İdari Başvurular - Yusuf Sertaç Serter
İdari Başvurular - Yusuf Sertaç Serter
% 10 İndirim
207,00
230,00
  • Baskı tari̇hi̇
  • Kasım 2015
  • Baskı sayısı
  • 1
  • Sayfa sayısı
  • 592
  • Ebat
  • 16x24
  • Ci̇lt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 4
Barkod 9786051467580
Para Puan
Adet
Fiyatı düşünce haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

İdari Uyuşmazlıkların Çözümünde Yargı Dışı Bir Araç Olarak İdari Başvurular - Yusuf Sertaç Serter
 

  • GİRİŞ-1
  • A. -İdari Başvurunun Uyuşmazlık Çözüm Aracı Olarak Ortaya Çıkış Süreci-5
  • 1. -Fransız Danıştayı’nın Kuruluşu ve Bakan-Hâkim Sisteminin Ortaya Çıkışı-6
  • a. -Kuvvetler Ayrılığı İlkesinin Fransa’da Kazandığı Anlam-8
  • b. -Yargı Kuvvetine Karşı Güvensizlik-10
  • c. -İdareci-Hâkim ve Bakan-Hâkim Sistemleri: İdari Başvuru Kurumunun Uyuşmazlık Çözüm Aracı Olarak Ortaya Çıkışı-13
  • 2. -Bakan-Hâkim Sisteminin Sonu-17
  • a. -Bougard ve Ville de Cannes Kararları-17
  • b. -Cadot Kararı ve Fransız Danıştayı’nın Genel Görevli - İlk Derece Mahkemesi Niteliğini Kazanması-18
  • B. -Cadot Kararını Takiben İdari Başvurunun Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonunun Reddi-22
  • C. -İdari Başvuru Kavramından Hareketle Çalışmanın Kapsamı ve Sınırları-33
  • ÖN BÖLÜM
  • İDARİ UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜNDEETKİN BİR ARAÇ OLARAK İDARİ BAŞVURU KURUMU
  • A. -İdari Başvuru ve Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonu-39
  • 1. -Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonu ve Yargısal Fonksiyon-39
  • 2. -Uyuşmazlık Çözme Amacına Yönelik İdari Başvurunun Hukuka Aykırılık İddiasına Dayanma Zorunluluğu-41
  • 3. -Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonunun Kurucu Unsurları ve İdari Başvuru-49
  • a. -İdari Başvurunun, Mevcut Bir Uyuşmazlık Durumu (i. e. Situation Contentieuse) Sebebiyle İdari Makamlara Yöneltilmesi Gerekliliği-51
  • b. -İdari Başvurunun, Bireylerden Gelen Talepten Kaynaklanması Gerekliliği-60
  • c. -İdari Başvurunun Konusunun, Bir Anlaşmazlığın Kesin Bir Çözüme Bağlanmasına İlişkin Olması Gerekliliği-61
  • B. -İdareye Yöneltilen Ancak İdari Başvuru Olmayan Müracaatlar-66
  • 1. -İdari Başvuru (i. e. Recours Administratif) ve İlk Talep (i. e. Demande Initiale)-70
  • 2. -İdari Başvuru (i. e. Recours Administratif) ve Ön Karar Talebi (i. e. Demande Préalable)-71
  • 3. -İdari Başvuru (i. e. Recours Administratif) ve Yeni Talep (i. e. Nouvelle Demande)-72
  • 4. -İdari Başvuru (i. e. Recours Administratif) ve Ombudsman Nezdinde Şikâyet (i. e. Réclamation Devant l’Ombudsman)-105
  • 5. -İdari Başvuru (i. e. Recours Administratif) ve Gerekçe Talebi (i. e. Demande de Motivation)-107
  • 6. -İdari Başvuru (i. e. Recours Administratif) ve İdari Belge Talebi (i. e. Demande de Communication de Documents Administratifs)-109
  • 7. -İdari Başvuru (i. e. Recours Administratif) ve Devlet Başkanlarına Yöneltilen Af Talebi (i. e. Recours en Grâce / Demande en Grâce)-110
  • 8. --Préalable-, -Initial(e)-, -Demande- ve -Recours- Terimleri Üzerine-111
  • C. -İdari Başvuru Kurumunun Etkinleştirilmesine Yönelik Hissedilen İhtiyaç-117
  • 1. -İdari Uyuşmazlıkların Çözümünde Yargısal Başvurudan Farklı Bir Strateji Olarak İdari Başvuru Kurumu-118
  • a. -İdari Başvurunun Yargısal Başvuruya Kıyasla Daha Esnek ve Erişilebilir Oluşu-119
  • b. -İdari Başvurunun Yargısal Başvuruya Kıyasla Potansiyel Olarak Daha Etkili Oluşu-120
  • 2. -Yargısal Başvurunun Etkinliğinin Teminatı Olarak İdari Başvuru Kurumu-123
  • a. -İdari Yargıdaki Tıkanıklık-125
  • b. -İdari Yargıdaki Mevcut Tıkanıklığı Sona Erdirebilecek ve Tıkanıklığın Tekrarlanmasını Engelleyebilecek Bir Süzgeç Olarak İdari Başvuru Kurumu-130
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • İHTİYARİ İDARİ BAŞVURULAR
  • A. -Türk Hukukundaki Temel Düzenlemeler ve Hukuki Rejim-137
  • 1. -2577 Sayılı Kanunun 11. Maddesi (T. C. 1982 Anayasasının, 3071 Sayılı Kanunun ve 2004/12 Sayılı Başbakanlık Genelgesinin İlgili Hükümleri ile Birlikte Değerlendirme)-137
  • a. -Düzenlemenin İçeriği-140
  • b. -İhtiyari İdari Başvuru Üzerine Ortaya Çıkan İdari İşlemin Dış Dünyaya Yansıma Şekli-143
  • ba. -Gerekçe Yükümlülüğü-143
  • bb. -Açıklık ve Zımni Karar Kurumu-152
  • bc. -Başvuru Yollarının Gösterilmesi-172
  • c. -İhtiyari İdari Başvuru Üzerine Ortaya Çıkan İdari İşlemin Hazırlanışına İlişkin Temel Haklar-203
  • ca. -Hukuki Yardım Alma ve Temsil Edilme Hakları-203
  • cb. -Dinlenilme Hakkı-207
  • cc. -Bilgi Edinme ve Belgelere Erişim Hakkı-209
  • 2. -659 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 12. Maddesi-213
  • a. -Düzenlemenin İçeriği-214
  • b. -659 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Düzenlenen Sulh Başvurusunun 2577 Sayılı Kanunun 11. Maddesinde Öngörülen İhtiyari İdari Başvuru Kurumuyla Karşılaştırılması-228
  • ba. -Amaç Yönünden-228
  • bb. -Konu Yönünden-229
  • bc. -Başvurunun Yöneltileceği Makam Yönünden-235
  • bç. -Sonuç / Etki Yönünden-237
  • bd. -Yargısal Başvuru ile Bağlantı Yönünden-238
  • B. -İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonuna İlişkin Mevcut Algı-242
  • 1. -Aktif İdarenin İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonuna Yönelik Mevcut Algısı-243
  • a. -İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Aktif İdare Nezdinde Hak Ettiği Önemi Görememesinin Temel Nedeni: Yapısal Düzen-244
  • aa. -Uyuşmazlık Çözümünün İdari Yargının Görev Alanına Girdiği Yönündeki İnanç-244
  • ab. -Türkiye’den Bir Vaka Analizi-246
  • b. -İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Aktif İdare Nezdinde Hak Ettiği Önemi Görememesinin Diğer Nedenleri-271
  • 2. -Yargı Mercilerinin İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonuna Yönelik Mevcut Algısı-273
  • a. -İhtiyari İdari Başvurunun Zımnen Yasaklanması-276
  • b. -İdari İşlemin Kesinliği ve İhtiyari İdari Başvuru-279
  • c. -Özel Hukuki Düzenlemelerle Öngörülen İhtiyari İdari Başvurulara İlişkin Danıştay Uygulaması-290
  • ca. -Özel İhtiyari İdari Başvuruların Öngörülmeleri Durumunda 2577 Sayılı Kanunun İlgili Hükümlerinin Uygulanmayacağına İlişkin Danıştay İçtihadı-290
  • cb. -İhtiyari İdari Başvuruların Danıştay Tarafından Zorunlu İdari Başvuru Olarak Kabul Edilmesi-291
  • ç. -Dava Açma Süresinin Hitamından Sonra İdarenin Cevap Verdiği Hallere İlişkin Danıştay Uygulaması-295
  • 3. -İdare Hukuku Doktrininin İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonuna Yönelik Mevcut Algısı-300
  • a. -Fransız Doktrininde Durum-300
  • aa. -Genel Görünüm-300
  • ab. -İlk Eserler-302
  • ac. -Fransız Doktrininde İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonuna İlişkin Kırılma Noktası-303
  • aç. -İdari Başvurunun İdari İşlemden Kaynaklanan Bir Anlaşmazlığın (i. e. Litige) Mevcudiyetini Gerektirdiği ve Etkin Bir Uyuşmazlık Çözme Aracı Olabileceği Yönündeki Görüşün Reddi ve Nedenleri-305
  • aça. -İhtiyari İdari Başvuruların İdareye Yöneltilen Fakat Amaçları ve Fonksiyonları Farklı Taleplerle Bir Tutulması-305
  • açb. -İhtiyari İdari Başvuruların Yargısal Başvurulara Kıyasla Önemsiz Addedilmesi-316
  • ad. -Fransız Doktrininde İhtiyari İdari Başvuru Kurumunun Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonunu Canlandırma Çabaları-320
  • b. -Türk Doktrininde Durum-323
  • ba. -Monografi Kaleme Almış Müellifler ve Temel Görüşleri-323
  • bb. -Konuya Eserlerinde Geniş(çe) Yer Ayıran Bazı Müellifler ve Temel Görüşleri-329
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • ZORUNLU İDARİ BAŞVURULAR
  • A. -İdari Karar Alma Sürecinin Bir Parçası Olarak (Benimsenen) Zorunlu İdari Başvuru Kurumu-352
  • 1. -İdarede Hakkın Üst Makamlar Aracılığıyla Elde Edilmesi Kuralı ve Zorunlu İdari Başvuru Kurumu-353
  • a. -Fransız Danıştayı’nın İki Önemli Kararı-353
  • aa. -Manufacture Française des Pneumatiques Michelin Kararı-353
  • ab. -Clinique Ambroise Paré Kararı-356
  • ac. -Manufacture Française des Pneumatiques Michelin ve Clinique Ambroise Paré Kararlarının Ortaya Koyduğu Sonuç-359
  • b. -Zorunlu İdari Başvuru Kriterleri ve Bu Kriterlere İlişkin Uygulama-372
  • c. -Zorunlu İdari Başvuru Üzerine Alınan Kararın Uyuşmazlığa Konu İlk Kararı İkamesi ve İkamenin Etkileri-383
  • ca. -İkameye İlişkin Riskler: Reformatio in Peius-387
  • cb. -İkameye İlişkin Göz Önünde Bulundurulması Gereken Sınırlar: Houlbreque Kararı-393
  • ç. -Zorunlu İdari Başvuru Söz Konusu Olduğunda Fransız Danıştayı’nın İkame İlkesini Israrla Savunmasının Altında Yatan Gerçek Nedenler-404
  • 2. -Yargı Mercine Başvuru Öncesinde İdari Başvuru Yöneltme Zorunluluğunun Genişletilmesi Meselesi-420
  • 3. -Zorunlu İdari Başvuru Akabinde Yargısal Başvuru ve Yeni Delil Meselesi-425
  • 4. -Kazanılmış Haklar ve Hukuk Güvenliği Bağlamında Zorunlu İdari Başvuru Üzerine Alınacak Karara Dayanak Teşkil Edecek Hukuki ve Fiili Durumun Tarihi Meselesi-432
  • B. -Örneklerden Hareketle Zorunlu İdari Başvuru Kurumunun Türkiye’de Yaygınlaştırılmasının Sakıncaları Üzerine-440
  • 1. -Fransız Vergi Hukukunda Zorunlu İdari Başvuru-442
  • a. -Vergi Uyuşmazlıklarının Hukuki Niteliğine İlişkin Tartışmalar-444
  • b. -Vergi Mevzuatında Yer Alan Şikâyetlere İlişkin Prosedür ve Bu Şikâyetlerin Hukuki Niteliği-451
  • ba. -Şikâyetlerin Yargısal veya İdari Prosedürlerin Ögesi Olmalarına İlişkin Görüşler-454
  • bb. -Şikâyetleri Ön Karar Talebi ve Zorunlu İdari Başvuru Olarak Gören Farklı Görüşler-458
  • c. -Şikâyet Kurumu ve Uyuşmazlık Çözme Fonksiyonu-465
  • 2. -Alman Hukuk Sisteminde Zorunlu İdari Başvuru-474
  • a. -Başvuru Hakkı (i. e. le droit de recours)-475
  • aa. -Adi Başvuru (i. e. Recours Simple)-476
  • aaa. -İdarenin Kararlarını Resen Değiştirmesi ve(ya) Geri Alması-476
  • aab. -İdarenin Kararlarını Başvuru Üzerine Yeniden İncelemesi-478
  • aac. -Bir Hukuk Yolu (i. e. Voie de Droit) Olarak Başvuru Hakkı-481
  • ab. -Formel Başvuru (i. e. Recours Formel)-482
  • aba. -Başvuru Hakkını Haiz Kişilerin Tespiti-482
  • abb. -Başvuru Hakkı ve Yasal Süre-483
  • abc. -Başvuru Hakkına Özgü İdari Yetkiler ve Yürütmenin Durdurulması Meselesi-485
  • ac. -Formel Başvuru Sonucunda Verilen İdari Karar (i. e. Rescrit)-493
  • aca. -Ret Kararı-493
  • acb. -İptal Kararı-494
  • acc. -Değiştirme Kararı-495
  • b. -İtiraz Kurumu (i. e. Widerspruch)-496
  • ba. -İtirazın Yargı Aşaması Öncesinde Tüketilmesi Zorunluluğu-497
  • bb. -İdari Uyuşmazlıkların Yargı Aşaması Öncesinde Çözümünü Amaçlayan Bir Prosedür Olarak İtiraz-502
  • bba. -Temel Güvence: İtirazın Yürütmeyi Durdurma Etkisi-503
  • bbb. -İtirazın İncelenme Aşamasına İlişkin Şekil Kuralları-506
  • bbc. -İtiraz Üzerine Alınan Karara Uygulanan Şekil Kuralları-509
  • bbç. -İtiraz Üzerine Karar Almaya Yetkili Makamlar ve Söz Konusu Yetkilerin Kapsamı-509
  • bbd. -İtirazın Yargısal Başvuruya Etkisi-512
  • bc. -İtiraz Kurumuna İlişkin Eleştiriler-515
  • 3. -Zorunlu İdari Başvuru Kurumunun Türk Hukukunda İstisnai Olma Gerekliliği-519
  • a. -Fransa’da Zorunlu İdari Başvuru Kurumunun Yaygınlaştırılması ve(ya) Genelleştirilmesi Yönündeki Çabalar: 31 Aralık 1987 Tarihli Kanunun 13. Maddesi-520
  • b. -Zorunlu İdari Başvuru Kurumunun Uygulamaya İlişkin Sakıncaları ve Bunlara Karşı Önerilen Çözüm Yolları-530
  • SONUÇ-547
  • KAYNAKÇA-561


 

Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
109.72 TL 219 TL
74.57 TL 224 TL
57.08 TL 228 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
106.43 TL 213 TL
72.32 TL 217 TL
55.32 TL 221 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
109.45 TL 219 TL
73.4 TL 220 TL
56.25 TL 225 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
109.65 TL 219 TL
74.58 TL 224 TL
57.09 TL 228 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
109.42 TL 219 TL
74.31 TL 223 TL
56.94 TL 228 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Farklı Hukuk Disiplinleri Gözüyle Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, Nuray Ekşi, Gonca Dardeniz, Mert Ülgen
% 10
249,50
224,55
Gayrimenkul Vergi Hukuku - Fazıl Aydın
% 10
290,00
261,00
Devreli Tatil Sistemleri - Etem Saba Özmen, Şimal Melike Tol
% 10
555,00
499,50
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00
Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu Başkanı Haksız-Eşitsiz Uygulaması - Hamdi Korkmaz
340,00
340,00
Anonim Şirketlerde Kâr Payında İmtiyaz - Ayşe Güneş Aydın
% 10
279,00
251,10
Devremülk ve Devretatil Sözleşmeleri - Muhammed Alparslan Budak, Mehmet Şengül
% 10
328,00
295,20
Müşterek Sigorta - Salim Yunus Lokmanoğlu
% 10
403,00
362,70
Uluslararası Ceza Hukukunda Bireysel Ceza Sorumluluğu (Ceza Hukuku Monografileri) - Elif Gökşen
% 10
352,00
316,80