin Denetlenmesi Ve Yüksek Seçim Kurulunun Statüsü

Ferhat Özbay

 

Yeni Anayasa Yapımında Yeni Bir Model Önerisi

Nurcan Kırıcı

 

Hükümet Sistemi Bağlamında Yürütme Organının Yasama Organı Tarafından Denetlenmesinin Yeni Anayasada Yeri

Yunus Emre Yar

 

Önsöz

 

Anayasalar zamanın ruhunu yansıtan metinlerdir. Anayasa konusu önemli bir konudur. Her bireyin, her toplumun bir sorunu bulunduğu gibi, Türkiye olarak bizim de sorunlarımızdan bir tanesi anayasa sorunudur. Mevcut 1982 Anayasası ile Türkiye’yi daha ileri bir noktaya taşıma noktasında ciddi zorluklar bulunmaktadır. Değişen zaman ve dünyada Türkiye’nin bu anayasa ile sağlıklı bir yol alması imkânı kalmamıştır. Bir ülke düşünün ki bütün tartışmalarını ve gayretini anayasa tartışmalarıyla geçiriyorsa, bu ülkenin toplumu da yorgun düşmektedir. Üstelik bu tartışmalar rasyonel bir neticeye bağlanamıyorsa bu başka sıkıntıları da beraberinde getirecektir. Bunlar anayasanın yeni baştan ele alınması gerektiğini gösteren gerekçelerdir.

Türkiye için iki kavram oldukça önemlidir. Bu kavramlar istikrar ve güvendir. Anayasada sürekli değişiklikler olmuş, Türkiye anayasa değiştirme sorunuyla karşı karşıya kalmıştır. En temel yasalarda bile bir sene zarfında sorun çıkıyorsa, hukuk istikrarından söz etme imkânı kalmamıştır.

Lakin yeni anayasanın sıfır sorunlu bir ülke ortaya çıkaracağı varsayımı da başka bir sıkıntı oluşturur. Binaenaleyh, her sorunun anayasadan kaynaklandığı anlamı da çıkarılmamalıdır.

Bir anayasa sorunları çözebilme hususunda siyaset alanını genişletecekse, siyaset kurumunu güçlendirebilecekse, o zaman en önemli işlevini ifa etmiş olacaktır. Bu nedenle de anayasaya herkesin katkısı beklenmektedir. 1961 ve 1982 anayasalarının hazırlık sürecinde halkın fikrine itibar edilmemiştir. Mezkûr anayasalar kapalı kapılar ardında komisyonlarda bir metin yazıp tartışılmasına dahi fırsat vermeden milletin onayına sunulmuş, bu onayın verilmemesi halinde ödenecek bedelin ağır olacağını ima edilmiş ve aba altından sopa gösterilmiştir. Oysa yeni anayasa yapılırken halkın ne istediğinin görülmesi gerekmektedir.

Türkiye’de bir kısım ciddi problemler yetki gaspından ortaya çıkmaktadır. Yasama, yürütme ve yargı erkleri arasındaki denge ve ilişkinin nasıl olacağı oldukça önemlidir. Türkiye’de yargının siyasallaşıp yerindelik denetimi yaptığı zamanlar görülmüştür. Oysa Anayasaya göre yargının buna yetkisi de hakkı da yoktur. Yargı sadece hukuka uygunluk denetimi yapar. Ülkeyle alakalı sorunlarda, yasama organının yerine geçerek ülkenin yararına mı zararına mı olacağının takdir yetkisi hiçbir zaman yargıda olamaz. Ama ne yazık ki bir kısım yargı kararlarında yerindelik denetimi yapıldığını görmekteyiz.

Yeni anayasada daha önce yaşanmış bu sıkıntıların gelecekte yaşanmaması adına yasama, yürütme ve yargı organları arasındaki dengelerin nasıl oluşacağına dair çalışmaların yapılıp görüşlerin ortaya konmasında sayısız faydalar bulunmaktadır. Bir yandan herkesin söylediğini de anayasa hükmü haline getirmenin imkânı da bulunmamaktadır. Kamuoyu böyle bir beklentiye de girmemelidir. Toplumda belli görüşler üzerinde asgari düzeyde uzlaşılması, bir orta yolun bulunması gerekli bulunmaktadır. Yeni anayasa çalışmalarının temel ilke ve değerlerde görüş birliği içerisinde sürdürülmesi önemlidir. Anayasanın bir uzlaşı metni olacağı hususunun özellikle sivil toplum tarafından kamuoyuna anlatılması hiç şüphesiz faydalı olacaktır.

Yeni anayasa toplumsal bir ihtiyaç ve talepken artık bir mecburiyet haline gelmiştir. Toplumsal değişimin sağlıklı bir temele oturtulmasında, anayasa çok önemli bir görev üstlenmektedir. Mevcuttaki darbe ürünü anayasanın dengeleri düzgün değildir. 1982 Anayasasının oynanmadık yeri kalmamış adeta bir kırk yamalı bohça haline gelmiştir. Bu durum anayasanın beklentileri karşılayamadığı, zamanın ruhuna uygun olmadığı, ülkenin idaresinde ciddi problemler çıkardığı aşikardır. Binaenaleyh, 1982 Anayasası tamamen yürürlükten kaldırılmalıdır.  Yeni Anayasanın yapılmama ihtimalinin söz konusu bile olmaması gerekmektedir. Yeni anayasanın alacaklısı millet olup, alacaklının alacağına sahip çıkması gerekmektedir. Siyaset kurumunun bu millete anayasa yapma borcu bulunmaktadır.

Usul, esas kadar önemlidir. Bu nedenle bir anayasanın önce yapılış tarzının demokratik olması gerekmektedir. Anayasa meselesi evvela bir atmosfer meselesidir. Bir demokratik atmosfere ihtiyaç bulunmaktadır. 1982 Anayasası ve önceki anayasalar halkın temsilcileri kanalıyla yapılmamış ve yeteri kadar tartışılmamıştır. İlk defa 2011 yılında halkın tümünün katılımının sağlandığı bir doküman TBMM’nin arşivine katılmıştır. Bu sürece bütün meslek örgütleri katılım sağlamış, bölgesel toplantılar yapılmıştır. Bu çerçevede anayasanın yapılış tarzı ve usulü öncelikle ve özellikle kritik önem arz etmektedir.

Anayasalar belirli dengeler üzerinde durmakta ve bu dengelerin doğru tespit edilmesi gerekmektedir. Önceki anayasalar hep güvenlikçi anayasalar olarak ifade edilmiştir. Yani devletle vatandaş arasında bir tercih yapmak gerektiğinde, devlet önce vatandaş daha sonra, özgürlük güvenlik dengesi söz konusu olduğunda güvenlik önce özgürlük daha sonra gelmiştir. Bu bağlamda hatta özgürlüğün güvenliği zaafa uğratacağı endişeleri sıkça dile getirilmiştir. Güvenlik ve özgürlük olgularının ikisi de önemli olup, her ikisini de sağlayacak güvencelere yeni anayasada yer verilmesi gerekmektedir.

Yeni anayasanın yalnızca yazılması yeterli olmayıp, uygulanması ve yorumlanması da oldukça önemlidir. Hukuk metninin demokratik olması yeterli olmayıp onun uygulayıcılarının da demokrat zihniyete sahip olması gereklidir. Anayasa Mahkemesinden diğer tüm yargı organlarına ve idari makamlara kadar bunun felsefesinin özümsenmesi gerekmektedir. Yeni bir anayasa yapılabilmesi için öncelikle partilerin iletişim, diyalog ve müzakere halinde olması gerekmektedir. Netice olarak, hak ve özgürlükleri, hukuk devletini, kuvvetler ayrılığını, demokratik değer ve işleyişi esas alan, zamanın ruhuna ve çağdaş ülkelerdeki standartlara uygun, devletin kurumları arasındaki dengeleri doğru dürüst kurmuş yeni, sivil ve özgürlükçü bir anayasanın yapılması zaruret halini almıştır.

Yeni anayasayla ilgili yapılan akademik ve bilimsel çalışmalar son derece önem arz etmektedir. Türkiye İçin Yeni Anayasa Vizyonu ve Yol Haritası (2. Cilt) ismiyle hazırlanan bu eserde yeni anayasayla ilgili önemli konular ele alınarak analizler gerçekleştirilmiş ve alternatifli öneriler tartışılmıştır. Bu kıymetli eserin hazırlanmasında emeği geçen editörlere, katkı sağlayan akademisyenlere ve yazarlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Kitabın ülkemizin değişmez gündemi olan yeni anayasa yapımı sürecine ve çalışmalarına öncü olup katkı sağlamasını temenni ediyorum.

 

Cumhurbaşkanlığı Yüksek İstişare Kurulu Üyesi

24. Dönem TBMM Başkanı Cemil ÇİÇEK

Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
148.42 TL 297 TL
100.87 TL 303 TL
77.21 TL 309 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
143.96 TL 288 TL
97.82 TL 293 TL
74.83 TL 299 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
148.05 TL 296 TL
99.29 TL 298 TL
76.09 TL 304 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
148.32 TL 297 TL
100.88 TL 303 TL
77.22 TL 309 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
148.01 TL 296 TL
100.52 TL 302 TL
77.02 TL 308 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
İdari Yargı Ön Sınavı Soru Bankası Kamu Hukuku ve Özel Hukuk Savaş Yayınları 2024
% 30
1.350,00
945,00
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Konu Soru Seti Savaş Yayınları 2024
% 32
1.100,00
750,00
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Soru Bankası Savaş Yayınları 2024
% 30
550,00
385,00
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Konu Anlatım Kitabı Savaş Yayınları 2024
% 30
550,00
385,00
HMGS Hukuk Mesleklerine Giriş Sınavı Soru Bankası Savaş Yayınları 2024
% 30
1.500,00
1.050,00
İşçilerin Kişisel Verilerinin İşlenmesi - Volkan Avcı
% 20
175,00
140,00
Turkish Constitutional Law - Ahmet Nohutçu
% 20
300,00
240,00
Türkiye İçin Yeni Anayasa Vizyonu ve Yol Haritası Takım - Ahmet Nohutçu
% 22
690,00
540,00
Kısa/Kolay Vergi Hukuku - Nurettin Bilici Ekim 2023
% 5
95,00
90,25
İsviçre Medeni Kanunu'ndaki Son Gelişmeler - Kudret Güven
% 20
795,00
636,00
KONSENSUS Adli Hakimlik Konu ve KONSENSUS Ustalık Eseri Soru Bankası Seti 2023
% 32
4.400,00
2.990,00
Mobbingle Mücadelede Bilim - İsmail Hamit Hancı, Elif Gamze Özcan
% 20
160,00
128,00
10 Nisan Komiser Yardımcılığı ve Misyon Koruma Savaş Yayınları 2023
% 30
1.200,00
840,00