Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek - Nahide Işıl Çetinkaya İstikbal
Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek - Nahide Işıl Çetinkaya İstikbal
% 15 İndirim
119,00
140,00
  • Baskı tarihi
  • Aralık 2020
  • Baskı sayısı
  • 1. baskı
  • Sayfa sayısı
  • 184
  • Ebat
  • 14x21
  • Kapak bilgisi
  • Karton kapak
Yayınevi Savaş Yayınevi
Satış Adedi 2
Stok Sayısı 498
Barkod 9786257127950
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları
Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek
Türkiye’de Tiyatro Yönetimi

Nahide Işıl Çetinkaya İstikbal

İçindekiler

Birinci Bölüm
Kamu Hizmeti Olarak Sanat Ve Boyutları
Ekonomik Boyut
Siyasal Boyut
Yönetsel Boyut
Kültürel Boyut
Toplumsal Boyut

İkinci Bölüm
Türkiye’de Ve Dünya’da Sanat Yönetimi Modelleri
Dünya’da Sanat Yönetimi
Türkiye’de Sanat Yönetimi

 Üçüncü Bölüm
Türkiye’de Tiyatroların Yönetimi
Tiyatro Yönetimine Tarihsel Bir Bakış
Tiyatro Yönetimine Yön Veren Aktörler

Dördüncü Bölüm
Tiyatro Örneği Üzerinden
Sanat Yönetimine Yönelik Bir Alan Araştırması
Araştırmanın Genel Kurgusu
Devlet-Sanat İlişkisinin Boyutları
Sanat Yönetimindeki Sorun Alanları
İdeal Bir Sanat Yönetimi Modeli Nasıl Olmalı?
Sanat Yönetiminde Yeni Bir Aktör Önerisi: Yüksek Sanat Kurulu


ÖNSÖZ

    İnsanların bir arada yaşayabilmesi için gerekli şartları sağlamak ile yükümlü olan devlet, ilk çağlardan bu yana insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olan sanatın geliştirilip yaygınlaştırılmasında da önemli bir role sahiptir. Sanat doğal olarak tarih boyunca var olmuş olmakla birlikte, günümüz modern toplumlarında varlığını sürdürebilmek ve kitlelere ulaşabilmek için, devlet gibi kapsamlı bir örgütün desteğine ihtiyaç duymaktadır.

    Tiyatro, icrası aşamasında toplumla doğrudan ve eş zamanlı iletişim kurabilen bir sanat dalı olması nedeniyle diğer sanat dallarından ayrışmakta, bu özelliği kitleler üzerindeki etkisini arttırmaktadır. Bu nedenledir ki devletin tiyatro ile olan ilişkisi, devletin müdahil olma eğilimi ve tiyatronun muhalif doğasından kaynaklanan tartışmalara sahne olmaktadır.

    Bu çalışmada, tiyatronun neden devlet tarafından kamusal bir hizmet olarak sunulduğunu ortaya koymak ve bu kaçınılmaz ilişkiden kaynaklanan sorunları en aza indirecek bir model tasarlamak amaçlanmıştır. Edinilen veriler, Türkiye’deki tiyatro yönetim modelinde çeşitli sorunların olduğuna işaret etmektedir. Bu sorunlar dikkate alındığında, dünyadaki diğer başarılı yönetim modellerinin birebir Türkiye örneğine uygulanamayacağı, bunun yerine geliştirilecek özgün bir modele ihtiyaç duyulduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu modelde temel unsur sanat kurumlarının devlet ile olan ilişkisinde katalizör görevini yüklenecek olan, karma yapıya sahip özerk bir yüksek kurulun bulunmasıdır.

    Sanat politikalarını tiyatro yönetimi perspektifinden değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışma, devlet ile sanat arasındaki ilişkinin yönetsel niteliklerini ön plana koyarak cevap aramaktadır. Bu yönüyle çalışmanın yalnızca kamu yönetimi yazınına değil, sanat yönetimi ile ilgilenenlere de faydalı olması amaçlanmıştır.

     Bu eserin ortaya çıkmasında yolumu aydınlatan hocalarıma ve desteğini esirgemeyen aileme teşekkürü bir borç bilirim.
Aralık 2020 / İstanbul


 
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
63.08 TL 126 TL
42.87 TL 129 TL
32.82 TL 131 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
61.18 TL 122 TL
41.57 TL 125 TL
31.8 TL 127 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
62.92 TL 126 TL
42.2 TL 127 TL
32.34 TL 129 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
63.04 TL 126 TL
42.87 TL 129 TL
32.82 TL 131 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
63.04 TL 126 TL
42.93 TL 129 TL
32.82 TL 131 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
P48 KPSS A Grubu İktisat Soru Bankası Savaş Yayınları 2025
400,00
280,00
% 30 İndirim
HMGS HUKAL Soru Bankası Vergi Usul Hukuku Vergi Hukuku Savaş Yayınları Nisan 2025
120,00
84,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Genel Kamu Hukuku, Milletlerarası Hukuk Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
435,00
304,50
% 30 İndirim
HMGS Kampı Avukatlık Hukuku, Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi, Türk Hukuk Tarihi Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
100,00
70,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Vergi Usul Hukuku, Vergi Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
140,00
98,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
150,00
105,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Ceza Hukuku Ceza Yargılama Usulü Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
640,00
448,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İcra ve İflas Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
330,00
231,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Hukuk Yargılama Usulü Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
170,00
119,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Ticaret Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
225,00
157,50
% 30 İndirim
HMGS Kampı Borçlar Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
190,00
133,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Medeni Hukuk Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
220,00
154,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İdari Yargılama Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
350,00
245,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı İdare Hukuku Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
610,00
427,00
% 30 İndirim
HMGS Kampı Anayasa Yargısı Soru Bankası Savaş Yayınları Nisan 2025
115,00
80,50
% 30 İndirim


Bu Sanal Mağazada Elektronik Ticaret için ProjeSoft E-Ticaret yazılımı kullanılmaktadır.