Uluslararası turizmde ülkeler, bölgele ve destinasyonlar arasındaki rekabet giderek artmaktadı. Sert rekabet ortamında turistlerin beklentilerini karşılayacak özellik ve kalitede ürünler oluşturmak, uluslararası piyasada rekabet edebilmek için etkili ve tutarlı turistik ürün politikaları izlemek gerekmektedir. Çeşitli turistik mal ve hizmetler ile diğer mal ve hizmetlerin bileşiminden oluşan turistik ürünün oluşturulması ve turizm piyasasında varlığını sürüdürebilmesi; talebi yaratacak ve destekleyecek turistik ürün/ürünlerin doğru saptanmasına, çekicilik, yararlılık ve kolay ulaşılabilirlik özelliklerinin olmasına bağlıdır.
Dört bölüm ve on dokuz alt bölümden oluşan bu kitap, 19 yazarın katkısı ile hazırlanmıştır. Turizm politikası, turistik ürün arz ve talebinin planlanması, turistik ürün politikası kapsamında ürün çeşitlendirme stratejisi, ürün geliştirme ve tutundurma süreci, turistik ürünle ilgili pazarlama, fiyat, reklam ve satış geliştirme, insan kaynakları, turist sağlığı ve güvenliği, ürün inovasyonu politikaları ile turistik ürünün sürdürülebilirliği konuları çok sayıda kaynaktan yararlanılarak özellikle lisans-lisansüstü öğrencilerinin kolaylıkla anlayabileceği bir düzeyde değerlendirilmiştir. Kitapta ayrıca dünyada, Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de uygulanan turistik ürün politikasına da yer verilmiştir.
ÖLÜM I: TURİZM POLİTİKASI ve PLANLAMASI
1. Turizm Politikası: Tanımı ve Özellikleri
Ceylan Alkan
2. Turizm Planlaması: Planlama Kavramı, Amaç ve Türleri
Hakan Akyurt
BÖLÜM II: TURİSTİK ÜRÜN
3. Turistik Ürün Kavramına Genel Yaklaşım
Osman Çolakoğlu
4. Turistik Ürün Arzının Planlanması
Ülker Çolakoğlu
5. Turistik Ürün Talebinin Planlanması
Turgay Bucak
BÖLÜM III: TURİSTİK ÜRÜN, POLİTİKALAR VE STRATEJİLER
6. Turistik Ürün Çeşitlendirme Stratejisi
Yeşim Coşar
7. Turistik Ürün Pazarlama Politikası
Övünç Bardakoğlu
8. Turistik Ürün Geliştirme ve Tutundurma Süreci
Özge Adan
9. Turistik Ürün Fiyat Politikası
Adnan Türksoy
10. Turistik Ürün Satış Geliştirme ve Reklam Politikası
İlkay Taş
11. Turistik Ürün Dağıtım Kanalları
Hülya Kurgun
12. Turistik Ürünle İlgili İnsan Kaynakları Politikası
Tuğba Pala Morkoç
13. Turist Sağlığı ve Güvenliği Politikası
Işıl Özgen
14. İnovasyon Odaklı Turistik Ürün Politikası
Demet Bağıran
15. Turistik Ürün Çeşitlendirmesinde Sürdürülebilirlik
Mustafa Sarkım
BÖLÜM IV: UYGULANAN TURİSTİK ÜRÜN POLİTİKALARI
16. Dünyada Uygulanan Turistik Ürün Politikaları
Esin Özkan
17. Avrupa Birliği’nde Turistik Ürün Politikası
Suhal Şemsit
18. Türkiye’ de Turistik Ürün Politikası
Melek Ece Öncüer Çivit
19. Türkiye’de Turistik Ürün Çeşitlendirme Potansiyeli
Zehra Ege