İktidarın Sınırlandırılması ve Hukuk Devleti - Cengiz Gül
İktidarın Sınırlandırılması ve Hukuk Devleti - Cengiz Gül
% 10 İndirim
90,00
100,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Ekim 2010
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 310
  • Ebat
  • 16x24
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 4
Barkod 9786055473242
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

Tarihsel arka planı daha derinlerde olmakla birlikte, özellikle geçen yüzyılın ortalarından günümüze kadar sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel ve teknolojik alanlarda yaşanan başdöndürücü gelişim ve dönüşümlerin de etkisiyle, siyasal iktidarların faaliyet alanı alabildiğine genişlemiştir. Bu da, özgürlükler alanı karşısında gittikçe büyüyüp güçlenen devlet iktidarının, zamanla yozlaşarak kötüye kullanılma riskini artırmıştır. Bu gelişmeler ise, güçlenmekte olan neo-liberal akımların da etkisiyle, siyasal iktidara karşı daha şüpheci bir yaklaşımı beraberinde getirmiştir. Dolayısıyla bu da, modern dünyada iktidarın merkeziyetçi ve güçlü yapısının bir dönüşüm sürecine girmek suretiyle, etkinlik alanının daralıp sınırlanmasını zorunlu kılmıştır. 
Özgür ve adil bir toplumun kurulması noktasında, bireyin devlet baskısından korunması bir zaruret olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak şu var ki, bu devlet baskısına karşı temel hak ve özgürlüklerin güvenceye alınmasının tek yolu da, iktidar alanının salt biçimde bertaraf edilmesi değildir. Bu noktada siyasal iktidarı ortadan kaldırmadan, onu etkili bir şekilde sınırlandırmak yoluyla da hak ve özgürlüklerin korunabileceği gerçeğinin asla göz ardı edilmemesi gerekir. İşte bu noktadan hareketle bir siyasal iktidar da, normatif düzenlemesini yaparken, özgürlük ve iktidar alanları arasındaki ideal dengeyi kurmaya odaklandığı ölçüde anayasal bir devlet niteliği kazanabilir. Zaten bu çalışmanın da üzerinde durduğu temel bir konu olarak, bunun biçim, yöntem ve gereklerine ilerleyen kısımlarda etraflıca yer verilecektir. İncelememizde elbette gözden kaçan ve değinilmeyen konu ve sorunlar olabilir. Bu hususa ilişkin her türlü görüş ve önerinin de, eserin sonraki baskılarında önemle dikkate alınacağını belirtmek isterim. 
Bu çalışma, bireyin ve toplumun özgürlükler alanını koruma ve geliştirme anlayışı doğrultusunda, siyasal iktidar alanının, keyfi ve hukuk dışı olamayacağı gerçeğinden hareketle sınırlandırılması gereğini ve bunun yöntemlerini göstermeyi ve bu hedefe ulaşmada ise hukuk devleti ve anayasacılık anlayışlarının sağladığı katkının nitelik ve niceliğini, olan ve olması gereken yönleriyle ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın, en azından konuların işleniş biçimi ve sunduğu bakış açısıyla anayasa hukuku ve siyaset bilimi literatürüne az da olsa katkı yapması ve bu konulara ilgi duyan herkes için yararlı olması ümit edilmektedir.

 
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • İKTİDAR OLGUSU VE İKTİDARIN SİYASALGÖRÜNÜMÜNE ANALİTİK YAKLAŞIM
  • I--İKTİDAR KAVRAM VE OLGUSUNA GENEL BAKIŞ-7
  • A. -İktidar Kavramının Tanımı-10
  • B. -İktidar Olgusunun Değişik Yansımaları-12
  • 1--İktidarın Toplumsal Görünümü-13
  • 2--İktidarın Siyasal Görünümü-15
  • II--SİYASAL İKTİDAR-16
  • A. -Genel Olarak-16
  • 1--Siyasal İktidarın Bileşke Unsurları Olarak Kuvvet ve Rıza-18
  • 2--Siyasal İktidara Özgü Temel Nitelikler-20
  • a)-Kapsayıcılık-20
  • b)-Hiyerarşik Üstünlük-20
  • c)-Siyasal İktidarın Maddi Desteği (Güç Kullanma Tekeli)-20
  • d)-Siyasal İktidarın Manevi Desteği (Meşruiyet)-23
  • da--İktidarın Destekleri Arasındaki İlişki-24
  • db--Siyasal İktidarın Yönetme Hakkının Sosyo-Politik Analizi-25
  • 3--Toplumun Sınıfsal Yapısı ile Siyasal İktidarın Oluşum İlişkisi-26
  • B. -Siyasal İktidarın Benzer Kavramlarla İlişkisi-27
  • 1--Siyasal İktidar ve Egemenlik-28
  • 2--Siyasal İktidar ve Otorite -29
  • 3--Siyasal İktidar ve Devlet-32
  • 4--Siyasal İktidar ve Hükümet-34
  • 5--Siyasal İktidar ve Yürütme-37
  • C. -Siyasal İktidarın Dönüşüm Süreci-38
  • D. -Siyasal İktidarın Faaliyet Alanı (Görevler Skalası)-39
  • 1--Genel Olarak-39
  • a)-İktidarın Koruma (Savunma) Görevi-40
  • b)-İktidarın Düzeni Sağlama Görevi-41
  • c)-İktidarın Adaleti Sağlama Görevi-41
  • 2--İktidarın Faaliyet (Etki) Alanına Yönelik Yaklaşımlar-43
  • a)-Minimal Devlet Yaklaşımı-44
  • b)-Müdahaleci Devlet Yaklaşımları-46
  • 3--Bireyin Ekonomik Özgürlüğü Bağlamında İktidarın Faaliyet Alanı Sorunu-48
  • 4--Faaliyet Alanları Bakımından İktidar Modelleri-51
  • III--SİYASAL İKTİDARIN PAYLAŞILMASI-53
  • A. -İktidarın Yatay Paylaşımı-53
  • 1--Genel Olarak: Kuvvetler Ayrılığı-53
  • 2--Siyasal İktidarın Fonksiyonel Analizi-56
  • a)-İktidarın Politika Belirleme - Karar Alma Fonksiyonu (Policy Making)-56
  • b)-İktidarın Politika Yürütme - Karar Uygulama Fonksiyonu (Policy Execution)-57
  • c)-İktidarın Politika Denetleme Fonksiyonu (Policy Control)-57
  • B. -İktidarın Dikey Paylaşımı (Federalizm)-59
  • IV--KURUCU İKTİDAR OLGUSU VE SINIRLARI-62
  • A. -Kurucu İktidarın Kavramsal Analizi ve Pratik Yansımaları-62
  • B. -Kurucu İktidarın Sınırları-63
  • 1--Asli Kurucu İktidarın Sınırları-64
  • a)-Genel Olarak Asli Kurucu İktidar ve Sınırlanma İlişkisi-64
  • b)-Asli Kurucu İktidarın Hukuki ve Sosyo-Politik Sınırları-65
  • 2--Tali Kurucu İktidarın Hukuki (Şekli ve Maddi) Sınırları-66
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • İKTİDARI SINIRLANDIRMANIN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ SEBEPLERİ VE YÖNTEMLERİ
  • I--İKTİDARI SINIRLANDIRMANIN ANLAMI - BOYUTLARI VE DÜŞÜNSEL TEMELLERİ-71
  • A. -Genel Olarak-71
  • B. -İktidarı Sınırlandırmanın Anlamı-72
  • C. -İktidarı Sınırlandırmanın Anayasal Boyutları-73
  • D. -İktidarın Sınırlandırılması Karşısında Anti-İktidar (Devlet Karşıtı) Yaklaşımlarının Durumu-75
  • E. -İktidarı Sınırlandırmanın Düşünsel Temelleri-80
  • 1--İktidarın Teolojik Etik Gerekçelerle Sınırlanması-82
  • 2--İktidarın Kendinden Kaynaklı Sınırlanması Yaklaşımı-83
  • 3--Her Şeyin Üstünde Bir Hukukla İktidarın Sınırlanması-85
  • 4--Temel Hak ve Özgürlüklere Dayanan Sınırlama Anlayışı-87
  • a)-İnsan Hakları Açısından Doğal Hukuk Yaklaşımı-88
  • b)-Liberalizm ve Sınırlı İktidar-90
  • ba--Neo-Liberal Düşünce Akımlarında Devletin Küçültülmesi Yaklaşımı-92
  • bb--Post-Modernizm ve Küçültülmüş (Sınırlı) İktidar Yaklaşımı-96
  • c)-Demokrasi ve Sınırlı İktidar-97
  • ca--Çoğunlukçu Demokrasi Anlayışında Sınırlı İktidar-100
  • cb--Çoğulcu Demokrasi Anlayışında Sınırlı İktidar-101
  • II--SINIRLI İKTİDAR OLGUSUNA YOL AÇAN ETKENLER-103
  • A. -Özgürlüklerin Direnme Yoluyla Korunması-104
  • B. -İktidarların Doğasındaki Bozulma Eğilimi-109
  • C. -Maddi Değerleri Güvenceye Alma Eğilimi-111
  • D. -Monarşik İktidardan Demokratik İktidar Anlayışına Geçiş-112
  • E. -Temel Özgürlüklerin Güvenceye Alınması-113
  • F. -Anayasal Demokrasi Anlayışının Sınırlı İktidarı Öngörmesi-116
  • III--İKTİDARI SINIRLAMA YÖNTEMLERİNE ANALİTİK YAKLAŞIM-120
  • A. -İktidarın Siyasal - Sosyal ve Etik Yöntemlerle Sınırlanması-120
  • 1--Çoğulcu Toplum Dinamiklerinin İktidarı Sınırlandırması-120
  • 2--Çoğulcu Sivil Toplumun Gücü ve Fonksiyonu-125
  • 3--İktidarın Sınırlandırılması Üzerinde Kamuoyunun Etkisi-127
  • 4--İktidarın Etik Temeline Dayalı Sınırlanması Yöntemi-128
  • B. -İktidarın Hukuki Yöntemlerle Sınırlandırılması-130
  • 1--Kuvvetler Ayrılığı Uygulaması-131
  • 2--Sert Anayasa Modeli ile Sınırlı İktidar İlişkisi-134
  • 3--Seçimler Yoluyla İktidarın Sınırlandırılması-136
  • 4--İktidarı Sınırlandırma Noktasında Yarı-Doğrudan Demokrasi Araçlarının Etkisi-138
  • 5--Yasama Organının Yapısı ve Sınırlı İktidar İlişkisi-141
  • 6--İktidarın Sınırlandırılması Üzerinde Kanunların Vetosunun Etkisi-143
  • 7--İktidarın Yargısal Kontrol Yöntemleriyle Sınırlanması-145
  • IV--SİYASAL İKTİDARIN EGEMENLİK (NÜFUZ - ETKİ) ALANININ KÜÇÜLMESİ-150
  • A. -Genel Olarak-150
  • B. -Küresel Hukuk Kuralları Bağlamında İktidarın Sınırlanması ve Kaynakları-152
  • 1--Ulusal üstü Hukuk Alanının Gelişmesi-153
  • 2--Uluslararası Hukuk Alanının Genişlemesi-157
  • a)-İnsan Hakları Alanına İlişkin Gelişmeler-157
  • b)-Ekonomi ve Ticaret Alanına Yönelik Ortak Standartlar-159
  • C. -Aktif İktidar Modelinin Yapısal ve Fonksiyonel Dönüşümü Çerçevesinde Yönetme Alanının Küçülmesi-164
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
  • HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE ANAYASACILIK AKIMLARIÇERÇEVESİNDE İKTİDARIN SINIRLANDIRILMASIVE HUKUK DEVLETİ
  • I--HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ OLGUSUNA ANALİTİK YAKLAŞIM-173
  • A. -Genel Olarak-173
  • 1. -Toplumsal Düzen Bağlamında Hukukun Üstünlüğü-176
  • 2. -En Üstün İktidar Bağlamında Hukukun Üstünlüğü-178
  • B. -Hukukun Üstünlüğünün Temel Bileşenleri-179
  • C. -Hukuk Devleti İlke ve İdealinin Adalet Kavramıyla İlişkisi-191
  • 1. -Genel Olarak-191
  • 2. -Devlet İktidarının Meşruluk Kaynağı ve Sınırı Olarak Hukuk Devleti-195
  • 3. -Hukuk Devletinin Adalet Kavramıyla İlişkisi-200
  • a)-Hukuk Devletine Analitik Yaklaşım-201
  • b)-Adalet Olgusuna Analitik Yaklaşım-204
  • D. -Hukuk Devleti İle Sosyal Devlet İlişkisi (Sosyal Hukuk Devleti)-213
  • II. -ANAYASACILIK VE ANAYASAL DEVLET ÇERÇEVESİNDE İKTİDARIN SINIRLANDIRILMASI-217
  • A. -Anayasacılık ve Anayasal Devlet Kavramları-217
  • B. -İktidarı Sınırlandırmanın Niteliği ve Sınırları-222
  • C. -Dar ve Geniş Kapsamlı Anayasacılık Anlayışlarına Analitik Bakış-225
  • D. -Liberal Anayasacılığın Dayandığı Temel İlkeler-228
  • 1. -Siyasal İktidarın İdeolojiler Üstü Bir Konumda Olması-229
  • 2. -Bireyin Özgürlükler Alanının Güvence Altına Alınması-232
  • 3. -Siyasal İktidarın Keyfi İşlemlerine Karşı Yargı Denetiminin Öngörülmesi-234
  • E. -Anayasacılığın Tehdit Unsurları-237
  • 1. -Savaş ve Diğer Olağanüstü Yönetim Usulleri-238
  • 2. -Tehdit Unsurlarına Karşı Anayasal Devletin Kendini Savunma Hakkı: -Mücadeleci Anayasal Devlet--241
  • a)-Genel Olarak-241
  • b)-Anayasal Devletin Kendini (Öz) Savunma Hakkı-243
  • F. -Anayasal Devlet Modeli Çerçevesinde Çoğunluk İlkesi ve Adalet Değerinin İrdelenmesi-248
  • G. -Neo-liberal Anayasacılık Anlayışı Çerçevesinde Sınırlı Devletin Postmodern Yorumu-250
  • 1--Genel Olarak-251
  • 2--Geleneksel Anayasacılıktan Neo-Liberal Anayasacılığa Geçişin Etkenleri-254
  • a)-Postmodern Düşünce ve Uygulamalar-255
  • b)-Küreselleşme Olgusu-256
  • H. -İdeal Anlamda Anayasacılık ya da Güçlü İktidarın Etkin Biçimde Sınırlandırılması-258
  • III--İKTİDARIN SINIRLANDIRILMASI NOKTASINDA ANAYASAL İKTİSADIN ANLAM VE DEĞERİ-261
  • A. -Genel Olarak-261
  • B. -Anayasal Devletin İktisadi Çerçevesi-261
  • SONUÇ-267
  • KAYNAKLAR-275
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.7 TL 95 TL
32.42 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
46.27 TL 93 TL
31.44 TL 94 TL
24.05 TL 96 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.59 TL 95 TL
31.91 TL 96 TL
24.46 TL 98 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.67 TL 95 TL
32.43 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.57 TL 95 TL
32.31 TL 97 TL
24.76 TL 99 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Yargıtay Kararları Işığında Önalım Hakkı Sorularla - Ahmet Durap
% 10
345,00
310,50
Noterlik Genel Esaslar - Esat Demirciler
% 10
425,00
382,50
4857 Sayılı İş Kanununda Kadın İşçiler Cinsiyet Ayrımı ve Eşitlik İlkesi - Merve Kaftan Yılmaz
% 10
290,00
261,00
Avrupa Birliği Hukuku Kapsamında Gümrük Birliği ve Vize - Yavuz Selim Sarıibrahimoğlu
% 10
275,00
247,50
Farklı Hukuk Disiplinleri Gözüyle Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, Nuray Ekşi, Gonca Dardeniz, Mert Ülgen
% 10
249,50
224,55
Gayrimenkul Vergi Hukuku - Fazıl Aydın
% 10
290,00
261,00
Devreli Tatil Sistemleri - Etem Saba Özmen, Şimal Melike Tol
% 10
555,00
499,50
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00
Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu Başkanı Haksız-Eşitsiz Uygulaması - Hamdi Korkmaz
340,00
340,00