Stratejik Pazarlama Yönetimi - Muhittin Karabulut
Stratejik Pazarlama Yönetimi - Muhittin Karabulut
% 15 İndirim
91,80
108,00
  • Baskı Tarihi
  • 2017
  • Baskı Sayısı
  • 1. Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 444
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Satış Adedi 0
Barkod 9786059524001
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları
Stratejik Pazarlama Yönetimi - Muhittin Karabulut

Ülkemizde, pazarlamanın, 1980'lere kadar arz eksiği içindeki bir ekonomide, bu alanın öncü bilim insanı Prof.Dr. Mehmet Oluç'un, İngilizce "marketing" kelimesine karşılık olarak, "Pazarlama" kelimesini kullanarak yaptığı tercüme ve verdiği derslerle 1950'lerde başladığı söylenebilir. Pazarlama, rahmetli hocamızın eğitim çabaları, başta Prof. Dr. Aykut F. Şireli olmak üzere, yetiştirdiği akademisyenler ve öğrencileriyle İzmir'de Prof.Dr. Ömer Aşıcı, Eskişehir'de Prof. Dr. İlhan Cemalcılar ile diğer pazarlama akademisyenleriyle kurduğu uyumlu ilişkiler ve diğer bazı akademik kurumlara verdiği destekle bir noktaya kadar getirilmişti. 1980'lerle beraber arz eksiğinin nispeten giderilmesi, pazarlamayı, en azından, daha anlaşılır bir duzeleme taşımıştır. Bununla beraber, anlayış olarak, pazarlama kavramını satıştan, küresel pazarlamayı ihracattan ayırmanın, hala, yeterince, mümkün olamadığı söylenebilir.

P. Drucker, yönetimin, iki önemli görevinin olduğunu söyler: Rekabetçi yenilik yapmak ve bu yenilikleri pazarlamak. Küresel ölçekte rekabetçi yenilikleri, ne yazık ki yapamıyoruz. Böyle olunca da pazarlanacak rekabetçi yenilik bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Temel araştırmalara dayalı yenilikler ve icat, istisnai, yeni nesil teknolojik ve teknolojik olmayan rekabetçi yenilikler ise, farklılaştınlmış, daha olağan ve ikinci nesil yeniliklerdir. Yenilik türevlerini "pazarlamak" daha ciddi bir sorundur. Pazarladığımız ürünlerin, küresel pazarda, km olarak. azaldığı da bir gerçektir.

Rekabetçi yenilikler yapmanın amacı, rekabetçi üstünlük sağlamak ve hedef paydaşların beklentilerine cevap verebilmektir. Hedef paydaşlar işletme içi ortaklar/hisse sahipleri, insan kaynakları vb. ile işletme dışı hedef tüketici/müşterilerle tedarik ve dağıtım kanalları, hükümet ve yerel idareler, STK'lar, çevre vb. paydaşlardan oluşmaktadır.

Geleneksel işletmecilik ortaklar memnuniyetine/kâra dönükken, günümüz işletmeciliğinin, ortakların da içinde yer aldığı hedef paydaşların rekabetçi tatminkâr yarar beklentilerine cevap vermeye dönük olduğu söylenebilir. Bu çalışmamızda,Stratejik Pazarlama Yönetimi paydaşlar odaklı bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Bu yaklaşım, ortaklar memnuniyetinin, paydaşlar memnuniyetinin bir fonksiyonu olduğu düşüncesine dayanmaktadır. Paydaşlar memnuniyetinin ise, insan kaynakları memnuniyetine bağlı olduğu söylenebilir.

Stratejik Pazarlama Yönetimi, geleneksel pazarlamadan farklı olarak, şu özellikler ekseninde ele alınmıştır:

1. Entegre stratejik birimlerin ürün portföyü pazarlaması
2. Hedef pazarın stratejik bir biçimde seçimi ve buna uygun rekabetçi pazarlama bileşenleri stratejilerinin geliştirilmesi
3. Rekabetçi değer zincirinin, hedef paydaşlar değeri eksenli olarak oluşturulması
4. Uzun dönemli ve dinamik bir stratejik planlama
5. Entegre bir güçle C-Pset etkileşimli rekabet ortamında, en iyi pazarlama bileşenleri stratejileri rekabetini gerçekleştirme
6. Paydaşlar değeri odaklı performans değerlemesi

Yararlı olması dileğiyle...


 
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.66 TL 97 TL
33.07 TL 99 TL
25.32 TL 101 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.2 TL 94 TL
32.07 TL 96 TL
24.53 TL 98 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.54 TL 97 TL
32.55 TL 98 TL
24.95 TL 100 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.63 TL 97 TL
33.07 TL 99 TL
25.32 TL 101 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.63 TL 97 TL
33.12 TL 99 TL
25.32 TL 101 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Medeni Hukuk 3 Miras Hukuku - Metin İkizler, Özlem Tüzüner
1.250,00
1.125,00
% 10 İndirim
İİBF ve MYO\'lar için Vergi Hukuku - Doğan Bozdoğan, Serhat Kurt
215,00
193,50
% 10 İndirim
Medeni Usül Hukuku Dersleri - Süha Tanrıver
1.500,00
1.500,00
İndirim
Sağlık Hukuku - Kudret Güven
675,00
607,50
% 10 İndirim
Anayasa Yargısı - Bülent Yücel
1.400,00
1.260,00
% 10 İndirim
Uluslararası Deniz Hukuku Ansiklopedisi - Kenan Şahin
650,00
585,00
% 10 İndirim
Türk Miras Hukuku - Mustafa Fadıl Yıldırım
650,00
585,00
% 10 İndirim
Ceza Muhakemesi Hukuku Cilt I - Hakan Kızılarslan
1.100,00
990,00
% 10 İndirim
Adi Ortaklığın Sona Ermesi - Mehmet Buğra Akyıldız
940,00
846,00
% 10 İndirim
Soru ve Cevaplarla Yapım İşlerinde Süre Uzatımı - M. Gökhan Ata, Ersan Durulgan
940,00
846,00
% 10 İndirim
Soru ve Cevaplarla Yapım İşlerinde İş Artışı ve Eksilişi İle Yeni Birim Fiyatın Tespiti - M. Gökhan Ata, Ersan Durulgan
1.100,00
990,00
% 10 İndirim
İdare Hukuku Pratik Çalışma Kitabı - Ahmet Eğilmez
340,00
306,00
% 10 İndirim
Uyuşturucu Suçlarında Etkin Pişmanlık - Suat Çalışkan, Emre Cem Çalışkan
700,00
630,00
% 10 İndirim
Kasten Öldürmeye Teşebbüs İle Kasten Yaralama Suçlarının Ayrımı - Suat Çalışkan, Emre Cem Çalışkan
850,00
765,00
% 10 İndirim
Basit Yargılanma Usulü - Deniz Devrim Kaplan
355,00
319,50
% 10 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.