Dünyada ve Türkiyede Ombudsmanlık - Erhan Tutal
Dünyada ve Türkiyede Ombudsmanlık - Erhan Tutal
% 10 İndirim
90,00
100,00
  • Genel Özellikler
  • Baskı Tarihi
  • Ocak 2014
  • Baskı Sayısı
  • 1.Baskı
  • Sayfa Sayısı
  • 408
  • Ebat
  • 16x23
  • Cilt
  • --
Yayınevi Adalet Yayınevi
Satış Adedi 2
Barkod 9786051462592
Para Puan
Stokta Yoktur
Stoğa girince haber ver
Paylaşın :
Ürün Açıklamaları

İdarenin Denetimi
Ombudsmanlık Müessesesi
Dünyadan Örnekler
6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun İncelenmesi
Anayasa Mahkemesi Kararı


Günümüzde kamu yönetimi alanında çok köklü ve kapsamlı bir değişim ve dönüşüm süreci yaşanmaktadır. Bu süreçte bir yandan, devlete olan bakış açısı değişmekte ve devletler kamu yönetimlerini buna uygun bir şekilde yapılandırmakta, diğer yandan kamu yönetimine hakim olan katı, bürokratik ve geleneksel anlayış hakim konumunu yitirmekte ve kamusal hizmetler ile bu hizmetlerin görülmesindeki yöntem, teknik ve süreçler değişime uğramaktadır. 
Vatandaşların temel hak ve özgürlüklerinin birbirlerine karşı korunması kadar kamu idarelerine karşı korunması ve güvence altına alınması günümüz demokratik toplumlarının en temel özelliklerindendir. Ancak vatandaşların mağduriyetlerinin siyasi, idari, yargı, kamuoyu ve uluslararası denetim vb. birçok şekilde giderilmeye çalışılmasına karşın, istenilen düzeyde bir başarı sağlanamamaktadır. 
Hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla doğrudan çalışan, hızlı, esnek ve maliyetsiz müesseseler oluşturulma çalışmaları neticesinde idareyi ve işleyişini tanıyan, somut araştırma ve inceleme yapabilen, şekil kurallarına daha az önem verip, şikâyetin özüne yönelik çözüm arayan dolayısıyla daha hızlı işleyen bir kuruma ihtiyaç duyulmuş ve bu bağlamda kamu hizmetlerinin kullanılması yaygınlaştıkça artan şikâyetleri karşılamak amacıyla ombudsmanlık müessesesi oluşturulmuştur. 
Çalışmamızda idarenin denetimi hakkında kısa açıklamalar yapıldıktan sonra ombudsmanlık müessesesinin ortaya çıkışı, gelişimi ve yaygınlaşması mukayeseli hukuk çerçevesinde incelenmiş, ombudsmanlık müessesesinin başarılı bir şekilde uygulandığı ülkelerin uygulamalarına değinilmiştir. Daha sonra ülkemizde Kamu Denetçiliği Kurumunun kurulmasını öngören 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu ayrıntılı olarak incelenmiş, son olarak da 6328 sayılı Kanun’un bazı maddelerinin iptali istemiyle Anayasa Mahkemesi’nde açılan iptal davası ile Anayasa Mahkemesince verilen kararın değerlendirmesi yapılmıştır. 

 

 
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • İDARENİN DENETLENMESİ
  • I. -İLGİLİ KAVRAMLAR-13
  • A. -Bürokrasi-13
  • B. -Yönetim (İdare)-15
  • C. -Hesap Verebilirlik -17
  • D. -Halkla İlişkiler-22
  • E. -Bilgi Edinme Hakkı -25
  • II. -DENETİM-31
  • A. -İdari Denetim-39
  • 1. -İç Denetim -42
  • 2. -Dış Denetim -45
  • a. -İdari Vesayet-45
  • b. -Yardımcı Kuruluşlarca Gerçekleştirilen Denetim-47
  • ba. -Sayıştay -48
  • bb. -Devlet Denetleme Kurulu-52
  • bc. -Başbakanlık Teftiş Kurulu-56
  • B. -Siyasi Denetim-58
  • C. -Yargı Denetimi -67
  • D. -Kamuoyu Denetimi-71
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • OMBUDSMANLIK
  • I. -OMBUDSMANLIK KURUMU-75
  • A. -Tarihçe-75
  • B. -Genel Olarak Ombudsman-81
  • C. -Tanım-87
  • D. -Yapılanma-92
  • E. -Türleri -93
  • 1. -Genel Amaçlı Ombudsman-94
  • 2. -Tek ya da Özel Amaçlı Ombudsman-95
  • 3. -Uluslararası veya Uluslarüstü Ombudsman-95
  • 4. -İnsan Hakları Ombudsmanı-95
  • 5. -Özel Sektör Ombudsmanı -96
  • F. -Özellikleri-97
  • G. -Görevleri -105
  • H. -Yetkileri-107
  • I. -Statüsü ve Belirleyici Nitelikleri-110
  • İ. -Çalışma Şekli-112
  • J. -Denetlenmesi-113
  • K. -Ombudsmanlık Kurumuna Yöneltilen Eleştiriler-114
  • II. -OMBUDSMANLIK KURUMUNUN BULUNDUĞU BELLİ BAŞLI ÜLKELER VE KKTC ÖRNEĞİ-115
  • A. -İsveç (Ombudsman) -116
  • B. -Danimarka (Parlamento Komiseri)-123
  • C. -Finlandiya (Ombudsman) -125
  • D. -İngiltere (Parlamento Komiseri)-128
  • E. -Fransa (Mediateur)-135
  • F. -Almanya (Parlamento Savunma Delegesi)-138
  • G. -Avusturya (Ombudsman)-140
  • H. -Avrupa Birliği (Ombudsman)-142
  • I. -KKTC (Yüksek Yönetim Denetçisi)-148
  • III. -OMBUDSMANLIK KURUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI-150
  • A. -Benzerlikler-152
  • B. -Farklılıklar-154
  • IV. -OMBUDSMANIN BELİRLENME YÖNTEMİ -156
  • A. -Seçim Yoluyla-156
  • B. -Atama Yoluyla-158
  • V. -ASKERİ OMBUDSMANLIK -159
  •  
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
  • 6328 SAYILI KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KANUNU
  • I. -TÜRKİYE’DE KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KURULMASINA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR-165
  • A. -Türk İşadamları ve Sanayiciler Derneği (TÜSİAD) Raporu-170
  • B. -Adalet Bakanlığı’nca Yapılan Çalışmalar-171
  • II. -6328 SAYILI KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KANUNUNUN GETİRDİKLERİ-181
  • A. -Genel Olarak-181
  • 1. -Kanun’un Amacı ve Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Oluşumu-186
  • 2. -Başdenetçi ve Denetçilerin Seçimi-189
  • 3. -Başdenetçi ve Denetçilerin Görev Süresi-192
  • 4. -Kamu Denetçiliği Kurumunun Görev Alanı-196
  • 5. -Bağımsızlık ve Tarafsızlık-204
  • 6. -Başdenetçi ve Denetçilerin Andiçmesi-208
  • 7. -Kamu Denetçiliği Kurumunun Yetkileri-208
  • 8. -Kamu Denetçiliği Kurumunun Harekete Geçme Şekli-215
  • 9. -Kamu Denetçiliği Kurumuna Başvuru Usulü-218
  • 10. -Kamu Denetçiliği Kurumuna Yapılacak Başvurulardan Önce İdari Başvuru Yollarının Tüketilmesi Zorunluluğu-222
  • a. -2577 Sayılı Kanun’da Yer Alan İdari Başvuru Yolları-223
  • b. -Özel Kanunlarda Yer Alan Zorunlu İdari Başvuru Yolları-224
  • 11. -Kamu Denetçiliği Kurumuna Başvuru Süresi-229
  • 12. -Başdenetçi ve Denetçilik Görevinin Sona Ermesi ve Görevden Alınma-230
  • 13. -6328 Sayılı Kanun’un Yürütme Maddesi-232
  • B. -Kamu Denetçiliği Kurumunun İdari Yargı İle İlişkisi-234
  • 1. -Genel Olarak-234
  • 2. -İdare Hukuku ve İdari Yargı-239
  • 3. -İdari Yargının İş Yükü-243
  • 4. -Kamu Denetçiliği Kurumunun İdari Yargının İş Yükünün Hafifletilmesi Yolundaki Etkisi-245
  • C. -Kamu Denetçiliği Kurumunun İş Yükü-246
  • D. -Kamu Denetçiliği Kurumuna Yönelik Eleştiriler-247
  • E. -Sorularla 6328 sayılı Kanun-249
  • 1. -Kanun’un Amacı Nedir?-249
  • 2. -Kurumun Oluşumu Nasıldır?-249
  • 3. -Kurumun Görevi Nedir?-250
  • 4. -Kurumun Yetkileri Nelerdir?-250
  • 5. -Kurumun Denetim Alanının Kapsamı Nasıldır?-250
  • 6. -Kurumun Denetim Alanının İstisnaları Var mıdır?-251
  • 7. -Kurumun Çalışma Usulü Nasıldır?-251
  • 8. -Kurumun Yaptırım Gücü Nedir?-251
  • 9. -Kurumun Açıklama Yapma Yetkisi Var Mıdır?-251
  • 10. -Başdenetçi ve Denetçilerin Seçimi Nasıl Yapılır?-251
  • 11. -Başdenetçi ve Denetçilerin Görev Süresi Ne Kadardır?-252
  • 12. -Başdenetçi ve Denetçi Sayısı Kaçtır?-252
  • 13. -Başdenetçi ve Denetçilerin Vasıfları Nelerdir?-252
  • 14. -Başdenetçi ve Denetçilerin Yargılanma Usulü Nasıldır?-253
  • 15. -Kuruma Kimler Başvurabilir?-253
  • 16. -Başvuru Nereye Yapılır?-253
  • 17. -Başvuru Ücreti Var Mıdır?-253
  • 18. -Başvuru Şekle Tabi Midir?-253
  • 19. -Zorunlu İdari Başvuru Yolu Var Mıdır?-254
  • 20. -Şikâyet Süresi Kaç Gündür?-254
  • 21. -Kurumun Karar Verme Süresi Ne Kadardır?-254
  • 22. -Kurumca Verilen Kararların Niteliği Nedir?-254
  • 23. -Kurumun Kararları Yönlendirilebilir mi?-255
  • 24. -Başdenetçi ve Denetçiler Görevden Alınabilir mi?-255
  • DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
  • 6328 SAYILI KANUN’UN BAZI MADDELERİNİN İPTALİ İSTEMİYLEANAYASA MAHKEMESİ’NE YAPILAN BAŞVURU İLEANAYASA MAHKEMESİ KARARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
  • I. -GENEL OLARAK-257
  • II. -İPTAL İSTEMLERİ VE ANAYASA MAHKEMESİ KARARININ DEĞERLENDİRİLMESİ-261
  • A. -Kanun’un 3. Maddesinin (1) Numaralı Fıkrasının (f) Bendinde Yer Alan Hükmün İptali İstemi-261
  • B. -Kanun’un 4. ve 6. Maddelerinde Yer Alan Hükümlerin İptal İstemi-269
  • C. -Kanun’un 5. Maddesinde Yer Alan Hükmün İptal İstemi-280
  • D. -Kanun’un 8. Maddesinin (4) Numaralı Fıkrasında Yer Alan Hükmün İptal İstemi-295
  • E. -Kanun’un 10. Maddesinin (1) Numaralı Fıkrasının (c) Bendi ile Getirilen Hükmün İptal İstemi-299
  • F. -Kanun’un 11. Maddesinin (5) ve (6) Numaralı Fıkrası ile Getirilen Hükmün İptal İstemi-301
  • G. -Kanun’un 13. Maddesi ile Getirilen Hükmün İptali İstemi-305
  • H. -Kanun’un 15. Maddesi ile Getirilen Hükmün İptal İstemi-310
  • I. -Kanun’un 17. Maddesinin (4) Numaralı Fıkrasının İlk Cümlesi ile Getirilen Hükmün İptali İstemi-314
  • İ. -Kanun’un 18. Maddesi ile Getirilen Hükmün İptali İstemi-316
  • J. -Kanun’un 20. Maddesinin (1) ve (3) Numaralı Fıkraları ile Getirilen Hükmün İptali İstemi-320
  • K. -Kanun’un 22. Maddesi ile Getirilen Hükmün İptali İstemi-322
  • L. -Kanun’un 24. Maddesinin (2) Numaralı Fıkrası ile Geçici 1. Maddesinin (4) Numaralı Fıkrası ile Getirilen Hükümlerin İptali İstemi-324
  • III. -SONUÇ VE DEĞERLENDİRME-329
  •  
  • EKLER-339
  • 6328 sayılı KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KANUNU-347
  • 5548 sayılı KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU KANUNU-361
  •  
  • KAYNAKÇA-375
Ödeme Seçenekleri
Akbank - Axess
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.7 TL 95 TL
32.42 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
Ziraat Bankası
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
46.27 TL 93 TL
31.44 TL 94 TL
24.05 TL 96 TL
Garanti Bankası - BonusCard
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.59 TL 95 TL
31.91 TL 96 TL
24.46 TL 98 TL
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.67 TL 95 TL
32.43 TL 97 TL
24.82 TL 99 TL
VakıfBank (Yeni sistem POS)
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
47.57 TL 95 TL
32.31 TL 97 TL
24.76 TL 99 TL
Yorumlar
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
Avrupa Birliği Hukuku Kapsamında Gümrük Birliği ve Vize - Yavuz Selim Sarıibrahimoğlu
% 10
275,00
247,50
Farklı Hukuk Disiplinleri Gözüyle Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması, Nuray Ekşi, Gonca Dardeniz, Mert Ülgen
% 10
249,50
224,55
Gayrimenkul Vergi Hukuku - Fazıl Aydın
% 10
290,00
261,00
Devreli Tatil Sistemleri - Etem Saba Özmen, Şimal Melike Tol
% 10
555,00
499,50
Anonim Şirketlerde Mali Durum Bozulması ve İyileştirme Önlemleri - Memet Sinan Cebe
% 10
725,00
652,50
Prof. Dr. Yadigar İzmirli Armağanı
% 20
1.000,00
800,00
Ceza Muhakemesi Hukukunda Suçlu Sayılmama Hakkı - Elif Ergüne
% 10
700,00
630,00
Devletler Üstü Hukukun Oluşumu ve Devletlerin Egemenlik Hakları - Halit Serhan Ercivelek
% 10
280,00
252,00
Ceza Muhakemesinde Kanun Yoluna Başvuru Hakkı - Hazal Algan Canseven
% 10
600,00
540,00
Medeni Hukuk Açısından Hekim ve Hasta İlişkisinde Müdahale Aydınlatması - Özgün Çelebi
% 10
500,00
450,00
Cezalandırıcı Tazminata Hükmedilen Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi - Emirhan Kallenci
450,00
450,00
Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu Başkanı Haksız-Eşitsiz Uygulaması - Hamdi Korkmaz
340,00
340,00
Anonim Şirketlerde Kâr Payında İmtiyaz - Ayşe Güneş Aydın
% 10
279,00
251,10
Devremülk ve Devretatil Sözleşmeleri - Muhammed Alparslan Budak, Mehmet Şengül
% 10
328,00
295,20
Müşterek Sigorta - Salim Yunus Lokmanoğlu
% 10
403,00
362,70