Stratejik Pazarlama Yönetimi - Muhittin Karabulut
Stratejik Pazarlama Yönetimi - Muhittin Karabulut
% 15 İndirim
91,80
108,00
  • Baskı Tarihi
  • 2017
  • Baskı Sayısı
  • 1. Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 444
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Satış Adedi 0
Barkod 9786059524001
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları
Stratejik Pazarlama Yönetimi - Muhittin Karabulut

Ülkemizde, pazarlamanın, 1980'lere kadar arz eksiği içindeki bir ekonomide, bu alanın öncü bilim insanı Prof.Dr. Mehmet Oluç'un, İngilizce "marketing" kelimesine karşılık olarak, "Pazarlama" kelimesini kullanarak yaptığı tercüme ve verdiği derslerle 1950'lerde başladığı söylenebilir. Pazarlama, rahmetli hocamızın eğitim çabaları, başta Prof. Dr. Aykut F. Şireli olmak üzere, yetiştirdiği akademisyenler ve öğrencileriyle İzmir'de Prof.Dr. Ömer Aşıcı, Eskişehir'de Prof. Dr. İlhan Cemalcılar ile diğer pazarlama akademisyenleriyle kurduğu uyumlu ilişkiler ve diğer bazı akademik kurumlara verdiği destekle bir noktaya kadar getirilmişti. 1980'lerle beraber arz eksiğinin nispeten giderilmesi, pazarlamayı, en azından, daha anlaşılır bir duzeleme taşımıştır. Bununla beraber, anlayış olarak, pazarlama kavramını satıştan, küresel pazarlamayı ihracattan ayırmanın, hala, yeterince, mümkün olamadığı söylenebilir.

P. Drucker, yönetimin, iki önemli görevinin olduğunu söyler: Rekabetçi yenilik yapmak ve bu yenilikleri pazarlamak. Küresel ölçekte rekabetçi yenilikleri, ne yazık ki yapamıyoruz. Böyle olunca da pazarlanacak rekabetçi yenilik bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Temel araştırmalara dayalı yenilikler ve icat, istisnai, yeni nesil teknolojik ve teknolojik olmayan rekabetçi yenilikler ise, farklılaştınlmış, daha olağan ve ikinci nesil yeniliklerdir. Yenilik türevlerini "pazarlamak" daha ciddi bir sorundur. Pazarladığımız ürünlerin, küresel pazarda, km olarak. azaldığı da bir gerçektir.

Rekabetçi yenilikler yapmanın amacı, rekabetçi üstünlük sağlamak ve hedef paydaşların beklentilerine cevap verebilmektir. Hedef paydaşlar işletme içi ortaklar/hisse sahipleri, insan kaynakları vb. ile işletme dışı hedef tüketici/müşterilerle tedarik ve dağıtım kanalları, hükümet ve yerel idareler, STK'lar, çevre vb. paydaşlardan oluşmaktadır.

Geleneksel işletmecilik ortaklar memnuniyetine/kâra dönükken, günümüz işletmeciliğinin, ortakların da içinde yer aldığı hedef paydaşların rekabetçi tatminkâr yarar beklentilerine cevap vermeye dönük olduğu söylenebilir. Bu çalışmamızda,Stratejik Pazarlama Yönetimi paydaşlar odaklı bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Bu yaklaşım, ortaklar memnuniyetinin, paydaşlar memnuniyetinin bir fonksiyonu olduğu düşüncesine dayanmaktadır. Paydaşlar memnuniyetinin ise, insan kaynakları memnuniyetine bağlı olduğu söylenebilir.

Stratejik Pazarlama Yönetimi, geleneksel pazarlamadan farklı olarak, şu özellikler ekseninde ele alınmıştır:

1. Entegre stratejik birimlerin ürün portföyü pazarlaması
2. Hedef pazarın stratejik bir biçimde seçimi ve buna uygun rekabetçi pazarlama bileşenleri stratejilerinin geliştirilmesi
3. Rekabetçi değer zincirinin, hedef paydaşlar değeri eksenli olarak oluşturulması
4. Uzun dönemli ve dinamik bir stratejik planlama
5. Entegre bir güçle C-Pset etkileşimli rekabet ortamında, en iyi pazarlama bileşenleri stratejileri rekabetini gerçekleştirme
6. Paydaşlar değeri odaklı performans değerlemesi

Yararlı olması dileğiyle...


 
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.66 TL 97 TL
33.07 TL 99 TL
25.32 TL 101 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.2 TL 94 TL
32.07 TL 96 TL
24.53 TL 98 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.54 TL 97 TL
32.55 TL 98 TL
24.95 TL 100 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.63 TL 97 TL
33.07 TL 99 TL
25.32 TL 101 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
48.63 TL 97 TL
33.12 TL 99 TL
25.32 TL 101 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Sendikasyon Kredilerinin Hukuki Rejimi - Yunus Akşin Pınar
875,00
787,50
% 10 İndirim
Uluslararası Ticari Sözleşmelerde Kripto Para Kullanımı - Yağmur Nisa Aksu
420,00
378,00
% 10 İndirim
Vergisel Durum Tespiti Due Diligence El Kitabı - Taylan Baykut
370,00
333,00
% 10 İndirim
Anonim Şirketlerin KVKK Kapsamında Yurt Dışına Veri Aktarımı - Merve Betül Göksu
550,00
495,00
% 10 İndirim
Kambiyo Senetlerinde Aval - Emrah Delice
680,00
612,00
% 10 İndirim
İş Hukukunda Engelli İstihdamı - Şeyma Akkaşoğlu
950,00
855,00
% 10 İndirim
Suça Sürüklenen Çocukların Üstün Yararı Perspektifinden Çocuk Hakları - Emine Yılmaz Bolat
300,00
270,00
% 10 İndirim
Uygulamalı ve Eleştirel Toplu İş Hukuku Notları - Naim Göktaş
Stokta Yoktur
0,00
İndirim
Stokta Yoktur
Krediye Bağlı Hayat Sigortası - Kaan Karaaslan
450,00
405,00
% 10 İndirim
Uyuşturucu veya Uyarıcı Madde İmal ve Ticareti Suçu (TCK m.188) - Gizem Aydınlıoğlu
465,00
418,50
% 10 İndirim
Know-How Sözleşmesi - Betül Özge İmaç Özgür
455,00
409,50
% 10 İndirim
Medeni Usul Hukukunda Süreler - Turgay Elbir
510,00
459,00
% 10 İndirim
Uygulamalı İmar Hukuku - Mikail Enes Çuban
550,00
495,00
% 10 İndirim
Ücretsiz İzin - Sena Berfin Tunç
460,00
414,00
% 10 İndirim
Evlat Edinme Hukuku - Ömer Uğur Gençcan, Müjde Yasan
2.300,00
2.070,00
% 10 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.